ninuska_ Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hei hei. Jeg har et lite spørsmål angående å ha svigermor på besøk. Vi har nå nylig blitt samboere og det er første gang hun skal komme på besøk. Vi har en ganske så liten leilighet, og det er vel ikke veldig mye å finne på her, så jeg lurte på hvordan underholder man svigermor. Man blir på en måte tvungen til å sitte i stua. Hun kommer om et par timer, og i kveld skal vi ut og spise. Hun blir her til søndag morgen. Hva gjør jeg i mellomtiden når vi ikke er ute og spiser/ute og går i byen? Tiden fra hun kommer til vi skal ut og spise, og i morgen kveld. Vi skal drikke kaffe og kanskje spise lunsj i leiligheten, men.. hva annet? Jeg vet det høres ut som et veldig dumt spørsmål, men jeg har aldri hatt svigermor på besøk før Håper på gode råd! Endret 3. oktober 2008 av ninuska_
Gjest *Mim* Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hm... Hvis været er okei, hadde jeg planlagt en tur ut. Og kjøpt inn noen ukeblader. Husk at dere ikke trenger å gjøre noe hele tiden. Men hvis svigermoren din forlanger å bli underholdt, kan det jo bli slitsomt. Har sønnen hennes noen forslag?
ninuska_ Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Pappa var på besøk hos oss for et par uker tilbake, og det føles jo mer naturlig ut for meg enn å ha henne på besøk. Hvis du forstår hva jeg mener.. Han var litt på jobb (siden han jobber over PC) og vi tok en liten tur til byen og spiste ute, men ellers satt vi kun og snakket, så på tv eller i stillhet. Jeg vet at pappa ikke forlanget å bli underholdt. Jeg vet ikke hvordan det er med svigermor, men det kan hende jeg føler et lite press siden det er første gang hun kommer til leiligheten vår Å kjøpe inn ukeblader var smart. Det skal jeg gjøre
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Det kommer jo veldig an på hva slags person hun er. Er hun litt sånn gammel dame, eller er hun ungdommelig og sprek? Kommer med noen tips som passer sammen med min svigermor. Hun er noe midt imellom ungdommelig og gammel. Ukeblader er lurt ja. Pass på at det finnes kryssord og sudoku (eller hvordan det nå skrives) i tilfelle hun liker det. Greit tidsfordriv dersom man ikke har så mye å snakke om. Ellers kan hun sikkert være interessert i å se på bilder. Dersom f.eks. du og samboeren har vært på ferie eller noe. Mødre pleier å like å se bilder fra barnas liv, selv når de er voksne. Jeg og svigermor brukte litt tid foran pc'en for å se på feriebilder nylig. Koselig! Snakk om leiligheta. Om interiør, pris på leie/kjøp, plusser/minuser, beliggenhet, framtidsplaner osv. Finn ut hva hun liker å se på tv. Kanskje dere kan se noe sammen? Kanskje dere kan gå litt i butikker sammen?
ninuska_ Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2008 Det kommer jo veldig an på hva slags person hun er. Er hun litt sånn gammel dame, eller er hun ungdommelig og sprek? Kommer med noen tips som passer sammen med min svigermor. Hun er noe midt imellom ungdommelig og gammel. Ukeblader er lurt ja. Pass på at det finnes kryssord og sudoku (eller hvordan det nå skrives) i tilfelle hun liker det. Greit tidsfordriv dersom man ikke har så mye å snakke om. Ellers kan hun sikkert være interessert i å se på bilder. Dersom f.eks. du og samboeren har vært på ferie eller noe. Mødre pleier å like å se bilder fra barnas liv, selv når de er voksne. Jeg og svigermor brukte litt tid foran pc'en for å se på feriebilder nylig. Koselig! Snakk om leiligheta. Om interiør, pris på leie/kjøp, plusser/minuser, beliggenhet, framtidsplaner osv. Finn ut hva hun liker å se på tv. Kanskje dere kan se noe sammen? Kanskje dere kan gå litt i butikker sammen? Hun er midt imellom gammel og sprek også. Hun tok faktisk med seg et par ukeblader vi skulle lese sammen, så det var veldig koselig. Det var ikke like "stress" å ha henne her som jeg trodde. Vi sitter og snakker og drikker kaffe. Det ordner seg nok, jeg tenkte bare jeg skulle ha et par backup planer
Frk Johansen Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Hvis det er fint vær er jo en rusletur i høstværet helt nydelig, fart og lengde tilpasses svigermor. Er hun av den sporty typen kan dere stoppe på en kaffebar eller evt konditori eller kjøpe med noe godt til kaffen hjem også leser dere ukeblader og koser dere bare. Hun forventer sikkert ikke å bli underholdt hele tiden heller.
Jade Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Når svigermor er på besøk, tenker jeg ikke på slikt. Samboeren min har bodd sammen med henne i 18 år, og det vil dermed ikke bli noe pinlige pauser i samtalen osv. Og så liker hun også å se på romantiske komedier, noe som passer meg veldig bra Shopping er også en sikker vinner! Håper du TS har hatt en fin helg hittil
ninuska_ Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2008 Første besøket fra svigermor var vellykket. Jeg ble overrasket hvor lett hun er med å gjøre (er ikke alltid hun er det når vi er på besøk hos dem!). Etter å ha vært ute og spist kjempegod mat, dro vi hjem, åpnet en flaske vin og så på en serie samboeren min og jeg følger med på. Dagen etter, dro hun til byen og ble borte i godt over fire timer. Brukte litt tid på å se hva hun hadde kjøpt. I tilegg hadde hun kjøpt masse mat til oss + en liten gave. Jeg og samboeren min lagde middag mens hun lagde dessert (alle i det lille kjøkkenet), og vi inviterte over to venner. Det var kjempekoselig, og jeg vil gjerne ha henne her igjen
ninuska_ Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 5. oktober 2008 Ja, skjønner ikke hva jeg var bekymret for, men det var første gang på besøk, så jeg måtte jo ha litt nerver
Christal Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Så fint at alt gikk bra med svigermors første besøk. Det er allitd skummelt syns jeg. Etter 5 år er jeg alltid like nervøs å få henne på besøk, jeg får helt prestasjonsangst av hele greia. men det går alltid bra for det. Lykke til med neste besøk av svigermor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå