Gå til innhold

Man kaster ikke (deilig) mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får du dårlig samvittighet av å kaste mat?

Det gjør jeg, men kun mat som er veldig godt. Det må nesten spises opp det, så passer på å lage akkurat nok så jeg slipper å måtte kaste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du kaste den da? Noe mat kan man jo fryse ned, mens annen sette i kjøleskapet og slenge i mikroen eller steikovnen dagen etterpå. Værre er det ikke. :)

Skrevet

Kanskje hun er sånn som datteren her i huset. Med en gang maten ikke er varm lenger, så er den råtten :oP

Skrevet

Veldig sjeldent, hvis det har blitt noe i kjøleskapet som har gått ut av dato uten at jeg har merket. Men jeg har som oftest veldig god kontroll over det hele.

Jeg er nok en av de som ble godt oppdratt av besteforeldre gjeldende akkurat dette - man skal aldri kaste mat og man skal alltid spise opp maten som er på tallerken. :)

Skrevet
og man skal alltid spise opp maten som er på tallerken. :)

Dette høres ut som en elendig idé med tanke på all overvekten som finnes nå for tiden. Hvorfor ikke bare spare på maten i stedet for å trykke den i seg når man egentlig er mett?

Man burde selvfølgelig ikke ta mer enn man klarer å spise opp, men det hender man feilberegner, spesielt barn.

Gjest New Dawn
Skrevet

Jeg lager nesten alltid for mye mat - for jeg elsker å ha rester - det sparer meg for masse tid dagen etter og så har sønnene mine noe å stappe i seg når de kommer hjem på nettene.

Skrevet (endret)
Dette høres ut som en elendig idé med tanke på all overvekten som finnes nå for tiden. Hvorfor ikke bare spare på maten i stedet for å trykke den i seg når man egentlig er mett?

Man burde selvfølgelig ikke ta mer enn man klarer å spise opp, men det hender man feilberegner, spesielt barn.

Jeg tvinger ikke andre til å spise opp hva de har tatt på tallerken.

Hvis man tenker litt over før man tar maten på tallerken, tar man ikke for mye. Heller ta litt for lite og fylle på hvis det er nødvendig.

Jeg er enig at det kan nok være vanskelig med barn, men jeg uttalte meg fra en voksen synspunkt akkurat nå.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Nei, jeg får ikke dårlig samvittighet av å kaste mat.

Skrevet

Jeg får veldig dårlig samvittighet av å kaste mat. Jeg fikk samme oppdragelse som mrs bond.

Blir irritert på meg selv hvis jeg "finner" mat i kjøleskapet som jeg har glemt å bruke før den ble dårlig.

Skrevet

Jeg spiser opp den gode maten fordi den er god. Vi fortjener da kun det beste gjør vi ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...