Gå til innhold

Favoritt-turer i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut på tur og aldri sur, i helgen skal ungene dras med ut. Enten i byen eller i skogen, frisk luft må man ha osvosv...

Men vi har en tendens til å gå samme stedene hver gang. Av bekvemmelighet og gammel vane ender vi opp med å gå rundt det samme vannet, ned den samem elva, og vil derfor gjerne høre om gode turmuligheter for barn.

Hvor går du når du skal på tur? Med vogn, og uten vogn- og hvor lang tid tar turen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tur rundt Sognsvann, kanskje? Men det er vel muligens det du mener når du sier "rundt det samme vannet"... Vi bruker alt fra 45 min. til 1,5 timer, ettersom hvor medgjørlige/nysgjerrige/"slitne" barna er :)

Gjest Gjest_MrsC_*
Skrevet

Hva med å starte i andre enden? Da tenker jeg på Frognersetra og så gå inn over mot Tryvannsstua og Nordmarkskappelet. Bygdøy er også et bra sted for en rusletur med barn. Vann er jo alltid av interesse ;)

Skrevet
En tur rundt Sognsvann, kanskje? Men det er vel muligens det du mener når du sier "rundt det samme vannet"... Vi bruker alt fra 45 min. til 1,5 timer, ettersom hvor medgjørlige/nysgjerrige/"slitne" barna er :)

Hehe, "rundt det samme vannet", ja... Sognsvann er definitivt en slager her i familien, samme med Østensjøvannet. Fine turer, og akkurat passe lange (bruker omtrent en time rundt begge, kanskje litt lenger rundt Østensjø- er jo innlagt fuglemate-stopp). Ellers er jo bussen opp til Nydalen og rusle ned langs Akerselva helt ned til Grønland også fint.

Men det blir jo litt det samme om igjen og om igjen, og jeg har på følelsen at mange sitter på uoppdagede perler i nærmiljøet. For et par år siden hadde vi klasseavslutning på Lutvann, et sted jeg knapt ante fantes, men det var jo bare en 20 minutters rusletur fra bussen.

Så jeg samler på tips, så å si ;) Takk for svar uansett!

Hva med å starte i andre enden? Da tenker jeg på Frognersetra og så gå inn over mot Tryvannsstua og Nordmarkskappelet. Bygdøy er også et bra sted for en rusletur med barn. Vann er jo alltid av interesse ;)

Bygdøy har vi vært på mange ganger, men ikke for å gå så mye rundt. Kanskje vi skulle prøve det?

Og innover i marka mot Tryvannsstua er også en tur som passer for barn? Er det helt håpløst med vogn?

Jeg spør, fordi jeg husker en gang jeg hadde satt meg fore å plukke blåbær og tenkte å ta turen fra Sognsvann til Frognerseteren med en treåring, femåring og en baby i vogn. Mistet totalt retningen, og endte opp med å dra vogna over kratt og tuer og rive med i håret, før det endte med slukhalet retrett. Men det så jo så greit ut på kartet... :sjenert:

Gjest kaffedama
Skrevet

Vi bor øst i Oslo, og pleier å kjøre til parkeringsplassen på Ellingsrud og gå inn til Mariholtet (der har de servering og fine plasser utendørs). Turen er ca 4 km hver vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...