Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi (over ett år) som har ett barn og alltid likt menn, viste seg nå å like jenter og har fått seg elskerinne nå.

Reagerte helt rolig og prøvde å ta det lungt (for jeg vet hvordan det er for henne som må tåle folkes prat), men klarer ikke la være å tenke på. Hvordan lar jeg meg "akseptere at det er tilfellle? Jeg har ingenting i mot homoseksualle mennesker, men at hun plutselig ble en er litt tøft for meg! Noen som har opplevd sånt? At noen nær fant ut at de var homoseksuelle? Kan det hende at hun liker meg seksuelt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jojo_*
Skrevet
Venninna mi (over ett år) som har ett barn og alltid likt menn, viste seg nå å like jenter og har fått seg elskerinne nå.

Reagerte helt rolig og prøvde å ta det lungt (for jeg vet hvordan det er for henne som må tåle folkes prat), men klarer ikke la være å tenke på. Hvordan lar jeg meg "akseptere at det er tilfellle? Jeg har ingenting i mot homoseksualle mennesker, men at hun plutselig ble en er litt tøft for meg! Noen som har opplevd sånt? At noen nær fant ut at de var homoseksuelle? Kan det hende at hun liker meg seksuelt?

Herre min hatt.. HUn er da akkurat samme menneske selvom hun plutselig skulle like jenter.

Det er da ikke anderledes enn hetro folk dette. tror du alle menn er interessert i deg bare fordi de liker kvinner??

tror ikke det nei..

Vær en god venninne å støtt henne du, trenger sikkert det nå:)

Skrevet

da bestevennen min kom ut av skapet, ble jeg helt sjokkert! Selv om alle rundt meg trodde han var homofil, så trodde jeg det ikke selv.

Det tok litt tid, men jeg synes det er lov å være litt sjokkert, for på en måte virker det jo som de er blitt en helt "ny" person.

Det kommer nok til å gå over med tiden og husk at hun har sikkert hatt det litt vanskelig (hadde i allefall kompisen min).

Men jeg synes det er lov å ta seg noen uker der man må få lov å bli vant med det som har skjedd. Tok i allefall litt tid for meg, og jeg anser det ikke som galt :)

Skrevet
Herre min hatt.. HUn er da akkurat samme menneske selvom hun plutselig skulle like jenter.

Det er da ikke anderledes enn hetro folk dette. tror du alle menn er interessert i deg bare fordi de liker kvinner??

tror ikke det nei..

Vær en god venninne å støtt henne du, trenger sikkert det nå:)

Jeg er glad i henne og støtter! Kan henne jeg overreagerer og er oaranoid nå:)

Forresten, hvor har du det kallenavnet fra?:) Bare nysgjerrig!

Gjest Gjest_jojo_*
Skrevet
Jeg er glad i henne og støtter! Kan henne jeg overreagerer og er oaranoid nå:)

Forresten, hvor har du det kallenavnet fra?:) Bare nysgjerrig!

Ja det er nok uvant for deg, forstår det altså. Har selv en venninne som er lesbisk - og hun er en super venninne, vi snakker om forhold og henger sammen som om det skulle vært en hetro venninne vi. sover sammen også innimellom. Har aldri tenkte på at hun skulel like meg på en annen måte en vennskaplig :jepp:

Kallenavnet kom jeg egentlig bare opp med her i slengen.. så ingen betydning i grunn! Hva tenkte du på?

:popcorn:

Skrevet

jeg har faktisk opplevd det, med 4 av mine veninner :fnise:

jeg ble veldig sjokkert i begynnelsen, men mest fordi det aldri kunne falt meg inn. jeg har ingenting i mot homosexuelle, og er like glad i veninnene mine for det :) alt er akkuratt som før!

og jeg tviler på at hun liker deg sexuelt.. altså, det er i alle fall noe du IKKE skal la komme mellom dere. lespiske er akkuratt som hetrofile, vi tenner ikke på alle mannfolk vi ser.. og om hun liker deg sexuelt.. ta det som et komplimang :) ikke se det som noe ekkelt.

du burde støtte veninna di, og ikke være "redd" henne. Brukte du å skifte i hennes nærvær, ikke forandre på det. hun er fremdeles den veninna du kjente. ikke vær redd for at hun skal se på deg sexuelt, lespiske er ikke noen kåte dyr som blir tent bare di ser på ei jente.

du kan jo også prøve å snakke med henne, si at du er sjokkert og litt usikker på hvordan du skal forholde deg osv.

til mine lespiske veninner så spør jeg og graver på alt som måtte falle meg inn å lure på. alt i fra sex til forhold. og veninnene mine har selv fortalt at de setter pris på at jeg spør, isdede for å dømme og dra konkluksjoner.

