Gjest Mea Culpa Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Bortsett fra vann da! Det drikker jeg mye av, men noen ganger får man jo lyst på noe godt i glasset. Hva drikker man da? Tips mottas med takk!
Gjest Deception Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Hva med å blande halvt om halvt med eplejuice og vann med kullsyre? Det blir både friskt og godt, og har ganske lite sukker.
Gjest Løve66 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Te. Det finnes utrolig mange gode tesorter å velge i, kan drikkes enten uten søtningsmiddel i det hele tatt (det venner man seg fort til) eller bruke suketter. Yogi Tea f.eks. har mange kjempegode varianter - fås på nettet, i helskostforretninger og i div. dagligvare.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Imsdal Fruktvann. Forøvrig er det vel ikke verdens undergang om du en gang i blandt drikker noe søtt.
Gjest Elfrida Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hva med å blande halvt om halvt med eplejuice og vann med kullsyre? Det blir både friskt og godt, og har ganske lite sukker.Dette syns jeg er kjempegodt, det er friskt og ikke så søtt som ren eplejuice. Litt limejuice oppi gjør seg også veldig godt. Rooibos-te er også veldig godt og har naturlig sødme og lite bitterhet. Den er også god som iste. Også kaffe da - god svart kaffe uten sukker i. Ikke noen tørstedrikk akkurat, men godt som kos. Endret 3. oktober 2008 av Elfrida
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Vann med sitron eller agurk i. Jeg foretrekker helt klart sitron, og bruker ofte sånn sitronsaft på liten flaske (som står ved teen i butikkene) til å dryppe i vannet. Det finnes flere usøtete juicer der ute, som du kan vanne ut om du føler for det. Ellers har man som nevnt en overflod av te. Du kan lage iste om det er noe kaldt du har lyst på.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Lag noe i blender. Kjøp egen Juice og Smoothies bok, myyyyye godt:) Min favoritt for tiden: Kiwi Dream: Her er det mer enn dagsbehovet for vitamin C i ett glass, og dessuten er det en herlig forfriskende smak. Til 2drinker: 1 1/4 dl melk Juice fra to limefruker 2 kiwier, skrelt og hakket 1 ss sukker 5 dl vaniljeis Fremgangsmåte 1) Hell melken og limejuicen i kjøkkenskinen og kjør forsiktig til det er blandet. 2) Tilsett Kiwi og sukker og kjør forsiktig. Tilsett så iskremen, og kjør til en jevn blandig. Hell blandingen i et glass og drikk
Gjest Mea Culpa Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Imsdal Fruktvann. Forøvrig er det vel ikke verdens undergang om du en gang i blandt drikker noe søtt. Tror ikke det er så lett å få tak i Imsdal i England. Men takk for tipset! Nei jeg er ikke redd for drikker som inneholder sukker, men jeg kan drikke litervis når jeg først setter i gang så da kan jo være greit å unngå det.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Tror ikke det er så lett å få tak i Imsdal i England. Men takk for tipset! Nei jeg er ikke redd for drikker som inneholder sukker, men jeg kan drikke litervis når jeg først setter i gang så da kan jo være greit å unngå det. Nei, la ikke merke til at du bor der. Synes det er mye godt vann med smak i Norge, men vet jo ikke hvordan utvalget er i England. Et tips er og bare kjøpe det du skal drikke, fortrinnsvis en liten flaske. Vet av erfaring hvor lett det er å spise/drikke det en har i hus. Det er ikke like enkelt bestandig...
AnetteR Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg er ikke glad i/drikker ikke brus, saft, butikkjuice eller melk. Mine favorittdrikker er; - Bris - Grønn te - Kaffe, fra espressomaskin. - hjemmelaget juice. - vann med sitron eller lime i. Og rødvin - det inneholder ikke sukker og har jo maasse antioksidanter
pittie Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Kjøpe en juicer! (slik sentrifuge sak) Jeg har en sånn og bruker masse frukt og grønt og lager meg sunne og gode drikker. Ofte må det til med litt google eller eksprimentering for å få en veldig god drikk, men 2 epler og det man ønsker er et godt utgangspunkt. Kan man få en mer naturlig juice?
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 Kjøpe en juicer! (slik sentrifuge sak) Jeg har en sånn og bruker masse frukt og grønt og lager meg sunne og gode drikker. Ofte må det til med litt google eller eksprimentering for å få en veldig god drikk, men 2 epler og det man ønsker er et godt utgangspunkt. Kan man få en mer naturlig juice? Det hørtes lurt ut. Vet ikke om jeg har plass til flere kjøkkenmaskiner dah ... Knøttlite kjøkken!
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. oktober 2008 #15 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg er ikke glad i/drikker ikke brus, saft, butikkjuice eller melk. Mine favorittdrikker er; - Bris - Grønn te - Kaffe, fra espressomaskin. - hjemmelaget juice. - vann med sitron eller lime i. Og rødvin - det inneholder ikke sukker og har jo maasse antioksidanter Kaffe har jeg aldri likt og det er kanskje like greit ...he, he. Er ikke så begeistret for vin heller, men litt rødvin er jo sunt. Finnes det rødvin som ikke er så sur?
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. oktober 2008 #16 Skrevet 4. oktober 2008 Melk :gjeiper: Prøver å styre unna melk da jeg lurer på om jeg er laktoseintolerant ... Rismelk og sånt går jo bra, men smaker jo ikke så utrolig godt dah. Supermarkedet vi handler hos hadde en sjokoladehavremelk som var veldig god, men den har de jo såklart sluttet å selge!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #17 Skrevet 5. oktober 2008 Lag noe i blender. Kjøp egen Juice og Smoothies bok, myyyyye godt:) Min favoritt for tiden: Kiwi Dream: Her er det mer enn dagsbehovet for vitamin C i ett glass, og dessuten er det en herlig forfriskende smak. Til 2drinker: 1 1/4 dl melk Juice fra to limefruker 2 kiwier, skrelt og hakket 1 ss sukker 5 dl vaniljeis Fremgangsmåte 1) Hell melken og limejuicen i kjøkkenskinen og kjør forsiktig til det er blandet. 2) Tilsett Kiwi og sukker og kjør forsiktig. Tilsett så iskremen, og kjør til en jevn blandig. Hell blandingen i et glass og drikk Tror vi har samme bok, kanskje? Juice og smoothies, avlang og grønn. Den kiwidrikken er G-O-D!! Drikker den og Friut Rapture mest.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #18 Skrevet 5. oktober 2008 Kaffe har jeg aldri likt og det er kanskje like greit ...he, he. Er ikke så begeistret for vin heller, men litt rødvin er jo sunt. Finnes det rødvin som ikke er så sur? Ja. Prøv Lambrusco di sorbara
Gjest Mea Culpa Skrevet 5. oktober 2008 #19 Skrevet 5. oktober 2008 Ja. Prøv Lambrusco di sorbara AH, takk for tips!
Lissi Skrevet 5. oktober 2008 #20 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er ikke glad i/drikker ikke brus, saft, butikkjuice eller melk. Mine favorittdrikker er; - Bris - Grønn te - Kaffe, fra espressomaskin. - hjemmelaget juice. - vann med sitron eller lime i. Og rødvin - det inneholder ikke sukker og har jo maasse antioksidanter Er rødvin blitt sukkerfritt?? Rart at det inneholder kalorier da! Druer er jo noe av den verste frukten du kan spise, nettopp pga mye fruktsukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå