Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å bli kjent med nye folk , men syntes ofte det ender opp med at det bare er meg som foreslår ting , mens de sjeldent ringer eller melder meg ...

De pleier altså å bli med på de tingene jeg foreslår , men jeg lurer på hvorfor de ikke tar noe initiativ tilbake .

Kan det være fordi de ikke er så interessert i å bli kjent , eller er folk veldig forskjellige i forhold til dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres veldig kjent ut.. Bortsett fra at jeg ikke vil kalle meg noen sosial amøbe da. Er bare utrolig redd for og opptatt av hva andre mennesker syns om meg.

Jeg vil veldig gjerne ikke være den som tar initiativ i begynnelsen, vil gjerne vite om den andre personen faktisk er interessert i å være venn med meg og ikke bare sier ja til mine forslag fordi han/hun synes synd på meg som ikke har så mange venner. Hvis du skjønner???

Jeg har da heller ikke fått så mange venner. nettopp pga denne tankegangen, men jeg har absolutt ikke tenkt å være etterdilteren som bare er med fordi hun inviterte seg selv og de andre ikke turte å si at hun egentlig ikke var velkommen. For det er ikke verdt å prøve å bli venn med folks om ikke er interessert. Føler meg egentlig ganske annerledes enn de fleste andre. Har ofte et annet syn, en annen oppfatning eller en annen løsning på ting enn flertallet og det gjør at jeg føler meg litt aleine. Heldigvis har jeg en mann som i det minste er enig med meg i det meste...

Skrevet

Kanskje de er litt som meg, som er redd for å foreslå ting fordi jeg er redd for å bli avvist? Jeg har slitt veldig med sosial angst, og har en tendens til å tro at ingen egentlig liker meg og om noen nå snakker til meg så er det av ren medlidenhet. Jeg er redd for å trenge meg på, for at de er opptatt og at det blir en byrde om jeg ber om litt av deres tid, for at de egentlig vil gjøre noe helt annet med andre som er morsommere enn meg, osv osv osv.

Eller det kan være at du ikke gir dem sjansen til å foreslå ting? Jeg vet ikke hvor ofte du foreslår å finne på noe. Men om vennene dine er travle mennesker, så kan det hende de ikke har så mye tid til å finne på ting. At de gjerne ser for seg å finne på noe en gang i måneden eller noe sånt. Så om du ringer dem annenhver uke, så er det gjerne så ofte at de ikke får tid selv til å invitere deg.

Har du prøvd å la være å kontakte dem, for å se om de til slutt tar kontakt? Jeg blir ihvertfall litt slik at om jeg er vant til at det er den andre personen som tar initiativ, så kommer jeg ikke på av meg selv at jeg kan ta initiativet, men om det går lenge uten at jeg har hørt noe, så hender det at jeg tar initivet til å finne på noe selv.

Skrevet (endret)

.

Endret av thapara
Skrevet

Gode innspill her :) Dessuten - velger du folk du mener du har ting felles med, kjemi med, eller blir det litt tilfeldig utfra hvem som er hyggelige/vennlige, men kanskje ganske forskjellige fra deg? Da jeg var yngre "tok jeg de vennene jeg fikk" i mye større grad enn nå - jeg hang mye med ei jeg på mange måter ikke hadde kjemi med; hun var for meg ganske uinteressant (vi hadde ingen felles interesser, kom aldri innpå hverandre, lite felles forståelse), men hun foreslo ofte å gjøre ting... Nå ville jeg antagelig avsluttet et slikt bekjentskap mye tidligere - ikke fordi vedkommende ikke er hyggelig og en bra person, men jeg orker/klarer ikke å bruke energi på folk jeg ikke er på nett med. Sånn tror jeg mange er.

Kanskje i for stor grad noen ganger - jeg merker som tilflytter at mange har sin vennekrets og ikke er så interessert i å åpne seg for nye bekjentskaper, så jeg har også kjent på noe av det trådstarter opplever. Men jeg tror en må la ting skje over tid, når jeg tenker tilbake på hvordan mange av mine vennskap har startet, har jeg kjent vedkommende i kanskje et år før jeg regner ham/henne som venn, samme hvor mye/lite vi har funnet på på fritiden (de fleste har jeg dog tilbrakt mye tid sammen med på skole, studier eller i jobb). Og finn ut hvem du selv er så du lettere kan velge "riktige" venner (igjen - da tenker jeg på om man er på nett, ikke om noen er "bra nok").

Skrevet

Tråden er delt.

Jeg har latt den generelle diskusjonen bli stående på Samliv. Forslagene om å møtes har fått sin egen tråd på Treff, så alle interesserte oppfordres til å stikke innom der!

- Nigo (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...