Nabodama Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Det er ikke noe som er så avtennende og usexy som en gift småbarnsfar som prøver seg på utroskap, enten han prøver å få til et ons, eller han går inn i et forhold på si. (det samme gjelder jo kvinner i samme situasjon, men jeg sier menn her, for det er de jeg kan finne på å tenne på.) Hvem er det egentlig som ser råd for slike menn?
Gjest Tigress Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Eg vil då absolutt seie at tafatte mannfolk er mykje meir usexy.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Enig, det er usexy med menn generelt som ikke har integritet. Avtennende så det holder.
Fortunatus Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 veldig turnoff er det når single mannfolk kun snakker om kroppen til damer.. Pupper/rumpe/lår, you name it.. Det finnes andre ting å snakke om.
Yme Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Hvordan er en tafatt mann, egentlig? Hva er det han gjør som er usexy? veldig turnoff er det når single mannfolk kun snakker om kroppen til damer.. Pupper/rumpe/lår, you name it.. Det finnes andre ting å snakke om. Ikke når man er kåt, tenk! hehehe Endret 2. oktober 2008 av Yme
Gjest en gjest Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Det er ikke noe som er så avtennende og usexy som en gift småbarnsfar som prøver seg på utroskap, enten han prøver å få til et ons, eller han går inn i et forhold på si. (det samme gjelder jo kvinner i samme situasjon, men jeg sier menn her, for det er de jeg kan finne på å tenne på.) Hvem er det egentlig som ser råd for slike menn? Tja, de kommer ganske langt nok høyt på lista over det som er avtennende, men min topp på lista er dominerende, egosentriske mannssjåvinister (som gjerne har en rekke andre fordummende fordommer i tillegg). Altså menn som liker "pene" nikkedukker som fniser "feminint" med svak dissing av puppene sine til alt moroklumpen sier, samtidig som han må selvfølgelig pisse litt rundt for å markere revir for de andre mennene (gjerne yppe til bråk eller være overbeskytter for sin svake kvinne som andre menn kan komme å snappe) samt vise avsky for enhver kvinne som viser hint til intelligens og egne meninger. Og avsky til kvinner som ikke har den eneste mening i livet kvinner bør ha: behage menn. Mest avtennende kvinner er de kvinnene som blir tiltrekt av tufsene over, og som gjerne kaller slike for: en ekte mann, jeg liker macho menn, jeg liker menn som bestemmer osv
Gjest Gjest_helle_* Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 100% enig med gjest over! Dette er mannfolk som ikke er særlig smarte og dermed setter pris på en kvinne med enda litt lavere intelligens enn dem selv, slik at de kan smile litt nedlatende mens de forklarer kjæresten hvordan ting henger sammen i verden. Jeg har blitt tilnærmet av noen slike, og det er like morsomt hver gang. I det sekundet du utfordrer dem i en samtale eller diskusjon, så mister de ståpikken og ser seg rundt etter et mindre intelligent og mer medgjørlig eksemplar av kvinnekjønnet. Men har ikke særlig til overs for disse småbarnsfedrene som ts nevner heller.. særlig ikke når deres forsøk på å utroskap blir gjort i fylla på nattbussen.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 veldig turnoff er det når single mannfolk kun snakker om kroppen til damer.. Pupper/rumpe/lår, you name it.. Det finnes andre ting å snakke om. Jeg synes nå det er ganske turn on, jeg.
Gjest Tigress Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Hvordan er en tafatt mann, egentlig? Hva er det han gjør som er usexy? Du veit kva tafatt tyder, sant? Sett adjektivet tafatt saman med substantivet mann, og du har ein tafatt mann. Ikkje verre enn det. Eg synest tafatte menn er usexy for det får dei til verke hjelpelause og litt dumme.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Tja, de kommer ganske langt nok høyt på lista over det som er avtennende, men min topp på lista er dominerende, egosentriske mannssjåvinister (som gjerne har en rekke andre fordummende fordommer i tillegg). Altså menn som liker "pene" nikkedukker som fniser "feminint" med svak dissing av puppene sine til alt moroklumpen sier, samtidig som han må selvfølgelig pisse litt rundt for å markere revir for de andre mennene (gjerne yppe til bråk eller være overbeskytter for sin svake kvinne som andre menn kan komme å snappe) samt vise avsky for enhver kvinne som viser hint til intelligens og egne meninger. Og avsky til kvinner som ikke har den eneste mening i livet kvinner bør ha: behage menn. Mest avtennende kvinner er de kvinnene som blir tiltrekt av tufsene over, og som gjerne kaller slike for: en ekte mann, jeg liker macho menn, jeg liker menn som bestemmer osv De fleste jenter liker menn som oppfører seg som menn. Er det da rart at menn vil ha damer som oppfører seg som kvinner?
Gjest Gjest_Snuppa_* Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 De fleste jenter liker menn som oppfører seg som menn. Er det da rart at menn vil ha damer som oppfører seg som kvinner? Nei jeg er enig i at mann er mann og kvinne kvinne. Men ikke glem det historiske perspektivet med kvinneundertrykkelse. Dagens kvinner er ganske andeledes en de på 50 tallet. Og det er ikke til å stikke under en stol at noen menn, skulle ønske seg en hjemmeværende husmor med midaggen klar og ingen egne meninger.................... ( ps, jeg har stor respekt for de som er hjemmeværende)
Gjest Rayna Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Det er ikke noe som er så avtennende og usexy som en gift småbarnsfar som prøver seg på utroskap, enten han prøver å få til et ons, eller han går inn i et forhold på si. De er nå så søte også da. Der de unnskylder seg og fjerner ringen og fomler og er nervøse. Og så er de så redde for at det skal lukte parfyme av dem etterpå. Så hjelpesløst alt sammen.
Pingting Skrevet 3. oktober 2008 #13 Skrevet 3. oktober 2008 De fleste jenter liker menn som oppfører seg som menn. Er det da rart at menn vil ha damer som oppfører seg som kvinner? Jada, problemet er vel at det i Norge finnes ca 2 millioner ulike oppfatninger av hvordan kvinner og menn bør oppføre seg... Usexy menn? De brautende.
Gjest Rayna Skrevet 3. oktober 2008 #14 Skrevet 3. oktober 2008 Du veit kva tafatt tyder, sant? Sett adjektivet tafatt saman med substantivet mann, og du har ein tafatt mann. Ikkje verre enn det. Eg synest tafatte menn er usexy for det får dei til verke hjelpelause og litt dumme. de er søte også. Og så blir de så glade. Dessuten er det noen av dem som skikkelig tenner på å bli kommandert ut av sin tafatthet. Søtt alt sammen.
Gjest Gorgonzola Skrevet 3. oktober 2008 #15 Skrevet 3. oktober 2008 Det er ikke noe som er så avtennende og usexy som en gift småbarnsfar som prøver seg på utroskap, enten han prøver å få til et ons, eller han går inn i et forhold på si. (det samme gjelder jo kvinner i samme situasjon, men jeg sier menn her, for det er de jeg kan finne på å tenne på.) Hvem er det egentlig som ser råd for slike menn? Nabodama - vi har vært hjertens enige i en god del her på forumet, nå skal jeg provosere deg og garantert mange andre. Hva er så usexy med dette? Du snakker strengt tatt om moral, gjør du ikke? Moral og sex er ikke nødvendigvis sammenfallende, for alle. Først: Jeg er enig i at gifte menn og kvinner (om de har små eller store unger driter jeg i) som jakter utroskap (tilfeldig eller fast) er patetisk. Samtidig er det mange som lever i forhold som ikke er tilfredsstillende, hverken intellektuelt eller seksuelt. Jada, klart man kan si "hvorfor ble du sammen med han/henne i det hele tatt?". Svaret er neppe så enkelt, folk forandrer seg, mange får unger altfor tidlig osv osv. Videre er det typisk (KG)moral å hevde at vedkommende heller bør avslutte sitt nåværende forhold før han/hun innleder noe nytt, enten det er ONS eller elsker(inne). Verden er ikke så enkel mine venner, det er mange hensyn å ta, ikke minst i forhold til foreldrerollen. Vi kan like det eller ikke men det kryr av parforhold hvor unger vokser opp i et trygt og godt hjem med kjærlighet, grenser, støtte og motivasjon som gjør dem til ærlige, gode og empatiske mennesker selv om foreldrene ikke lever i det optimale ekteskap. Så - konkret til emnet: Din beskrivelse av usexy og avtennende mann stemmer ganske ofte ikke med virkeligheten. Jeg har mange eksempler på at gifte menn, gjerne med ei flott kone, ordnede forhold forøvrig (trenger ikke være steinrik eller utenriksminister) oppleves som svært attraktive for kvinner i forhold til å kapre/la seg forføre av ham nettopp på grunn av hans sosiale ståsted - litt sånn uoppnåelig. Dere har også et visst jaktinnstinkt. Slett ikke alle tenker sånn, hverken kvinner eller menn men verden er såpass sammensatt at min påstand er at jeg har like mye rett her som du Nabodama. Usexy? Uenig! Dustete? Åpenbart! Moralsk forkastelig? Muligens! Avtennende? For noen ja, for andre ikke!
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 3. oktober 2008 #16 Skrevet 3. oktober 2008 Nei jeg er enig i at mann er mann og kvinne kvinne. Men ikke glem det historiske perspektivet med kvinneundertrykkelse. Dagens kvinner er ganske andeledes en de på 50 tallet. Og det er ikke til å stikke under en stol at noen menn, skulle ønske seg en hjemmeværende husmor med midaggen klar og ingen egne meninger.................... ( ps, jeg har stor respekt for de som er hjemmeværende) Nå vel. Se på kvinnens rolle under Den andre verdenskrig. Rimelig respektløst å si at din bestemor og oldermor ikke hadde egne meninger. Ta for deg ei generell jente i dag, det sees nesten som positivt at hun ikke skal kunne noe som helst husarbeid; dårlig til å lage mat, dårlige til å ta vare på seg selv og andre. Menn må lære seg nye ting, mens kvinner forkaster all sin verdifulle historiske lærdom. Hva skal egentlig ei jente kunne i dag? Ingen "kvinnelige" sysler, mens det forventes at gutten skal kunne noe av alt. Det er vel og bra for gutten, men det gjør jenta bare mer ubrukelig. Det har aldri vært så mange single/ugifte jenter, 30+, i Norge som det det er i dag. Er dette positivt mener du? Men er ikke jenter og gutter akkurat like? Hvorfor er det så mange single frustrerte damer da? Når jenter hele tiden skal prøve å bli mer som gutter så blir guttene mer som jenter (les: den myke mann). Og videre så sier dere at dere foretrekker macho-menn. Det er rimelig paradoksalt. Tilbake til emnet, så misliker jeg: - Menn som oppfører seg som damer. - Menn som ikke tar stolthet i seg selv, og blir feite. - Menn som er uhøflige overfor damer.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #17 Skrevet 3. oktober 2008 Nå vel. Se på kvinnens rolle under Den andre verdenskrig. Rimelig respektløst å si at din bestemor og oldermor ikke hadde egne meninger. Jeg bør vel egentlig føle meg smigret over at du tror alle oss her er så unge at det er snakk om bestemødre og oldemødre som er opphavet under krigen. Men takk for at du også skryter av meg.
Gjest Gorgonzola Skrevet 3. oktober 2008 #18 Skrevet 3. oktober 2008 Og det er ikke til å stikke under en stol at noen menn, skulle ønske seg en hjemmeværende husmor med midaggen klar og ingen egne meninger.................... ( ps, jeg har stor respekt for de som er hjemmeværende) Auda, så kvinner som tar valg i retning av å prioritere hus/hjem/familie (tradisjonelle verdivalg) har ingen meninger? Denne kan jeg ikke la stå ubesvart. Søsteren min (er 39 i dag) har allerede hatt en lang og spennende yrkeskarriere. Hun valgte for noen år siden å hoppe av karusellen for å prioritere deres felles 3 barn, hus og hjem og relasjoner for øvrig (foreldre, venner, søsken osv). Etter 4 år i den rollen er hun nå tilbake i jobb, selvstendig næringsdrivende på ca 80%. Hun har helt siden gymnaset tatt bevisste valg, stått inne for disse 100% så jeg synes det er trist at man blir sett på som dumme dersom man ønsker å bruke enrgi og tid på familien, alt i samsvar/samråd med sin partner vel og merke.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 3. oktober 2008 #19 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg bør vel egentlig føle meg smigret over at du tror alle oss her er så unge at det er snakk om bestemødre og oldemødre som er opphavet under krigen. Men takk for at du også skryter av meg. Nå har det seg vel strengt tatt slik at foreldre har en direkte eller indirekte påvirkning på barna.
Gjest Rayna Skrevet 3. oktober 2008 #20 Skrevet 3. oktober 2008 Nå har det seg vel strengt tatt slik at foreldre har en direkte eller indirekte påvirkning på barna. Du vet hvordan det er. Når et mannebein er min egen datter, da hører ikke jeg lenger etter hva som blir sagt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå