Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss 1.august neste sommer! Planleggingen er i full gang, og det meste er vel egentlig booket. Har kjøpt verdens nydeligste kjole, booket et idyllisk lokale, laget gjestelister og ordnet det meste praktiske som kan ordnes alt nå.

Så er det bryllupsreisen da. Først tenkte vi å ta noe billig og enkelt, men etter hvert har vi blitt enige om å spandere litt på denne reisen. Blir trolig vår siste ferie på en lang stund (i alle fall om vi får det som vi håper og jeg blir gravid like etter bryllupet...), og muligens siste gang på mange år at vi kan burke så masse penger på oss selv. Siden foreldrene våre ønsker å betale alle utgifter til bryllupet, sparer vi kun til reisen selv. Har allerede 50.000 på konto, og regner vel med at det kan dobles til avreise. Så da har vi en solid reisepott - håper vi!

Har snust litt rundt på nettet og blitt enige om at Seychellene, Maldivene eller Mauritius ser nydelig ut. Noen som har vært her, gjerne på bryllupsreise, som har noen erfaringer fra de ulike stedene? Vi er ikke særlig reisevante, så tar gjerne i mot gode råd og tips! Noen som har andre reiseforslag eller lyst å fortelle om sin brylluspreise - så bare meld dere på! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Vi skal også gifte oss i august, og planlegger for tiden bryllupsreise!

Er i dialog med turoperatør nå (Paradisreiser), og de holder på å skreddersy en tur for oss to. :kline:

Sannsynligvis ender vi opp med en "kombinasjonsferie", romantikk og strandliv på Mauritius og siden vi gjerne ville oppleve litt også, blir det noen dager i Sør-Afrika, og dra på safari!

Tror dette blir helt ideelt for oss!

Vi er i samme situasjon som dere, har spart opp en god del penger, så vi kan unne oss en skikkelig flott tur! Nettopp fordi det kanskje blir den siste på noen år, og fordi når det etterhvert kommer barn til verden, blir kanskje det viktigste når man skal bestille ferietur at hotellet har et greit barnebasseng.. :ler:

Vi ble anbefalt å velge Mauritius fremfor Maldivene og Seychellene.

Maldivene er visst en veldig liten øy, med ca ingenting å gjøre, og på Seychellene må man betale høyere pris for lavere standard..

Snakker IKKE av egen erfaring, forteller kun hva andre har fortalt meg! :gjeiper:

Håper dere får en fantastisk tur, la oss høre hva dere bestemmer dere for! :hoppe:

Skrevet

Hei!

Vi reiser på bryllupsreise på søndag til Maldivene!! Så jeg kan gi deg svar på hvordan det er om ca 14 dager :) Jeg har ikke fått samme anbefalinger som Linel angående Maldivene. Vi skal først være på en relativt stor øy, Kuredu hvor det er masse å gjøre. Deretter reiser vi til Filitheyo, som er en liten øy hvor det ikke er så mye annet å gjøre en å nyte livet og hverandre! Vi reiser også med Paradisreiser, som virket som den operatøren hvor vi fikk mest for pengene, og som virkelig tok seg tid til å skreddersy reisen etter våre ønsker.

Jeg har venninner som har vært både på Seychellene, Mauritius og på safari, og alle har vært strålende fornøyde, så jeg tror at uansett hvor man drar når man er nygift og svever på en sky så blir reisen bra! Eller så er det jo Reise-forum her på KG og der fikk iallefall jeg bra med tips og råd :)

Skrevet

Det spørs hva dere vil ha ut av det. Vi har vært på seychellene og det var nydelig der, men dyrt å spise og bare sånn passe standard på maten. Solen gikk ned klokka 18 og selv på det største hotellet ble det helt stille da (folk gikk på rommene sine).

Veldig fint dersom en trives alene, kjedelig dersom en vil ha litt liv. Jeg vil anbefale å leie bungalow fremfor å bo på hotell, da kan dere lage mat selv. Ellers la vi om døgnet med å stå opp tidlig og legge oss tidlig, da fikk vi med oss litt action.

La Digue var finest og koselig, Praslin hadde de beste strendene, men kjedelig på kvelden, Mahé var ok.

Skrevet

Jeg har også hørt fra folk som har vært på bryllupsreise på Maldivene, at det er kjedelig der. Fint, men kjedelig.

Det kommer nok an på hvordan man er. Hvis man liker å spise god mat på det samme stadet hver dag, og ligge i en solstol på en fin strand dagen lang, så er nok maldivene veldig fint. Men vil man ha noen opplevelser (utover snorkling), så blir nok maldivene i kjedeligste laget.

Skrevet

Vi har også bestilt reise til Maldivene, med et stopp i Dubai på veien. Har også brukt Paradisreiser, og er kjempefornøyd med servicen derfra!

Skrevet

På seychellene skal det ikke finnes giftige dyr,men megazize-edderkopper har de. Hadde holdt meg langt unna.

Skrevet
På seychellene skal det ikke finnes giftige dyr,men megazize-edderkopper har de. Hadde holdt meg langt unna.

Ha ha, ja der sier du noe. Husker da vi gikk tur ute på La Digue og det var et nett med en mega-edderkopp som jeg virkelig måtte mote meg opp for å gå forbi. Men store edderkopper er det på de fleste varmere destinasjoner...

Gjest Feb bruden
Skrevet

De tre destinasjonene dere tenker på, Maldivene/Seychellene/Mauritius, er jo alle øyer i det indiske hav så klimamessig så blir det ganske likt. Maldivene består av flere øyer, men kun ett hotell pr øy så det er små forhold og man må være veldig glad i sol, strand og hverandre :yvonne: Seychellene er som det blir nevnt en dyrere destinasjon så man betaler mer her for bra standard enn man gjør for eksempel på Mauritius. Men det er absolutt en fantastisk plass og spesielt øya La Digue anbefales på det varmeste :) Mauritius har mange flotte resorter med gode bryllupsrabatter og er en øy med masse å ta seg til både til lands og til havs så er man av den rastløse sorten så er nok den midt i blinken :jepp: Som andre nevner her kan man jo kombinere to destinasjoner når man først drar så langt. Har man ett budsjett på 70 - 100.000 så får man en flott tur da. En av disse øyene dere snakker om kan kombineres med feks safari i Afrika eller shopping i Dubai. Les dere litt mer frem på nettet og se om dere finner noe som frister. Lykke til :skravle:

Skrevet

Apropos det indiske hav. Jeg har hørt veldig mye fint om Goa i India og har egentlig litt lyst til å reise dit. Billig, men visstnok et paradis og høy standard for turistene. Noen som har vært der?

Gjest Feb bruden
Skrevet
Apropos det indiske hav. Jeg har hørt veldig mye fint om Goa i India og har egentlig litt lyst til å reise dit. Billig, men visstnok et paradis og høy standard for turistene. Noen som har vært der?

Har ikke vært der, men vært lenger sør i India i ett område som heter Kerala. Like fint som Goa, men mindre turifisert. Var blant annet på en liten tur med husbåt. Vanvittig fint! :jepp: Kerala kan kombineres med Maldivene eller Dubai hvis man vil ha litt mer ut av turen. Styr unna mai til aug pga regntid.

Skrevet
Har ikke vært der, men vært lenger sør i India i ett område som heter Kerala. Like fint som Goa, men mindre turifisert. Var blant annet på en liten tur med husbåt. Vanvittig fint! :jepp: Kerala kan kombineres med Maldivene eller Dubai hvis man vil ha litt mer ut av turen. Styr unna mai til aug pga regntid.

Takk for tips! har liksom hørt så mye om disse stedene, men aldri hørt noe fra noen som har vært der :)

Gjest Gjest_Marielle_*
Skrevet
Vi skal gifte oss 1.august neste sommer! Planleggingen er i full gang, og det meste er vel egentlig booket. Har kjøpt verdens nydeligste kjole, booket et idyllisk lokale, laget gjestelister og ordnet det meste praktiske som kan ordnes alt nå.

Så er det bryllupsreisen da. Først tenkte vi å ta noe billig og enkelt, men etter hvert har vi blitt enige om å spandere litt på denne reisen. Blir trolig vår siste ferie på en lang stund (i alle fall om vi får det som vi håper og jeg blir gravid like etter bryllupet...), og muligens siste gang på mange år at vi kan burke så masse penger på oss selv. Siden foreldrene våre ønsker å betale alle utgifter til bryllupet, sparer vi kun til reisen selv. Har allerede 50.000 på konto, og regner vel med at det kan dobles til avreise. Så da har vi en solid reisepott - håper vi!

Har snust litt rundt på nettet og blitt enige om at Seychellene, Maldivene eller Mauritius ser nydelig ut. Noen som har vært her, gjerne på bryllupsreise, som har noen erfaringer fra de ulike stedene? Vi er ikke særlig reisevante, så tar gjerne i mot gode råd og tips! Noen som har andre reiseforslag eller lyst å fortelle om sin brylluspreise - så bare meld dere på! :-)

Gjest Gjest_Marielle_*
Skrevet

Hei, jeg og kjæresten har vært på både Maldivene og Seychellene i 2006 og 2008 Begge stedene er helt fantastiske, men jeg tror været på Seychellene er mer stabilt enn på maldivene, i allfall om sommeren. Vi opplevde egentlig det motsatte. På maldivene hadde vi stålende sol hver eneste dag, mens på Seychellene hadde vi ca en uke med ganske overskyet og til og med en dag med regn hele dagen. Men selv om det er overskyet så er det varmt nok til å ligge på stranda fordet da. Grunnen til dette ble nok vi mest imponert over Maldivene. Det var et perfekt sted hvis man liker å ligge på stranda, spise god mat og bare nyte utsikten ut mot havet og din kjære. Det var ikke mye å gjøre der utenom det. Man kunne dra på utflukter, snorkling osv også var det et bordtennisbor der. Så man må like å bare slappe av og spise god mat og lese bok for at man skal like seg her. Vi bodde i en liten hytte men boblebad i hagen, kun et minutt gange til resturanten som serverte buffet med alt mulig slags mat. Vi gikk rundt barbeit i to uker, for det var sand overalt, til og med på gulvet i restauranten. På Seychellene bodde vi også i en fantasktisk villa. Da måtte vi dra inn til sentrum for å spise middag, men det var greit det også. Været var det eneste minus. Maldivene og Seychellene er ganske likt, men hvis jeg skulle anbefale en av dem, ville jeg valgt maldivene, pga man får litt mer følelsen av å være på en sydhavsøy siden øyene er mindre. Det er også litt billigere der enn på seychellene. Vil også anbefale Safari i Kenya. Det var vi på i 2008 og det var helt fantastisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...