Gå til innhold

Minst sexy mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
Du vet hvordan det er. Når et mannebein er min egen datter, da hører ikke jeg lenger etter hva som blir sagt :skratte:

Æsj, der ble deg galt,

Det skal være: når et mannebein tror jeg er min egen datter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du veit kva tafatt tyder, sant? Sett adjektivet tafatt saman med substantivet mann, og du har ein tafatt mann. Ikkje verre enn det.

Eg synest tafatte menn er usexy for det får dei til verke hjelpelause og litt dumme.

Tafatt er et sånt ord som alle bruker, men ingen egentlig veit hva det betyr. Akkurat som vaskemaskin, husarbeid og appelsin.

Men! Når folk er tafatt så betyr det at de er feks late? At de aldri får gjort noe og sånne ting, eller?

Skrevet
Nabodama - vi har vært hjertens enige i en god del her på forumet, nå skal jeg provosere deg og garantert mange andre.

Hva er så usexy med dette? Du snakker strengt tatt om moral, gjør du ikke?

Moral og sex er ikke nødvendigvis sammenfallende, for alle.

Først: Jeg er enig i at gifte menn og kvinner (om de har små eller store unger driter jeg i) som jakter utroskap (tilfeldig eller fast) er patetisk. Samtidig er det mange som lever i forhold som ikke er tilfredsstillende, hverken intellektuelt eller seksuelt. Jada, klart man kan si "hvorfor ble du sammen med han/henne i det hele tatt?". Svaret er neppe så enkelt, folk forandrer seg, mange får unger altfor tidlig osv osv. Videre er det typisk (KG)moral å hevde at vedkommende heller bør avslutte sitt nåværende forhold før han/hun innleder noe nytt, enten det er ONS eller elsker(inne). Verden er ikke så enkel mine venner, det er mange hensyn å ta, ikke minst i forhold til foreldrerollen. Vi kan like det eller ikke men det kryr av parforhold hvor unger vokser opp i et trygt og godt hjem med kjærlighet, grenser, støtte og motivasjon som gjør dem til ærlige, gode og empatiske mennesker selv om foreldrene ikke lever i det optimale ekteskap.

Så - konkret til emnet: Din beskrivelse av usexy og avtennende mann stemmer ganske ofte ikke med virkeligheten. Jeg har mange eksempler på at gifte menn, gjerne med ei flott kone, ordnede forhold forøvrig (trenger ikke være steinrik eller utenriksminister) oppleves som svært attraktive for kvinner i forhold til å kapre/la seg forføre av ham nettopp på grunn av hans sosiale ståsted - litt sånn uoppnåelig. Dere har også et visst jaktinnstinkt. Slett ikke alle tenker sånn, hverken kvinner eller menn men verden er såpass sammensatt at min påstand er at jeg har like mye rett her som du Nabodama.

Usexy? Uenig!

Dustete? Åpenbart!

Moralsk forkastelig? Muligens!

Avtennende? For noen ja, for andre ikke!

Usj, jeg ble ikke noe provosert, jeg. Og vær gjerne uenig, jeg liker andre innfallsvinkler også jeg:)

Vet jo godt at det er mange avskygninger og historier, verden er ikke svart/hvit osv, og mange finner nok disse attraktive også.

Poenget mitt var bare at jeg synes de er usexy og avtennende, fordi jeg synes de mangler integritet. Vet det er generaliserende, men det er det jeg synes.

Skrevet
Det er ikke noe som er så avtennende og usexy som en gift småbarnsfar som prøver seg på utroskap, enten han prøver å få til et ons, eller han går inn i et forhold på si.

(det samme gjelder jo kvinner i samme situasjon, men jeg sier menn her, for det er de jeg kan finne på å tenne på.)

:klø:

Hvorfor akkurat småbarnsfedre? Er det noe spesielt med dem? Om et forhold er dødt er det vel like dødt uansett om barna er små eller tenåringer?

Skrevet
:klø:

Hvorfor akkurat småbarnsfedre? Er det noe spesielt med dem? Om et forhold er dødt er det vel like dødt uansett om barna er små eller tenåringer?

Jo, fordi en løper fra ansvaret sitt for å ha det litt spennende i den tiden partneren behøver en mest.

Skrevet
Jo, fordi en løper fra ansvaret sitt for å ha det litt spennende i den tiden partneren behøver en mest.

Dårlige erfaringer...?

Skrevet
Dårlige erfaringer...?

Det er nok av kvinner her til lands med dårlige erfaringer. Er derfor det er så mange alenemødre. Use your brain (if you have one).

Skrevet
Dårlige erfaringer...?

Nei har ikke det. Men har da truffet nok av dem til å ha en mening. Må man ha dårlige erfaringer for å kunne si noe om det?

• 2 uker senere...
Skrevet

Spørsmål:

Er det mer problematisk når en mann er utro enn en kvinne...??

Skrevet
Spørsmål:

Er det mer problematisk når en mann er utro enn en kvinne...??

Nei, det blir da vel samme sak. Hvorfor skulle det være forskjell på det?

Skrevet

Litt generell den der vel?

Men la oss tenke litt høyt. Småbarnsfar X har erfart at det er slutt på sex i heimen. Fruen er svært opptatt av deres felles barn, og har ikke noe som helst tanke for å holde forholdet ved like. Alt han gjør er "feil" og han bebreides hvær gang han ymter frampå om litt koos. Fruen har alltid hodepine. Hun ønsker ikke sex, men samtidig nekter hun han å ha sex.

Såvidt jeg skjønner, så er dette realiteten for temmelig mange nybakte fedre og mødre.

Dette er det evige paradoks i et samliv, og det rammer småbarnsfedre ofte. At du mener disse småbarnsfedrene er turn-off fo deg tar jeg til etterretning. Selv aner jeg ikke. Hal aldri hatt tenning på noen mann.

Skrevet
Litt generell den der vel?

Men la oss tenke litt høyt. Småbarnsfar X har erfart at det er slutt på sex i heimen. Fruen er svært opptatt av deres felles barn, og har ikke noe som helst tanke for å holde forholdet ved like. Alt han gjør er "feil" og han bebreides hvær gang han ymter frampå om litt koos. Fruen har alltid hodepine. Hun ønsker ikke sex, men samtidig nekter hun han å ha sex.

Såvidt jeg skjønner, så er dette realiteten for temmelig mange nybakte fedre og mødre.

Dette er det evige paradoks i et samliv, og det rammer småbarnsfedre ofte. At du mener disse småbarnsfedrene er turn-off fo deg tar jeg til etterretning. Selv aner jeg ikke. Hal aldri hatt tenning på noen mann.

Ja, klart det kan ligge mye bak, og jeg har aldri forsvart det å nekte noen å ha et sexliv, eller det å ikke ville bidra til et sexliv.

For meg er sex en del av "dealen" i et forhold, en har et ansvar også der for å ta vare på hverandre.

Men det er en annen diskusjon.

Og jeg synes heller ikke det unnskylder gifte småbarnsfedre som prøver å få seg noe "fremmed". Ikke gjør det dem mindre turn-off heller.

Men det er min mening

Skrevet
Det er ikke noe som er så avtennende og usexy som en gift småbarnsfar som prøver seg på utroskap, enten han prøver å få til et ons, eller han går inn i et forhold på si.

(det samme gjelder jo kvinner i samme situasjon, men jeg sier menn her, for det er de jeg kan finne på å tenne på.)

Hvem er det egentlig som ser råd for slike menn?

Jeg er dundrende enig :jepp: med et forbehold: gifte,fullesmåbarnsfedre og også,nytt forbehold: eldre gifte fedre .

Har den seneste tiden opplevd at to naboer som ellers er koselige,reale menn blir innpåsliten og klåfingret i fylla,og ikke lar seg stoppe av at fruene er i umiddelbar nærhet.

Jeg ser ikke på det som et kompliment å få et kompliment som går ut på min kropp og mitt utseende og jeg vil heller ikke vite at de "svermer" for meg.

Gi meg gjerne et kompliment om du synes jeg er hyggelig men spar meg for "nå er vi fulle,nå kan jeg holde rundt deg og knipe litt på deg selv om jeg er gammel nok til å være din far."

Pakk det heller ikke inn i "dette er jo helt harmløst" når jeg kommenterer at jeg ikke gidder å flørte siden jeg er godt gift og ikke ønsker slik oppmerksomhet fra andres menn.Jeg er en racer på å flørte når jeg er singel,men nå har jeg ikke behov for seksualisert flørt med andre enn min mann.

Jeg synes det er pinlig. Tilsammen er det nå fire naboer som har kommet med slike kommentarer og innpåsliten oppførsel. Jeg får MAKK!!!! På toppen av det hele har jeg sett den gifte nabofruen kline litt på nabomannen (ikke hennes) mens respektive partnere var på samme fest. Det minner meg om overkåte,frustrerte tenåringer som lurer rundt i buskene... :hakeslepp:

Jeg tror jeg hadde dødd av skam om min mann oppførte seg like patetisk mot andres koner. Kankje venter han bare på sjansen,hvem vet.

Jeg begynner jo å lure på om dette er normen. Er det slik menn er etter noen år i ekteskapet,at de bare må fortelle andre kvinner at de kunne tenke seg litt av hvert?? Må de knipe rundt på nabofruen eller andre kvinner i umiddelbar nærhet? Er jeg helt fjern som ikke benytter sjansen til å råkline med nabofruens mann? :gjeiper:

Blir jo rimelig paranoid av slikt.

Skrevet

Nå følte jeg et øyeblikk at jeg satt på restaurant... Den ene sier hun hater tafatte mannfolk og den andre repliserer med å si at "ja, jeg hater mannfolk uten integritet".

Damer da... Dere kan vel for helvete bedre enn dette??!!

Skrevet
Nå følte jeg et øyeblikk at jeg satt på restaurant... Den ene sier hun hater tafatte mannfolk og den andre repliserer med å si at "ja, jeg hater mannfolk uten integritet".

Damer da... Dere kan vel for helvete bedre enn dette??!!

Vi diskuterer hva som er avtennende her. Hva er det du vil ha, en lengre utdyping fra hver enkelt om hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...