Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dra på ferie med ei lita snuppe på ca 10 måneder og lurer på om jeg bør ha med vanlig barnevogn : kombi+bag eller om jeg heller bør kjøpe en paraplytrille til da ?

Når kan man begynne å bruke paraplytriller ?

Hva er forskjellen på det og barnevognene ?

Skrevet

Jeg ville gått for en mellomting. Det er definitivt bortkastet å ta med en hel vogn for en såpass stor baby. Babyen trenger den ikke, og den kan lett bli skadet på flyturen.

"Paraplytrille" står for meg som en veldig billig, elendig sak med små hjul, og det er også bortkastet... Mitt råd er å se deg om etter gode triller, som kan brukes også etter at dere kommer hjem. Selv kjøpte jeg en fantastisk trille en gang, den var svært enkel, svart, og hadde store gummihjul- tror det var Emmaljunga. Ryggen kunne stilles inn i to posisjoner, rett opp og halvveis bakover.

Noe sånt kan brukes i årevis, og den er faktisk mulig å trille... noe som ikke alltid er tilfelle med såkalte paraplytriller med knøttsmå hjul. I og med at babyen deres er såpass liten og antagelig skal trilles i et par år til, så hadde jeg sett meg ut den mest solide og enkle vogna på markedet, og tatt med meg den på ferie også.

Skrevet

Gjorde det samme som Nigo over her da jeg skulle på en helgetur til Stavanger med Veslejenta.

Angret ikke et sekund!

Gjest *lucky*
Skrevet

Ville ikke brukt paraplytrille, ser ikke noe godt ut å sove/sitte i den..

Jeg har denne typen vogn, men som trehjuling http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...ll&tot=null

Trehjulingen koster ca 900kr ny i butikk tror jeg.

Den er både lett og lun og den koster ikke så mye.

Skal du til et sted det er sol og varmt ville jeg kjøpt en parasoll som du fester på vogna, de er veldig kjekke!

God tur:)

Skrevet
Denne kjøpte vi da vi dro på ferie. Er liten sammenslått, kommer med egen reisebag, ok pris, nesten full liggestilling, og god å trille. Har brukt den veldig mye!
Skrevet (endret)
Denne kjøpte vi da vi dro på ferie. Er liten sammenslått, kommer med egen reisebag, ok pris, nesten full liggestilling, og god å trille. Har brukt den veldig mye!

Denne har vi også, brukte den første gang da poden var kun 6 uker, er så og si full liggestilling og han hadde det helt fint. Og da kjørte vi i øs pøs regnvær på brosteinen i Bergen, regntrekket og reisebagen som følger med er helt genial. Var ganske overrasket over hvor god fjæring det var i den selv om den har så små hjul, det funker nok ikke i skauen, men det funket veldig fint på brostein og ujevn asfalt. I tillegg er fottrekket som følger med veldig fint nå når det går mot høsten, det sammen med regntrekket gjør at den ikke bare kan brukes på reiser til syden, men tåler litt vær.

Endret av LilleMy28
Skrevet

Kanskje du også kan prøve å få lånt deg en meitai eller en formsydd sele, ta en titt på linkene i signaturen min om du ikke riktig vet hva jeg prater om :)

• 1 måned senere...
Gjest Marianne1
Skrevet

Jeg har erfaring med at barnevogner lett får skader under flyreiser. Er det noen andre som har erfaring med dette? Og vet noen om det finnes noe man kan kjøpe som beskytter barnevognen under flyreise. Noe som er litt robust og som man kan bruke flere ganger.

Skrevet
Jeg ville gått for en mellomting. Det er definitivt bortkastet å ta med en hel vogn for en såpass stor baby. Babyen trenger den ikke, og den kan lett bli skadet på flyturen.

"Paraplytrille" står for meg som en veldig billig, elendig sak med små hjul, og det er også bortkastet... Mitt råd er å se deg om etter gode triller, som kan brukes også etter at dere kommer hjem. Selv kjøpte jeg en fantastisk trille en gang, den var svært enkel, svart, og hadde store gummihjul- tror det var Emmaljunga. Ryggen kunne stilles inn i to posisjoner, rett opp og halvveis bakover.

Noe sånt kan brukes i årevis, og den er faktisk mulig å trille... noe som ikke alltid er tilfelle med såkalte paraplytriller med knøttsmå hjul. I og med at babyen deres er såpass liten og antagelig skal trilles i et par år til, så hadde jeg sett meg ut den mest solide og enkle vogna på markedet, og tatt med meg den på ferie også.

helt enig. gjorde det samme da jeg sku ta med min sønn til irland i sommer. lett å pakke sammen til flyturen. Siden det ikke er en så stor vogn fikk jeg ta den med gjennom tollen også, så jeg fikk trillet på han når vi spiste, gikk i taxfree etc :)

absolutt å andefale! :D

Skrevet
Jeg har erfaring med at barnevogner lett får skader under flyreiser. Er det noen andre som har erfaring med dette? Og vet noen om det finnes noe man kan kjøpe som beskytter barnevognen under flyreise. Noe som er litt robust og som man kan bruke flere ganger.

tok med meg barnevogn på flytur en gang, og benstøtten og korgen under ble ødelagt. var ikke noe særlig kjekt :( da hadde derimot ikke sett bobleplasten og sånt

som lå ved siden av det rullebondet en leverer inn vognene ol. kjedelig..

neste flytur pakket jeg den så godt inn som jeg bare kunne. funket supert det :) kunne se når jeg fikk vognen tilbake en landing at det var en del hull og rifter i plasten.. så absolutt å anbefale:)

går an å prøve snowboardtrekk?hehe bare en sprø ide :P

Skrevet

Jeg kjøpte en brukt quinny freestyle vogn som reisevogn. Den ner grei å ta ab julene på. Noe som gjorde det ganske greit å sende den uten at den ble ødelagt. Jeg betalte 900,- for den, og mange reisetriller er mye dyrere enn det.

Men da fikk lillemann hvertfall en ok vogn å ligge i.

Skrevet

når vi skal til syden har jeg fått låne en sportstrille som kan legges flat i ryggen. ungen vår vil være 6-7mnd når vi reiser, så tror denne vil være perfekt. er godt brukt, ingen som er redd for den og i god stand, så slipper og bekymre oss for om den blir skadet på flyet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...