Gå til innhold

kjøring

Anbefalte innlegg

Gjest grettje
Skrevet

Hvordan er regelen med kjøring av barna når pappa`n har et barn kun annen hver helg og 1 dag i uka?

når faren har et barn så lite, er det ikke da mest rett ferdig at pappan henter og leverer? hvrdan er reglene der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan er regelen med kjøring av barna når pappa`n har et barn kun annen hver helg og 1 dag i uka?

når faren har et barn så lite, er det ikke da mest rett ferdig at pappan henter og leverer? hvrdan er reglene der?

Jeg aner ikke om det finnes regler på det. Men det slår meg at med to oppegående foreldre så burde det være naturlig at man enten deler likt, eller at den ene tar seg av all kjøringen dersom den andre ikke har mulighet (mangler bil, f.eks.).

Gjest grettje
Skrevet

kjøring er da når faren vil ha ungen sin. å når han bare har ungen annen hver helg. så er det vell naturlig at han henter og leverer når jeg har henne stort sett hele tiden,,, eller?

Gjest grettje
Skrevet

kjøring er da når faren vil ha ungen sin. å når han bare har ungen annen hver helg. så er det vell naturlig at han henter og leverer når jeg har henne stort sett hele tiden,,, eller?

Gjest grettje
Skrevet

dele på kjøringen ja... men hva om faren nekter å samarbeide?

å vil gå fra 40% til bare annen hver helg. er det ikke da rett og rimelig at han henter og leverer. stiller ikke opp på noen verdens ting. plus at æ skal kjør henne til far...??????????

Skrevet (endret)

Er vel samværsforelder som har ansvar for kjøring til og fra, men mange velger å dele på dette allikevel. Spesielt hvis det er veldig langt mellom foreldrene. Utgiftene til reise til og fra samvær skal deles etter inntekt.

Endret av Wadjet
Skrevet
dele på kjøringen ja... men hva om faren nekter å samarbeide?

å vil gå fra 40% til bare annen hver helg. er det ikke da rett og rimelig at han henter og leverer. stiller ikke opp på noen verdens ting. plus at æ skal kjør henne til far...??????????

Hvis han nekter å samarbeide er det vel ikke så mye du kan gjøre med det, annet enn å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon? Er det lang kjøretur det er snakk om?

Skrevet

oki tusen takk. det var det æ regnet med..

da har æ itt på det tørre i hvertfall.. takk for linken.

Gjest Gjest_katta_*
Skrevet
4 mil tur rettur

Med andre ord to mil en vei. Det er rundt 20 minutter det, hver vei. Ikke så langt, med andre ord. Far bør absolutt dele på kjøring/henting. Men tenk over om det er verdt å lage en kampsak ut av det hvis han er av den vanskelige sorten. Iblant må man svelge en hel kamelflokk for å få til et brukbart samarbeid av hensyn til barnet. Hva skjer hvis du ikke kjører? Henter far likevel da, eller må barnet bli hos deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...