Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Jeg har et lite spørsmål... Jeg jobber i helsevesenet. Jeg har alltid jobbet 100% (og mer til). Nå måtte vi flytte fordi min mann fikk seg ny jobb i en annen by. Som mange vet, så er det meget(!) vanskelig å få 100% stilling i mindre byer. Jeg har fått en 50% stilling - og det jeg lurer på er om jeg har krav på å få arbeidsledighetstrygd for de resterende 50%? Det er jo ikke selvvalgt å gå halv stilling. JEg kan spe på med ekstra-vakter, men det er veldig usikkert. Ikke alltid det er ekstravakter å få - og det er ofte veldig rift om dem (mange som går redusert stilling...) KAn bare tenke meg at dersom det hadde vært en person som jobbet i en annen sektor enn helsesektoren så hadde han fått arb.ledighetstrygd for de % han ikke har fått jobb. Vil bare spørre her før jeg ringer til NAV og hører....
pittie Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Ikke at jeg har peiling, men tviler sterkt på at du får noe støtte siden du flyttet "frivillig" og at det ikke er statens feil at vedkomne arbeidsplass ikke har mer arbeid. Ofte derfor man har to jobber
hufsa! Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Hei! Jeg har et lite spørsmål... Jeg jobber i helsevesenet. Jeg har alltid jobbet 100% (og mer til). Nå måtte vi flytte fordi min mann fikk seg ny jobb i en annen by. Som mange vet, så er det meget(!) vanskelig å få 100% stilling i mindre byer. Jeg har fått en 50% stilling - og det jeg lurer på er om jeg har krav på å få arbeidsledighetstrygd for de resterende 50%? Det er jo ikke selvvalgt å gå halv stilling. JEg kan spe på med ekstra-vakter, men det er veldig usikkert. Ikke alltid det er ekstravakter å få - og det er ofte veldig rift om dem (mange som går redusert stilling...) KAn bare tenke meg at dersom det hadde vært en person som jobbet i en annen sektor enn helsesektoren så hadde han fått arb.ledighetstrygd for de % han ikke har fått jobb. Vil bare spørre her før jeg ringer til NAV og hører.... Heia,hvis du jobber under 45 timer på 14 dager får du hjelp,men regner med det er en 8 ukers regel der siden du sa opp den gamle jobben din.Det funka sånn før iallefall,men ring å mas på de ;-)
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Okei! Takk for svar:) greit å vite litt før man ringer NAV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå