Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Det jeg tenker på da er hvordan kan jeg roe ned inntrykket av resten av stua slik at sofaen ikke blir riktig så skrikende? Det er en grønn hjørnesofa i varm mellomgrønn med mange små burgunder(?)/svakt røde blomster eller noe. Men den er heldigvis ikke slitt eller noe sånn. Skulle jo helst ønsket at jeg hadde hatt råd til en ny en, i beige, brun eller grå, men det har jeg ikke. Har kjøpt disse gardinene, men vet ikke helt om de passer, men gardinene representerer den stilen jeg egentlig ønsker å ha. Cirkles fra KID: http://www.kid.no/produkter/stue/show/101/10101 Veggene er malt hvite i en ganske lys tone, men likevel litt varm tone, tror den het egghvit. Kunne egentlig tenkt meg lysere gardiner enn de valgte, men de hvite i cirkles serien ble ALTFOR hvite og gikk for mye i ett med veggen, og disse i fargen Sand ga mer kontrast til både veggen og lyset ute. + at de hvite ble for kalde i forhold til sofaen og det beige teppet. Håper det er noen kreative mennesker der ute som kan komme med tips om farger, møbler og i det hele tatt? Hvordan kan jeg snu dette rundt til å bli ei fin stue, når det nå kanskje framstår som litt rotete fargemessig nå? Hvis det er av betydning er stua ganske kvadratisk, evt en anelse avlang og hvis jeg skal gjette rundt 15 m2 (synes dette høres lite ut da jeg synes stua er relativt romslig, men så er jo jeg student da) prøvde å måle med skritt.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 fikk visst ikke til å linke til gardinene, hvis noen gidder å sjekke dem ut, så er det på www.kid.no og gardinene heter Circles og fargen heter Sand
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 På finn.no bugner det av billige sofaer. Har du tatt en kikk der? Det er faktisk mange av sofaene som gis bort også. Absolutt verdt å ta en kikk!
Christal Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Du kan jo kjøpe noen stilige trekk å legge over sofaen? Jeg har en slik som du nevner oppe på tvstua på loftet og jeg kjøpe slike trekk til sofa fra Ellos, ble noe helt annet og veldig lyst og trivelig..
ninuska_ Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Vi fikk en veldig fin sofa på Finn.no, gratis. Den var nesten ikke brukt. Det er verdt å se. Kanskje ikke verdens peneste sofa det jeg har i stua nå, men den passer perfekt inn. Man kan få mindre pene ting til å se pene ut om de er i riktig omgivelser. Hvis jeg skal være fullstendig ærlig, vil jeg si at de gardinene ikke høres ut som om de passer til den sofaen. Nå har ikke jeg sett sofaen trossalt, men jeg ville syntes det ble en farge crash. Jeg ville gått for noen mer nøytrale gardiner, for hvis sofaen din er "skrikende" vil plutselig hele rommet bli "skrikende" med slike gardiner.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Du kan jo kjøpe noen stilige trekk å legge over sofaen? Jeg har en slik som du nevner oppe på tvstua på loftet og jeg kjøpe slike trekk til sofa fra Ellos, ble noe helt annet og veldig lyst og trivelig.. Åh det hørtes ut som en lur idè, men fant ikke noen som passet en hjørnesofa på ellos, men kan jo kanskje hende at de kan ha det andre steder. Det hadde egentlig vært den ultimate løsningen. For det er litt dumt å selge eller kaste den sofaen, til tross for at den er helt utdatert, så ser den helt ny ut og jeg fikk den av besteforeldrene mine når de byttet ut sin egen fordi jeg ikke hadde råd til å kjøpe meg en sofa selv. Blir litt for galt å bytte den ut føler jeg. Vi fikk en veldig fin sofa på Finn.no, gratis. Den var nesten ikke brukt. Det er verdt å se. Kanskje ikke verdens peneste sofa det jeg har i stua nå, men den passer perfekt inn. Man kan få mindre pene ting til å se pene ut om de er i riktig omgivelser. Hvis jeg skal være fullstendig ærlig, vil jeg si at de gardinene ikke høres ut som om de passer til den sofaen. Nå har ikke jeg sett sofaen trossalt, men jeg ville syntes det ble en farge crash. Jeg ville gått for noen mer nøytrale gardiner, for hvis sofaen din er "skrikende" vil plutselig hele rommet bli "skrikende" med slike gardiner. Ja, takk for tipset, er på finn.no nesten hver dag=p Men har ikke funnet noe enda. Og jeg skjønner det du sier om gardinene og sofaen, føler det samme egentlig, var bare at jeg ville så gjerne ha de gardinene og var kanskje i litt drømmemodus når jeg kjøpte dem, og ikke tenkte på hvordan sofaen min så ut =/
ninuska_ Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Kanskje du kan henge opp gardinene ett annet sted? Hvis du ikke finner noe overtrekk til sofaen, så kan du bare kjøpe noen fine puter, også blir ikke den blikkfang i stua lenger.
Heritære Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har også sett folk bruke store pledd for å dekke en mindre pen sofa
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2008 #9 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har også sett folk bruke store pledd for å dekke en mindre pen sofa Jeg har alltid tenkt at dette så så shabby ut men jeg begynner å tenke nå at det kanskje kan være en løsning. Så dette på laredoute.no, men vet ikke helt om det blir like fint som på bildet og om det i det hele tatt er mulig å bruke siden jeg har en hjørnesofa med 3+3 ca. Men det kanskje går an å bruke to? http://www.laredoute.no/DetailPages/Detail...SearchBackLink=" target="_blank"> http://www.laredoute.no/DetailPages/Detail...SearchBackLink= Hadde jo vært perfekt om det fantes mer formsydde trekk til hjørnesofaer, men ser ut til at en vanlig 3-seter er det største man får tak i trekk til, noen som vet om dette stemmer? Det med å kjøpe noen fine puter funker ikke helt til den sofaen, er svært få puter som kan passe, og de må hvertfall være ensfargete, hvis ikke blir det too much.. men mange fine tips, takk takk
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 Kanskje du kan henge opp gardinene ett annet sted? Hvis du ikke finner noe overtrekk til sofaen, så kan du bare kjøpe noen fine puter, også blir ikke den blikkfang i stua lenger. Må si at jeg begynner å vurdere å levere tilbake de gardinene, til tross for at jeg likte deså godt. Tror det er riktig som dere sier at det blir veldig kræsj om jeg ikke får ordnet ei løsning med sofaen..=/
Cordelia Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 (endret) La et par billige ensafarga sengetepper over min hjørnesofa. Funker fint. Lar deler av teppet henge bak sofaen,så det ikke ligger i en haug foran. Er du flink på symaskin går det jo an å sy sammen teppene, eller to sofatrekk. Endret 5. oktober 2008 av Cordelia
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 La et par billige ensafarga sengetepper over min hjørnesofa. Funker fint. Lar deler av teppet henge bak sofaen,så det ikke ligger i en haug foran. Er du flink på symaskin går det jo an å sy sammen teppene, eller to sofatrekk. Ja mulig det hadde vært finest å kjøpt to sofatrekk for så å sy disse sammen,men litt vanskelig å si når man ikke får prøvd dem hjemme, litt mer tungvint å kjøpe slikt fra en katalog. Men må kanskje bare ta sjansen. Du sier det funker fint, men synes du at det ser fint ut?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Kom gjerne med andre forslag hvis noen har det. Både til gardiner, farger eller andre møbler jeg bør kjøpe som kan passe sammen. Er litt lost på dette med å sette sammen ting som passer. Og enda mer når sofaen er så tydelig gammeldags=S
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 eller kjøpe en ny sofa,rett og slett fra ikea?
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 eller kjøpe en ny sofa,rett og slett fra ikea? Ja det hadde vært veldig greit, men det er det som er problemet, fikk som nevnt tidligere soafen hos mine besteforeldre, og det er overhodet ingenting galt med den, den er overhodet ikke slitt eller noen ting. Og det er en sofa med god plass som passer veldig godt inn i leiligheten formmessig (hjørnesofa).
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 jeg ville innredet som om sofaen ikke var der, med tanke på at den kanskje skal byttes ut senere.om du skal kjøpe noen nye møbler så velg de ut i fra hvilken sofa du skal skaffe senere.ville valgt nøytrale farger som også passer til den grønne sofaen. valnøttmøbler er det mye av nå, og sort. det passer til den grønne sofaen også.ville også valgt gardiner og puter, duker etc. uten altfor mye mønstre og farger som kan kræsje med sofaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå