Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg lurer på om det er noen der ute som har har erfaring med samtaleterapi? Har vært i samme forhold i flere år nå og ettersom tiden går dukker det opp ting. Jeg føler at jeg trenger og snakke med noen som ikke er partisk, men kan se på ting objektivt. Noen som kan hjelpe meg på veien til å finne ut hva det er jeg EGENTLIG, innerst inne vil. Alle forslag taes imot med takk!
Chianty Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hvis dere har problemer i samlivet ,ang hva det måtte være, syndtes jeg du skal ta samtalene. Du åpner deg på en annen måte enn det du gjør kun sammen med din bedre halvdel. Du kan tilogmed lære noe nytt med deg selv som du kanskje ikke har tenkt på! Anbefales!!!
Lissi Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 For oss hjalp det ikke, kanskje hadde det med kjemien på terapeuten å gjøre, kanskje ikke. Vi syns det ble feil å rippe opp i ting vi hadde jobbet oss gjennom. Vi gikk liksom tilbake istedet for fremover. Vi løste problemene hjemme. Det krevde mye, det tok tid, tårer og svette. Vi klarte det, hvordan? Klarer ikke skjønne det selv engang. Kjærligheten mellom oss kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Kun dårlige erfaringer...sosionomdamer ved offentlige kontor og kirkens "hjelpere" samt Modum Bad...ikke bra. Må folk ha slike "terapeuter" til å ordne opp for seg har de ikke mye mot og tæl selv.. Forslag: tenk selv og ordne opp selv.
Lissi Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Kun dårlige erfaringer...sosionomdamer ved offentlige kontor og kirkens "hjelpere" samt Modum Bad...ikke bra. Må folk ha slike "terapeuter" til å ordne opp for seg har de ikke mye mot og tæl selv.. Forslag: tenk selv og ordne opp selv. Dette er jo utrolig motsigende da. Du har kun dårlige erfaring fra mange forskjellige hjelpeorganisasjoner, så tråkker du ned på folk som ikke har mot og tæl selv???????
Gjest gunnil Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Kun dårlige erfaringer...sosionomdamer ved offentlige kontor og kirkens "hjelpere" samt Modum Bad...ikke bra. Må folk ha slike "terapeuter" til å ordne opp for seg har de ikke mye mot og tæl selv.. Forslag: tenk selv og ordne opp selv. Å gå til terapeut har ingenting med ikke å ordne opp selv. Jeg og min mann har snakket sammen som aldri før, har brukt mye tid og energi på å løse problemet selv. Vi har nå endelig valgt å begynne hos samlivsterapeut av den ene grunnen at vi ønsker ikke å kaste 13 års samliv vekk. Vi ønsker å leve godt sammen som par! Noen ganger er det både sundt og nødvendig å ha en utenforstående til å hjelpe par og enkelt personer med å finne løsninger på problemene. Vil vel heller kalle _det_ å ha tæl enn å vike unna alt som heter hjelp.
Lissi Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Å gå til terapeut har ingenting med ikke å ordne opp selv. Jeg og min mann har snakket sammen som aldri før, har brukt mye tid og energi på å løse problemet selv. Vi har nå endelig valgt å begynne hos samlivsterapeut av den ene grunnen at vi ønsker ikke å kaste 13 års samliv vekk. Vi ønsker å leve godt sammen som par! Noen ganger er det både sundt og nødvendig å ha en utenforstående til å hjelpe par og enkelt personer med å finne løsninger på problemene. Vil vel heller kalle _det_ å ha tæl enn å vike unna alt som heter hjelp. Helt enig. Det krever mot og tæl til å innrømme at man har et problem, samt søke hjelp for det. Alt er bedre enn å gå rundt som tikkende bomber, eller som du skriver her: ikke ha det så bra som man burde ha det. Man lever en gang! Man bør gjøre det beste ut av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå