Olympia Skrevet 29. mai 2002 #21 Skrevet 29. mai 2002 Ei god venninne av meg gikk hen og giftet seg i all hemmelighet for 2 år siden.Ingen visste noe,ikke engang foreldrene hennes.Likevel var det naturlig for meg å gi henne en liten gave for å vise at jeg var glad på hennes vegne. Jeg hadde nok også blitt skuffet i ditt tilfelle.Som du sier så er det ikke gavene i seg selv som er så viktige,men det er oppmerksomheten.Et kort eller en bukett blomster hadde vært kjempekoselig det også. Men ejg vet det er mange som ikke gi gaver når de ikke blir invitert i selskap.Synes selv dt er helt feil.12
*nora* Skrevet 29. mai 2002 #22 Skrevet 29. mai 2002 Er det nære venner/familie, burde de kanskje ha gitt en liten gave. Men som andre også er inne på her, med å ha en stille og rolig feiring kan andre ha tolket det som om dere ikke ville ha noen oppmerksomhet rundt dette. Uansett, gratulasjoner og lykkeønskninger burde de ha kommet med!!
snoopy Skrevet 29. mai 2002 #23 Skrevet 29. mai 2002 Jeg ble nesten litt provosert når jeg leste at anonym ikke fikk gaver eller oppmerksomhet. Hvorfor gifter man seg??? Er det for å få oppmerksomhet blant venner og familie? Det for å formalisere forholdet? Eller er det rett og slett fordi man har funnet den man elsker og man vil dele resten av livet sitt med? Du skriver at dere hadde dårlig råd, netopp kjøpt hus og at dere hadde vært sammen lenge og hadde barn sammen. Hvorfor skulle dere absolutt gifte dere nå? Kunne dere ikke ventet til dere hadde råd til å ha selskap og slik at du fikk den oppmerksomheten du ønsket????? Beklager veldig dersom jeg er kvass nå, men jeg syntes ikke det var rart at dere ikke fikk så mye oppmerksomhet. Det kan faktisk hende at venner og kjente forsto det slik at dere ikke ville ha noe styr... Selv planlegger jeg et stort bryllup, men det er IKKE pga. gavene, men fordi vi har lyst til å ha en kjempefest med familien og våre venner! Har jo knapt tenkt på hva vi ønsker oss når folk spør...
Lotte20 Skrevet 30. mai 2002 #24 Skrevet 30. mai 2002 Hadde det vært min venninne som hadde gifta seg sånn stille og rolig hadde jeg selvfølgelig kastet meg på telefonen så fort som mulig dagen etter for og gratulere, og få høre hvordan det gikk osv... Å gifte seg med sin elskede er jo noe av det største man gjør (etter å ha fått barn da...) og da skulle man jo tro at vennene ville vise litt interesse for hva som skjer i livet ditt... Ellers kan jeg si at jeg og min kjære er invitert i bryllup til en slektning av meg som er 10-15 år eldre enn meg, og som jeg knapt har møtt. Dessverre kan vi ikke komme - ringte henne og beklaga dette. Men jeg skal likevel gi dem liten oppmerksomhet (...som takk for at vi ble invitert til den store dagen deres, om ikke annet)blomster eller noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå