Gå til innhold

Servise

Gjest Bruden09

Fremhevede innlegg

Gjest Bruden09
Skrevet

Jeg skal gifte meg i januar, og vi har bestemt oss for å ønske oss finservise. Vi er bare usikre på hvilket vi skal velge. Valget står mellom Tid fra Porsgrund Porselen og Grey Pearl fra Villeroy og Boch.

Hvilket hadde dere valgt? Hvilke tanker har dere om servisene?

Jeg fant ingen gode bilder av Tid som fikk fram mønsteret, men her er likevel et par.

http://www.glassoginterior.no/default.pl?showPage=81 (Vi ønsker denne formen på koppen)

http://www.norskdesign.no/getfile.php/Bild...ifisert/057.jpg (Høyoppløselig bilde der man kan se dekoren på asjetten.)

Grey Pearl

http://eshop.villeroy-boch.com/no/shopping...arl/show_104392

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal gifte meg i januar, og vi har bestemt oss for å ønske oss finservise. Vi er bare usikre på hvilket vi skal velge. Valget står mellom Tid fra Porsgrund Porselen og Grey Pearl fra Villeroy og Boch.

Hvilket hadde dere valgt? Hvilke tanker har dere om servisene?

Jeg fant ingen gode bilder av Tid som fikk fram mønsteret, men her er likevel et par.

http://www.glassoginterior.no/default.pl?showPage=81 (Vi ønsker denne formen på koppen)

http://www.norskdesign.no/getfile.php/Bild...ifisert/057.jpg (Høyoppløselig bilde der man kan se dekoren på asjetten.)

Grey Pearl

http://eshop.villeroy-boch.com/no/shopping...arl/show_104392

Personlig syns jeg serien til Tid så finest ut etter MIN smak, for jeg liker "rene" servicer. Men dette valget ville jeg tatt helt på egenhånd hvis jeg var deg :)

Det er dere som vet hvordan stil dere liker og hva som passer til dere.

Begge så fine og nøytrale ut og kan trygt velges, så jeg ville tatt dere liker best,-enkelt og greit :) .

Skrevet (endret)

Vi kommer til å ønske oss Grey pearl i bryllupsgave. Synes det er helt nydelig.

Endret av Elize
Skrevet
Personlig syns jeg serien til Tid så finest ut etter MIN smak, for jeg liker "rene" servicer. Men dette valget ville jeg tatt helt på egenhånd hvis jeg var deg :)

Det er dere som vet hvordan stil dere liker og hva som passer til dere.

Begge så fine og nøytrale ut og kan trygt velges, så jeg ville tatt dere liker best,-enkelt og greit :) .

Jeg er enig med deg; Lille Rosa, valg av servise er noe dere må gjøre ut i fra egen smak og stil. Jeg har selv sett på begge disse servisene; de er veldig nydelige på hver sin måte. Hvis jeg likevel får si noe, tror jeg at det kan være lurt å ha i baktankene er at Grey Pearl kanskje kan bli litt "ut" om noen år, selv om det er en "nostalgisk" type. Vi synes det er veldig lekkert og tidløst nå, men en slik stil KAN bli mindre populært etter hvert. Det kan være at en går lei av det, mens Tid er mer enkelt og tidløst (hehe, ironi? :gjeiper: ) Lettere å kombinere med andre ting og ulike farger, og det vil helt klart kunne brukes i maaange år. Men som sagt begge servisene er fantastisk fine, og jeg har heldigvis et år igjen til bryllupet og god tid til å bestemme meg! :fnise:

Lykke til! ;)

Skrevet

Vi valgte oss Grey Pearl nettopp fordi vi syntes dette var tidløst og pent, og lar seg kombinere med alle farger.

Du må jo selv finne ut hvilket du syns er penest og tror du kommer til å ha mest glede av.

Skrevet

Vi ønsket oss Grey Pearl, og er kjempefornøyde. Synes hvitt er litt kjedelig. G.P. er jo diskret, så jeg ser ikke helt for meg at det blir "ut" med det aller første. (For de som er redd for det).

Dessuten: tenk så kjedelig å bare ha hvite ting fordi man er redd for at det ikke skal være "in" om noen år :tristbla:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville absolutt valgt "Tid" om jeg skulle ha et hverdagsservise.

Men jeg ser samtidig for meg at man tåler mer "dill" på et finservise som bare blir tatt fram av og til. Og at det kanskje er noe man setter pris på om noen år?

Jeg vet ikke riktig. Vi valgte "Gray Pearl" for mannen syntes de enklere servisene så ut som "noe vi hadde plukket opp på ikea" ;)

Skrevet (endret)

Sier som flere her at dette er et valg dere må ta på bakgrunn av deres egen smak. Personlig synes jeg Tid er penere og mer tidløs (;)) enn Grey Pearl, men så foretrekker jeg hvite tallerkner når jeg skal servere mat - jeg personlig synes maten kommer bedre fram på en ren bakgrunn :)

(men jeg er vel kanskje ikke rette personen til å uttale meg om penserviser - jeg ønsker nemlig ikke å ha penserviser som brukes etpar ganger i året, så vi samler på Figgjo Verde som vi bruker både til hverdags og fest. Enkelt, men i veldig god kvalitet og det ser absolutt ikke ut som noe fra IKEA ;))

Endret av Concertina
Skrevet
Sier som flere her at dette er et valg dere må ta på bakgrunn av deres egen smak. Personlig synes jeg Tid er penere og mer tidløs (;)) enn Grey Pearl, men så foretrekker jeg hvite tallerkner når jeg skal servere mat - jeg personlig synes maten kommer bedre fram på en ren bakgrunn :)

(men jeg er vel kanskje ikke rette personen til å uttale meg om penserviser - jeg ønsker nemlig ikke å ha penserviser som brukes etpar ganger i året, så vi samler på Figgjo Verde som vi bruker både til hverdags og fest. Enkelt, men i veldig god kvalitet og det ser absolutt ikke ut som noe fra IKEA ;))

Jeg likte også dette veldig godt. Vi skal også ønske oss noe vi kan bruke hele året, men skulle jeg valgt penservise hadde jeg valgt Grey Pearl. Fint men noe med litt "dill" på til fest, så kan man heller tone ned resten av pynten litt :)

Gjest AnneShirley
Skrevet
Enkelt, men i veldig god kvalitet og det ser absolutt ikke ut som noe fra IKEA ;)

Jeg syntes serviset var pent. Men det med at det ikke ser ut som noe fra ikea, skulle du nok slite med å overbevise min kjære om :fnise::sur:

Skrevet
Jeg syntes serviset var pent. Men det med at det ikke ser ut som noe fra ikea, skulle du nok slite med å overbevise min kjære om :fnise::sur:

En kompis av meg mente det så akkurat likt det fra IKEA og så absolutt ikke poenget i å kjøpe det dyrt når man kunne handle akkurat det samme til noen tiere, helt til jeg holdt opp en ikea-tallerken og sammenliknet, da så tilogmed han at kvaliteten på både form og porselen er mange klasser over IKEA ;)

Skrevet

Jeg synes også Tid var det klart fineste. Det er i tillegg tidløst, og siden det er helt hvitt kan du variere tilbehøret (og dermed anledningen du bruker det til) i det uendelige. Jeg liker ikke Grey Pearl i det hele tatt, og når jeg har sett på det i en butikk synes jeg det ser ut som det er slitt og ødelagt framfor mønstret.

Skrevet

Jeg synes begge er pene, og kjenner noen som har Gray Pearl. Jeg synes det er veldig pent, jeg. Men Tid er mer moderne og rein i formen, f eks kaffekoppene og kanna til Gray Pearl ser veldig gammelmodige ut synes jeg. Det kan være fint det også, det kommer vel mest an på hvilken smak man har selv. Jeg tror jeg hadde tenkt at et dyrt servise som skulle vare resten av livet helst skulle vært mest mulig enkelt så jeg ikke gikk lei, og ville kanskje valgt Tid utfra det. Jeg har nok dekor ellers rundt meg :sjenert: Men har man en mer rein og minimalistisk stil er det faktisk fint med et servise med mer dekor.

Skrevet

Vi har tenkt litt på å ønske oss Grey Pearl vi også :Nikke:

Gjest Bruden09
Skrevet

Takk for mange fine svar og innspill. Jeg tror vi ender opp med Tid. Etter mange tanker om hva slags stil vi har, så tror vi det vil passe bedre. Vi har en ganske enkel stil, og Pearl Gray føler vi er litt mindre tidløst enn Tid. Son det ble påpekt ovenfor, så er det lettere å variere med tilbehør til noe som er helt hvitt.

Jeg tror uansett at vi blir veldig fornøyde med valget. :)

(Selv om også mannen her i huset synes det ligner litt på noe fra Ikea :gjeiper:)

Skrevet

valget vårt stod mellom grey pearl og silver paisley, og valgte det siste...

Skrevet

Jeg ville valgt Tid, synes ikke Grey pearl er særlig fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...