Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Hei. Men exmann blir 40 år i morgen, og min datter vil jo selfølgelig feire dette. Hun bor hos meg denne uken, men lurte på om jeg kunne kjøre henne til pappaen tidlig i morgen, sånn at hun kunne spise kake på sengen og gi gave samtdi som halvsøskenene sine. Selvfølgelig gidder jeg det, og jeg ringte hans kone i dag for å høre/si i fra, da datteren min vil overraske pappan sin. Og til min store overraskelse så ønsket hun ikke at datteren min skulle komme, hun synes det holdt at "familien hans nå" feiret han,og at de kunne ta det igjen neste uke når hun er hos de. Er det ulig sier nå jeg. Hvordan kan det være til bry, og hva skal jeg si til datteren min som gleder seg til å overraske pappan sin i morgen?
waco Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Kanskje du burde ringe x-mannen og faren til datteren din i stedet for denne nye ekle stemora og fortelle at du kjører dattera hans i morgen for å feire bursdag på senga.
Rosalie Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Kanskje du burde ringe x-mannen og faren til datteren din i stedet for denne nye ekle stemora og fortelle at du kjører dattera hans i morgen for å feire bursdag på senga.
Gjest TS Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, men hun har så lyst til å overraske pappen sin på bursdagen, var derfor jeg ringte samboeren hans... Hadde jo aldri drømt om at hun kom til å si nei
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Er du sikker på at de skal overraske han med kake på sengen og sånn da? Det er midt i uken, de voksne skal vel på jobb, og barna i barnehage/skole. Er ikke sikkert de har planer om noen kosestund. Men OM de har det, så er det dårlig gjort at ikke alle barna hans får delta...
TiaMaria86 Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Overraskelse på senga eller IKKE, den der var bare altfor drøy! Om ikke de skal feire den på sengen, så kan hvertfall datteren hans få stikke innom og gjøre det, gi ham gave og overraske ham, uten at den merra av ei stemor skal blande seg inn og ødelegge.. makan til megge :S
Nabodama Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Det der minner meg sterkt om utestenging!
Fluffie Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg synes den der var veldig slem, det vitner om at stemor ikke anser din datter som en del av farens familie lenger. Har du merket andre tegn til slikt? Kan hende du trenger en samtale med far og stemor om at hans eldre datter ogsaa skal vaere en del av familien og ikke stenges ute.
cilja Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 Strengt tatt behøver du vel ikke be om lov på vegne av datteren din. Hun har vel lov å komme til pappa på bursdagen. Men siden stemoren sa nei ville jeg ha snakket med ex-mannen din. Helt utrolig at stemoren fikk seg til å si det hun sa!
Dishwalla Skrevet 2. oktober 2008 #11 Skrevet 2. oktober 2008 Stakkars jenta di da! Jeg ville nok også tatt kontakt med faren.
Kattugla Skrevet 2. oktober 2008 #12 Skrevet 2. oktober 2008 Nei, hun høres ikke god ut, hun stemoren.. :/ Jeg ville også kontaktet far, tror det er viktig at han får med seg hva som skjer foran nesen hans..
¤Tigerlily¤ Skrevet 2. oktober 2008 #13 Skrevet 2. oktober 2008 Det holder med den nye familien, ja.... Det viser jo at hun ekskluderer datteren deres.
Nigo-san Skrevet 2. oktober 2008 #14 Skrevet 2. oktober 2008 Og det ligger ikke noe under som kan forklare dette? Bare spør, fordi et slikt svar "ut av det blå" virker så urimelig at jeg ikke kan forstå at voksne mennesker sier sånt...
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 2. oktober 2008 #15 Skrevet 2. oktober 2008 Jaja ... sann. Teit stemor. Kan datteren din overraske pappa'n sin på annet vis? Og så tar du samtalen med pappa'n der samtalen og stemors uttalelse blir referert. For meg spiller det faktisk ingen rolle hva som ligger under, for det stemoren gjør er å straffe barna for noe de voksne eventuelt har gjort og det er bare smålig.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #16 Skrevet 3. oktober 2008 Og det ligger ikke noe under som kan forklare dette? Bare spør, fordi et slikt svar "ut av det blå" virker så urimelig at jeg ikke kan forstå at voksne mennesker sier sånt... Her er det nok noen ugler i mosen..., tror også at saken har flere siden enn den TS presenterer.
Nigo-san Skrevet 3. oktober 2008 #17 Skrevet 3. oktober 2008 For meg spiller det faktisk ingen rolle hva som ligger under, for det stemoren gjør er å straffe barna for noe de voksne eventuelt har gjort og det er bare smålig. Jeg er i prinsippet helt enig med deg, og mener at voksne bør strekke seg svært langt for at barna skal unndras konfliktene de voksne har. Men bare blant mine bekjente er det et par-tre tilfeller der et "overraskelsesbesøk" fra ekskonas/eksmannens side tidlig om morgenen- selv med det påskudd at barnet ville feire pappas/mammas bursdag- ville betydd noe helt annet og vært lagt fra akseptabelt. Dessverre. Men nå aner jo ingen av oss om det er tilfellet her. Slik saken er lagt fram, så virker det veldig unødvendig av stemoren å reagere slik, og særlig ordlegge seg på den måte hun gjør. Det minner om utfrysing, absolutt. Til TS, så ville jeg absolutt snakket med faren til jenta, og både forklart dette med bursdagen og nevnt stemorens kommentar- så diplomatisk som mulig. Og det at far ikke nødvendigvis blir overrasket er da ikke noe problem, de fleste foreldre blir veldig gode på å spille overrasket etter noen år ("Neimen, har du lagd KAKE til meg?!??!"- etter ørten timers skramling på kjøkkenet, rot overalt, og kakeduft fra ovnen... )
Gjest Raptuza Skrevet 5. oktober 2008 #18 Skrevet 5. oktober 2008 Min fars sambuar fortell ikkje oss(barna hans) når han er innlagt på sjukehus ein gong...og det har no skjedd to gongar. Helst vil ho bygga på ein ekstra etasje på huset til min far, så vi kan bu der oppe når vi er på besøk(ca 2 gongar i året), så ho slepp sjå oss. Ho klarar dessverre ikkje å skjula sin antipati. Min far "får" ikkje komma til oss å feira jul, fordi ho skal ha dei vaksne ungane sine på julaftan heime hjå dei. Og min far dreg ikkje åleine....snakk om å ha bukta og begge endane.....
Fluffie Skrevet 5. oktober 2008 #19 Skrevet 5. oktober 2008 Min fars sambuar fortell ikkje oss(barna hans) når han er innlagt på sjukehus ein gong...og det har no skjedd to gongar. Helst vil ho bygga på ein ekstra etasje på huset til min far, så vi kan bu der oppe når vi er på besøk(ca 2 gongar i året), så ho slepp sjå oss. Ho klarar dessverre ikkje å skjula sin antipati. Min far "får" ikkje komma til oss å feira jul, fordi ho skal ha dei vaksne ungane sine på julaftan heime hjå dei. Og min far dreg ikkje åleine....snakk om å ha bukta og begge endane..... Men dette er i alle fall halvveis din fars egen skyld for at han ikke setter foten ned og krever at hans familie likestilles med hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå