Gå til innhold

30 000 til 1 ukers ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har 30 000 kr til overs for en ferie på 1 uke og lurer på om det er noen som har tips utenom det vanlige, 5 stjernes hotell i syden en plass.

Må være med opplevelser, litt utenom det vanlige. Er veldig lei av sydenturer og badeferier.

Håper det er noen der ute med noen kjekke tips til en super ferie på 1 uke med mye moro og opplevelser.

Vi er to voksne (i 30 årene) som skal reise.

Endret av Christal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville definitivt ikke reist til syden. Hva med en uke i New York, da kan dere bo på flott hotell, og fortsatt ha mye penger til shopping pga lav dollarkurs :)

Skrevet

Gi dem til meg så kan jeg bruke dem for deg.....

:fnise:

seriøst......

*Australia?

*Slottsferie i Skottland?

*Ranchferie i USA?

*Cruise (kanskje en uke blir litt lite tid da?)

Skrevet

Hei

Når skal dere reise? Hva med en tur til Cape Town? Det er samme tidssonen men en lang flytur. Der kan man bo på et fint hotell og det å spise og drikke der er veldig billig i forhold til hjemme. Og man kan dra til Robben Island, Cape point, dykke i bur med hvithai hvis man ønsker det, rapellere ned fra Table mountain etc. Her er et reisebrev fra Cape Town in mars: http://gardkarlsen.com/Cape_Town_trip_report.htm

Gjest Siljaah
Skrevet

Reis til Jordan med Apollo (siden du snakker om sydenferie, regner jeg med du trives med charter). Bade i Dødehavet, se Petra, shoppe på marked og i butikker. Du kan bo på luksushotell, og det er et sted ingen av vennene dine har vært før!

Aftenposten skreiv akkurat om Midtøstens største spa (i Jordan)

http://www.aftenposten.no/reise/article2684328.ece

Og hvordan nyte Jordan:

http://www.aftenposten.no/reise/article2688926.ece

Skrevet

Har dere bare en uke? Du kan få en lengre og helt fantastisk ferie med de penga der :)

Skrevet

Mange flotte tips her og ja vi har kun 1 uke.

Poenget vårt er at vi reiser såpass mye ellers, ligger på flotte hotell, har sett veldig mye, så det hadde vært kjekt med noe annenledes.

Må ikke være flotte hoteller og shopping, cruise..

Er det bare slik man kan oppleve for 30 tusen? Hva med opplevelser? Shopping, strandturer, safari og slik har vi opplevd før.

Hva med transsibirske jernbanen? Noen som har reist med den?

Skrevet

Hva med å reise til Svalbard? Der får du definitivt mye opplevelser og det er kanskje litt annerledes? Eller Island?

Gjest AnneShirley
Skrevet

Støtter ideen om Svalbard. Der holder det med ei uke og pengene får raskt bein å gå på. Men dette er vel ikke det beste tidspunktet for Svalbard-tur?

Når tenkte dere år reise? Nå med en gang?

Skrevet

Jeg har vært inne på tanken angående svalbard og island - spennende tanker.

Vi kan dra når tid som helst, må ikke være nå.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Da vil jeg foreslå Svalbard i mars. Da er det ennå helt vinter, men sola har kommet tilbake.

Skrevet

Foreslår Grønland. Dyrt, men fantastisk, man kan bestille dagsutflukter med båt og helikopter.

Gjest AnneShirley
Skrevet
Foreslår Grønland. Dyrt, men fantastisk, man kan bestille dagsutflukter med båt og helikopter.

Begynner vi ikke å overstige 15 000 kr pr pers da?

Skrevet

Hvis jeg hadde 15 000 pr pers til ferie, ville jeg delt det på tre turer ;)

Gjest AnneShirley
Skrevet
Hvis jeg hadde 15 000 pr pers til ferie, ville jeg delt det på tre turer ;)

Fortell, fortell.. Hvilke ferier ville du reist på?

Jeg har nok aldri brukt så lite som 5000 kr på en enukes ferie noen gang, så jeg er spent.. ;)

Selv en charter-restplass pleier å dra på seg en del i mat og moro.

Men det blir vel en avsporing. Trådskriver kunne jo ikke bruke mer enn en uke.

Skrevet

Indian-Pacific railway på tvers av Australia...

Gjest AnneShirley
Skrevet
Indian-Pacific railway på tvers av Australia...

På ei uke og for 15 000 kr pr pers???

Skrevet

Kan være dere får råd til en topptur på Kilimajaro, afrikas tak :jepp:

Kommer nok ikke til å være tid til noe annet enn å reise ned, komme seg til topps og hjem igjen på en uke, men dere hadde jo lyst til noe annerledes.

Da jeg og en venninne tok turen for 2 år siden brukte vi dette firmaet som guider. De ordnet alt for oss! Kjempedyktige og greie folk!!

Absolutt en tøff tur, men jeg er veldig glad for jeg gjorde det.

Skrevet
Fortell, fortell.. Hvilke ferier ville du reist på?

Jeg har nok aldri brukt så lite som 5000 kr på en enukes ferie noen gang, så jeg er spent.. ;)

Sannsynligvis ville jeg reist på tre weekendturer til Tallinn, som er min favorittby ;)

Hvis jeg skulle valgt tre byer ville jeg kanskje dratt til Venezia, og siden det antagelig blir litt dyrere så kunne det blitt Stockholm som nr. tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...