Gjest *nurket*
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du drar konklusjonen om at hun er lesbisk bare fordi hun har et seksuelt forhold til ei dame.

Hun kan faktisk være bifil eller fortsatt heterofil, men biseksuell.

Og selv om hun liker damer så trenger hun ikke like deg på den måten. Er "alle" menn seksuelt tiltrukket av deg kanskje?

Jeg har to søstre som er bifil/lesbisk. De har begge hatt guttekjærester før de fikk jentekjærester. Men det er meg totalt likegyldig hva slags legning de har.

Skrevet

Dersom hun liker deg seksuelt, så kan du jo bare avslå slik som du hadde gjort dersom det var ein mann som var interessert i deg og du ikkje i han, er ikkje verre :) eg trur ikkje ho vil gjere noko med det dersom ho liker deg som meir enn ein venninne, for ho veit jo at du er hetrofil :) du hadde vell ikkje lagt ann på ein homofil mann dersom du var klar over at han var homofil? Så eg trur ikkje du skal bekymre deg der.

Det tar nok litt tid å bli vandt med tanken, siden det virker som det kom så eit sjokk for deg. Du seier at du ikkje har noko i mot homoseksuelle, så kommer nok dette til å gå seg til etter ei stund og forhåpentligvis akseptere at ho er lesbisk.

Lykke til vertfall :)

Skrevet

Min veninne kom også ut av skapet :)

Hun er den samme, om hun liker kvinner istedenfor menn, er det opp til henne og ikke meg.

Har ikke noe med det -aksepterer hun for mennesket hun er.

Hun er jo den samme jenta , er hun ikke?

Det burde ikke være noe grund til å ikke støtte henne her, ta det som det er og godta det

Gjest Lille Bie
Skrevet
jeg har faktisk opplevd det, med 4 av mine veninner :fnise:

jeg ble veldig sjokkert i begynnelsen, men mest fordi det aldri kunne falt meg inn. jeg har ingenting i mot homosexuelle, og er like glad i veninnene mine for det :) alt er akkuratt som før!

og jeg tviler på at hun liker deg sexuelt.. altså, det er i alle fall noe du IKKE skal la komme mellom dere. lespiske er akkuratt som hetrofile, vi tenner ikke på alle mannfolk vi ser.. og om hun liker deg sexuelt.. ta det som et komplimang :) ikke se det som noe ekkelt.

du burde støtte veninna di, og ikke være "redd" henne. Brukte du å skifte i hennes nærvær, ikke forandre på det. hun er fremdeles den veninna du kjente. ikke vær redd for at hun skal se på deg sexuelt, lespiske er ikke noen kåte dyr som blir tent bare di ser på ei jente.

du kan jo også prøve å snakke med henne, si at du er sjokkert og litt usikker på hvordan du skal forholde deg osv.

til mine lespiske veninner så spør jeg og graver på alt som måtte falle meg inn å lure på. alt i fra sex til forhold. og veninnene mine har selv fortalt at de setter pris på at jeg spør, isdede for å dømme og dra konkluksjoner.

Det heter lesBisk.. Ikke lesPisk...

:filer:

Skrevet

Jeg opplevde at min beste venn gjennom tolv år 'plutselig' var blitt homofil, med en mannlig kjæreste. Selvfølgelig var det rart, men det jeg syns var verst var at han ikke hadde tort å si det til meg, jeg fikk høre det helt tilfeldig av venners venners venner.

Men for ham var det utrolig vanskelig å si dette til den gamle omgangskretsen sin, og han var helt utrolig lettet når jeg fortalte ham at jeg visste, og at jeg ikke syns det var noe big deal. Jeg vil tippe at for din venninne er det noe av det samme, hun syns sikkert dette er minst like vanskelig som du gjør! Og som en annen sa, tror du at alle menn er intressert i deg, bare fordi de liker jenter generelt? Selvfølgelig kan det være at hun liker deg seksuelt, men hun vet da at du er heterofil, og vil nok aldri prøve seg på deg uansett! Det er ikke sånn at om man er lesbisk er man automatisk et sexgalt villdyr, vet du :gjeiper:

Dette går seg nok til etter hvert, skal du se!

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...