BergensAnd Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg leste dette om å jobbe i omsorgssektoren: - Enkelte ansatte hos oss får et tillegg på 35 kroner i timen for å jobbe en lørdag. Når vi samtidig vet at en kan få et lørdagstillegg på 85 kroner for å jobbe i en dagligvarebutikk, så sier det noe om hvorfor det er vanskelig å holde på gode ansatte. Stemmer dette, er det så store forskjeller mellom forskjellige sektorer? Hvordan er det andre steder? Har det noe med selve stillingen å gjøre, at dette "bare" gjelder ufaglærte?
Pasha Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 i butikk får man +42 kr etter kl 13 og +84 etter kl 16 når jeg jobbet på kjøkken på sykehjem fikk jeg 7kr ekstra i timen trur jeg (er vel 7 år siden
Rosalie Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Det handler rett og slett om at HK har forhandlet fram et bedre tariffresultat for sine ansatte enn forbundet som organiserer pleierne i helseinstitusjoner.
mustapippuri Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Varierer nok stort innen for helse og omsorgssektoren også. Jeg jobber innen denne sektoren og får opptil 120 kr i tillegg på lørdager.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Standardtillegg fro sykepleiere i helg er 34 kr timen.
flickan Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Hmm. Jeg jobber i NSB og får 45% i helgetillegg, og 45% i kveldstillegg, så kveldsjobbing helg er attraktivt.
Rampolina Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Er sykepleier og har 35kr i timen på helg. TRAGISK!
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg leste dette om å jobbe i omsorgssektoren: Stemmer dette, er det så store forskjeller mellom forskjellige sektorer? Hvordan er det andre steder? Har det noe med selve stillingen å gjøre, at dette "bare" gjelder ufaglærte? Jeg har doktorgrad og jobber som forsker og får ingen lønn for å jobbe på kvelder og i helger. Ikke bare ingen tillegg, men ingen lønn. og det forventes at man skal jobbe ekstra, og, nei: lønna er ikke så stor at den kan sies å inkludere overtid. Folk som jobber i andre yrker som krever høyere utdanning (med unntak av leger og noen advokater) får sjelden overtidsbetaling eller lønn for kvelds og helgejobbing. Man har som regel en jobb som ingen kommer til å gjøres for deg om du går hjem etter 7,5 time, og jobben må gjøres.
Gjest Pupsilure Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg jobber innen helse og omsorg, og har 35 kroner ekstra i helg, og 45 kroner ekstra på kveld. Veldig fornøyd jeg I det siste har jeg sett at det står en annen sum på "kveldstillegg i turnus", det var på ca 70 kr timen :klø: Så jeg lurer på om jeg har ca 70 kr ekstra på mine faste vakter, og 45 kr for ekstravaktene. Tror det stod "lørdagstillegg i turnus" også. Men har ikke funnet helt ut av det. Ingen vet noenting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå