Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 vi har vært sammen i snart ett år. har ikke fått en gave i løpet snart ett år. selv har jeg gitt klær (jeans, gensere, bamser, små ting som viser at jeg tenker på han, et smykke). i dag fikk han med seg et svært stykke lammeribbe fra en venn. han ga dette bort til sin mor. jeg hadde vanligvis ikke reagert på det, men det er her hos meg han bor nå, og jeg gjør utrolig mye for han og i hele dag har jeg jobbet i huset siden det har vært rørleggeere her (vasket masse byggstøv og sånt), mens han har vært ute med en kamerat. er det rart jeg reagerer på at han ikke klarte å tenke tanken å gi denne lammeribba til meg mens jeg sto der å vasket klærne hans? da tenker jeg at tanken teller. ikke selve gaven, men at han kan klare å tenke på meg og litt sånn innimellom vel??? det siste han snakker om nå er to-tre gaver han skal gi moren sin. bare hyggelig det, men rart når jeg ikke får noe... bare lurer jeg. kanskje jeg har pms for tidlig nå eller noe.
Gjest Miley Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde reagert som deg. Det er ikke det at man absolutt må ha gaver, men det hadde ikke gjort noe at de faktisk tenkte på det. jeg kan bli grinete om mannen i huset kun gir og gir til alle andre, mens jeg blir tatt som en selvfølge. Når jeg tar dette opp med han er han selvfølgelig uenig, for han mener at han gir meg mye mer en alle andre i kjærlighet, kos, vennskap osv og det er jo sant. Det bunner kanskje i at vi er forskjellige.
BrunetteBarbie Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hadde blitt litt såret jeg. Ikke pga selve gaven, men det spiller jo en rolle at du aldri har fått noe som f.eks en håndplukket blomst (tydeligvis?) en gang, så da kan det vise at man blir tatt litt for gitt. ikke at han gjør det altså, men du kan kanskje oppfatte det sånn? Endret 3. oktober 2008 av BrunetteBarbie
Alice Ayres Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Har du fortalt han at du ville satt pris på en liten oppmerksomhet i ny og ne? Folk er nemlig veldig forskjellige i måten de viser at de er glad i sin partner på, og de fleste tar naturlig nok utgangspunkt i hvordan de selv tenker og føler rundt dette. Mannen min og meg er eksempler på dette. Jeg, som du, synes små oppmerksomheter er koselig og et tegn på at man blir satt pris på. Mannen min tenker ikke sånn i det hele tatt. For han er ikke dette med små gaver viktig, og følgelig blir det dårlig med slike ting på meg. Jeg synes det lyser litt martyr av innlegget ditt, for det er jo ingen som har bedt deg om å gjøre alt det du beskriver for kjæresten din - og dere bor sikkert sammen fordi dere begge vil det? Hvis du synes at han gjør for lite i huset, blir det en litt annen problemstilling enn det med gaver synes jeg og du kan ikke forvente at han skal gi deg lammeribbe fordi du gjør "alt" for han. Og det husarbeidet du gjør, er vel for dere begge og ikke bare for han? Ta en samtale med han, men ikke vær bebreidende og sutrende - kjæresten din er ingen tankeleser.
MissStiles Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ville også blitt skuffet! I et forhold så gjelder det å gi og få på samme måte fra begge sin side. Ikke alle gutter er flinke til å gi gaver eller gi en oppmerksomhet til en jente de er sammen med. Snakk med han om det og si at du hadde satt pris på en oppmerksomhet i hverdagen inni mellom. Alle jenter trenger det inni mellom!
Pingting Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg er litt enig med Alica her - du burde fortelle ham ham hvordan du føler. Det er ikke uvanlig at folk har ulike behov, og kanskje fyren din bare er litt treig i oppfatningen? (unnskyld, det hørtes nesten frekt ut - var ikke sånn jeg mente det altså :fniser:) Er ikke alltid de tar hint så godt, disse mannfolka... Det som er enda viktigere er jo hvordan han er ellers. Er han oppmerksom og behandler deg bra? Eller har du tatt på deg alt arbeidet, og heller ikke snakket med ham om det? De færreste forhold går helt på skinner, det må som regel en real dose kommunikasjon til...
Gjest Portis Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Man kan jo ikke akkurat påtvinge en mann å bli romantisk Vi har bodd sammen i 2 år og jeg har aldri fått noe som helst slikt. Han har kjøpt ting jeg virkelig trenger ja, men det er fordi han står for mesteparten av økonomien. Men har aldri fått noen "romantiske" gaver ... slik er han bare, han viser at jeg betyr mye for han og at han tenker på meg, på andre måter enn å gi meg ting.
Cata Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Nja, hvis han gir gaver til "alle andre" så synes jeg jo det er litt merkelig hvis han ikke gir deg også noe. I så fall ville jeg blitt litt oppgitt selv også hvis jeg hadde vært i din situasjon. Men hvis han ikke har det for vane sånn rent generelt, så ville jeg ikke brydd meg så mye. Alle er ikke like "gave-minded" for å si det slik. Og, unnskyld, jeg hengte meg sånn opp i det du skriver her at jeg bare mååå spørre: hvorfor i all verden gir man en mann bamser? selv har jeg gitt klær (jeans, gensere, bamser, små ting som viser at jeg tenker på han, et smykke).
hjertesukka Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Menn kan ikke lese hva vi tenker. Si det -på en grei måte, selvfølgelig.
Lissi Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Hvor gøy er det å få noe når man må mase om det i forkant?
Frk Johansen Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg tror de færreste menn går rundt og tenker på gaver til sine kjære, dog skal jeg ikke klage for min samboer er flink til å komme hjem med en blomst i ny og ne, noen ganger i året, uten noe spesiell grunn. Det som betyr vel så mye er de lørdagene han står opp og koker kaffe til meg og serverer meg på senga og sier at jeg er den herligeste jenta som finnes. Slutt å sy puter under armene på kjæresten din, fortell han at du gjerne kunne lagd en deilig middag til dere for det lammestykket men ingen mann kan gjette hvordan du vil leve, det må du fortelle de!
pittie Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Får ikke du bursdagsgave eller julegave? Men for all del, ikke si til ham at han skal kjøpe deg noe og kom med eksempler. Da kjøper han sikkert det og ferdig med det
Jade Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Joda, du har vasket klærne hans en stund. Men mora har sikkert vasket klærne hans i 18-20 år. Så mora hadde nok fortjent den lammeribben. Hvis jeg hadde vært gutt, hadde jeg aldri tenkt på å gitt en lammeribbe til kjæresten min. Hun kunne jo ha blitt fornærmet. Nå hadde hun vasket og stått i, og nå skulle hun pinadø stå på kjøkkenet i timesvis og tilberede en ¤%& lammeribbe til kjæresten sin også? Nei, lammeribben passet nok bedre hos mammaen, som sikkert kommer til å lage en deilig middag som kjæresten din håper på å bli invitert til? Hvilke andre 2-3 gaver er det han snakker om at han skal gi moren din da? Kanskje han snakker med moren sin om gaver han har tenkt å gi deg? Eller kanskje han tror at du har så god råd at du ikke trenger gaver? Siden du overøser han med dyre gaver, mener jeg? For meg er det uaktuelt å gi så mye gaver som du gjør. Det er helt greitt at du gjør det, men det er urimelig å forvente det samme tilbake. Jeg går utifra at du ikke forventer å gå i null?
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 Har du ikke fått bursdags eller julegave heller? Da hadde jeg nok blitt litt irritert, men jeg hadde også vært barnslig nok til å ikke gi han noe tilbake.
LukaFrost Skrevet 4. oktober 2008 #15 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg synes det lyser litt martyr av innlegget ditt, for det er jo ingen som har bedt deg om å gjøre alt det du beskriver for kjæresten din - og dere bor sikkert sammen fordi dere begge vil det? Unnskyld meg, men man gjør da vel ting for samboeren sin uten at han spesifikt har bedt om det? Jeg mener det er litt av konseptet samboerskap.
