Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 hva spiser ditt marsvin av frukt, grønnsaker, pellets osv.?? :gjeiper:
Christal Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Mine to vakre svinejenter elsker mat Daglig får de: - Høy - Cavia natur fra Prestige - Gulrøtter - Paprika (alle farger, men grønn er best) - Agurk - Løvetann i sesongen - Vannmelon - Squash - Druer - Eple + mye annet godt Får de av og til. Hva spiser dine? Endret 3. oktober 2008 av Christal
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 mine spiser nesten alt men det beste de vet er: brokkoli og agurk :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 kan marsvina spise melon skall til alle meloner eller??
Christal Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Et godt spørsmål - det vet jeg ikke - mine får kun vannmelon og da spiser de alt og klukker lykkelig.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ville ikke gitt de vannmellon. I likhet med isbergssalat så inneholder de mest vann og det er sjangs for at de ender opp med diare, og marsvin med diare er ikke noe morro hehe.. Ellers så får mine agurk to-tre ganger om dagen, pellets har de hele tiden, høy har de alltid, gulerot får de innimellom, salat får de innimellom også..
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 det er ca. sånn jeg gjør det... mye agurk og litt gullrot og salat
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 har dere noen andre dyr også eller?? XD
Christal Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ville ikke gitt de vannmellon. I likhet med isbergssalat så inneholder de mest vann og det er sjangs for at de ender opp med diare, og marsvin med diare er ikke noe morro hehe.. Ellers så får mine agurk to-tre ganger om dagen, pellets har de hele tiden, høy har de alltid, gulerot får de innimellom, salat får de innimellom også.. Det kommer vel litt an på mengden av vannmelon man gir dem eller? Mine får noen biter hver dag og jeg har aldri opplevd at de har bløt avføring eller diare..
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Godt mulig de har rett og slett blitt vant til det om de får hver dag, men grunnen til at det er fy fy mat er fordi det er så mye vann i det som igjen får marsvina til å drikke mindre vann og de fleste gir jo c-vitamin i vannet..
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 skal ikke gi det men kan de spise SKALLE på meloner??
veslemøy Skrevet 5. oktober 2008 #13 Skrevet 5. oktober 2008 mine to får kvar dag; - gulerot - agurk - gras kvar dag helt til det blir snø :gjeiper: - Pellets - høy ellers får dei av og til mais, paprika, sukkererter, 1 drue kvar, kiwi, banan, mørk lollo salat, litt selleri..Men no for tida er det mest gras dei får, for å fortsette og stimulere magen deiras ettersom det var det dei levde av (utenom høy og pellets da) i sommer
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #15 Skrevet 19. oktober 2008 har kjøpt en persilleplante nå :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå