Gå til innhold

Air condition

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har ett stort soverom på loftet med ett stort takvindu. Problemet er at mye av varmen stiger opp og i løpet av dagen så blir rommet svært varmt. Han lukker døra på dagtid når han ikke er hjemme og har åpent vindu hele tiden når det lar seg gjøre. Hva vil være billigst og best å bruke for å få sirkulert lufta og samtidig nedkjølt luft? Kan godt være noe som kan installeres for hele leiligheten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_stian_*
Skrevet

Her tror jeg nok at en aircondition er tingen. du får kjøpt slike portable, men bråker noe inni H......E.

Ikke kjøp varmepumpe for montering oppe på rommet han, fordi en varmepumpe ikke kan kjøres som ac ved minus grader.

Det kan hende det hjelper og montere en varmepumpe nede i en annen del av leiligheten, som vil sirkulere luften en del. I hvor stor grad dette vil hjelpe hos dere er det ikke godt å si med mindre man ser planløsning.

Ett alternativ er å kjøpe en helt standard aircondition split, en slik som er lik ei varmepumpe men kun for kjøling..

Skrevet
Her tror jeg nok at en aircondition er tingen. du får kjøpt slike portable, men bråker noe inni H......E.

Ikke kjøp varmepumpe for montering oppe på rommet han, fordi en varmepumpe ikke kan kjøres som ac ved minus grader.

Det kan hende det hjelper og montere en varmepumpe nede i en annen del av leiligheten, som vil sirkulere luften en del. I hvor stor grad dette vil hjelpe hos dere er det ikke godt å si med mindre man ser planløsning.

Ett alternativ er å kjøpe en helt standard aircondition split, en slik som er lik ei varmepumpe men kun for kjøling..

Hm, ok skal søke litt på nettet og se hva jeg finner. Problemet er at det meste er så forbanna dyrt :(

Gjest Stian kjølemontør
Skrevet

Gå til en kjølemontør og spør etter pris på noe bra og stillegående.. Tror jeg har en brukt split som stod på ett datarom ien dnb filial.. Den er helt i orden. Merket heter Daikin.. kjøler 3,5kw.

Skrevet
Gå til en kjølemontør og spør etter pris på noe bra og stillegående.. Tror jeg har en brukt split som stod på ett datarom ien dnb filial.. Den er helt i orden. Merket heter Daikin.. kjøler 3,5kw.

Hvor får jeg tak på en slik? Er den mobil og hva ligger de på i pris?

Skrevet

Altså.. den spliten jeg har i kjelleren er for fast montasje.de som er mobile bråker noe helt jævli.. Det er helt sikkert noe firma i nærheten som driver med kjøl/frys/ac.... kjøp av en portabel er å kaste pengene ut av vinduet. Men nå er også jeg litt nøye på det ettersom dette er levebrødet mitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...