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #16 Skrevet 4. oktober 2008 Unnskyld meg, men man gjør da vel ting for samboeren sin uten at han spesifikt har bedt om det? Jeg mener det er litt av konseptet samboerskap. Såklart kan man gjøre en del ting for samboeren sin, men når det brukes som et argument for at kjæresten skal gjøre noe tilbake så blir det feil..
Gjest New Dawn Skrevet 4. oktober 2008 #17 Skrevet 4. oktober 2008 Hvor gøy er det å få noe når man må mase om det i forkant? Helt enig - jeg hadde aldri gjort det. Kanskje han føler at han skylder moren sin masse .. mulig at du ikke vet alt som ligger bak handlingen hans.
Jade Skrevet 4. oktober 2008 #18 Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Unnskyld meg, men man gjør da vel ting for samboeren sin uten at han spesifikt har bedt om det? Jeg mener det er litt av konseptet samboerskap. Å forvente konkrete ting uten å ha bedt om det, er ikke samboerskap. At man bor sammen, betyr ikke at man er synsk. Selv om han ikke gir henne gaver, så kan det vel hende at han gir henne andre ting (ikke-materialistiske) TS: betaler du noe for å bo hos han? Eller bor du der gratis? Eller bor kanskje han hos deg gratis? Endret 4. oktober 2008 av Jade
Cienna Skrevet 4. oktober 2008 #19 Skrevet 4. oktober 2008 Mannen gir meg gaver ved anledninger...det vil si; Bursdag, jul...og nå bli det vel en bryllupsdaggave også...Utenom det så gir han verken gaver eller blomser, MEN han tar meg ut på middager(noe jeg setter mer pris på enn en blomst som visner etter en dag), om jeg ønsker meg klær(av det dyrere slaget), så spanderer han mer enn gjerne... Han er ikke særlig flink å rydde, han tar gjerne et nytt glass hver gang han skal drikke(vi har ikke oppvaskemaskin), han bommer på skittentøyskurven...det er mye småting, men det henger jeg meg ikke opp i...for han trår til når det gjelder. Han tar vare på meg når jeg er syk, det er ingenting han ikke ville gjort for meg, han jobber hardt for å sikre oss en økonomisk uavhengig fremtid... Han er ikke perfekt, men han er mannen min :rødme:
sodapop Skrevet 4. oktober 2008 #20 Skrevet 4. oktober 2008 Dere har bare bodd sammen 1 år. Om han ikke har gitt deg en oppmerksomhet til jul og til bursdagen din så er han kjip. Det synes jeg. Men kanskje er han en av disse som ikke tenker på gaver,blomster,smykker etc. Det beste er vel å få noe som kommer fra hjertet, enten det er å bli klødd på ryggen eller noe han vet du ønsker deg? Det viktigste er hvordan han er i hverdagen,er han kjip da også,eller gjør han ting for å gjøre deg glad som å komme deg i forkjøpet med klesvasken eller ta ekstra godt vare på deg når du er sliten? Jeg bryr meg ikke om gaver,ikke til jul,bursdag eller bryllupsdag. Det betyr ingenting for meg og jeg vil ikke ha det. Men Jeg tror mye av grunnen til at jeg ikke bryr meg om slikt er at mine behov er dekket fra før. Min mann er fantastisk flink til å se mine brhov,ta hensyn,avlaste meg og gjøre ting som viser at han har meg i tankene. Det betyr alt for meg. Om din mann er slik som min,så er du heldig. Da ville jeg ikke brydd meg om manglende fysiske gaver. Men om han mangler givergleden ellers også og sjelden gjør ting for å gjøre deg glad så synes jeg du kan gi beskjed om det. Kanskje er han egoistisk,eller bare ikke klar over at mange jenter liker en oppmerksomhet fra sin mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå