Gå til innhold

Innkalling til konstituerende sameiemøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke om dette er rett forum men....

jeg har i dag sammen med de 2 andre huseierene i sameie fått brev fra utbygger som lyder : innkalling til konstituerende sameiermøte, med de vanlige tingene på agenda.. som styreleder, styremedlemmer og vara.

Vi er tilsammen 5 stk som eier 3 enheter på en sameietomt.

Vi har allerede hatt et møte, hvor vi fant ut at jeg skulle lage en kontrakt, siden vi har besluttet litt med felles parkeing og sånt... som viste "regler" etc rundt dette, samt oppdeling av tomten... hva vi disponerer...!

Desverre har ikke tiden strukket til, og denne er ikke helt ferdig.

Men i dag har vi fått innkalling til møte hos utbygger.

Det er 1 år siden vi flyttet inn, ca 8 mnd siden nr 2 flyttet inn og 6 mnd siden de siste flyttet inn. Hvis det var slik at de skulle ha føste møte burde ikke det skjedd for en stund siden?

Kunne forstått det om de tok det med en gang, for å "hjelpe" oss igang.. men..

Og vi eier jo tomten og sånt her nå, har utbygger noe med å gjøre lenger da ?

Og vi har jo allerede blitt enige om at vi lager en kontralt med nevnte punkter...

Vet det finnes regler for større ting som dette... tror grensa går på 14 enheter eller noe...?!

Er det noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom utbygger kjøpte tomten av kommunen kan det hende at i deres kontrakt står det at han skal sørge for opprettelsen av et sameie. Dere må jo ha noen vedtekter siden dere faktisk er et sameie så jeg synes i og for seg det er ryddig av utbygger å kalle dere inn formelt så kan dere der velge en formann og det dere trenger. Selv om sameiet er helt nytt kan det jo være greit at dere begynner allerede nå å sette av penger til fremtidig vedlikehold, evt opparbeidelse av fellesareal. Det er dessuten alltid greit med det som er skriftlig, den dagen en av dere skal selge kan dere slå til med at formann i sameiet er NN og økonomiansvarlig er NN. Slikt virker veldig ryddig på de som evt skal kjøpe. Å kjøpe seg inn i et uryddig sameie er :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...