Gå til innhold

undulater

Anbefalte innlegg

Gjest blirgal
Skrevet

er det noen her som vet om dyrebutikker tar i mot dyr? eller må jeg srlge de eller avlive de for og bli kvitt de? har 2 st og holder ikke ut all skrikingen lenger... er gravid og lyst å bli kvitt de før småen kommer med tanken på at de skriker slik hele tiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor bor du?

Det finnes de som tar imot dyr til omplassering, også undulater

Skrevet

Hmm, jeg husker ikke hva de kalte seg, men jeg er rimelig sikker på at de finnes noen som kan ta de imot ett eller annet sted på den kanten av landet (irriterende å ikke huske alt)

Ellers så kan du også ringe dyrebutikkene i byen, eller sette inn en annonse i avisa eller noe.

Det er sikkert mange som kunne tatt til seg undulatene

Skrevet

Og hvorfor i all verden påtok du deg ansvaret for disse fuglene i første omgang?

Uansvarlig.

Håper dine fugler får et nytt hjem - og til syvende og sist at det blir slutt på denne fugleplasseringen i små bur.

Skrevet
Håper dine fugler får et nytt hjem - og til syvende og sist at det blir slutt på denne fugleplasseringen i små bur.

Jepp!!!

Skrevet
er det noen her som vet om dyrebutikker tar i mot dyr? eller må jeg srlge de eller avlive de for og bli kvitt de? har 2 st og holder ikke ut all skrikingen lenger... er gravid og lyst å bli kvitt de før småen kommer med tanken på at de skriker slik hele tiden

Jøss.. skaffe seg fugler når man ikke liker fugleskrik/kvitter. Bruk haudet neste gang.

Skrevet (endret)

Hvorfor skaffet du deg fugler om du ikke tåler fuglelyder? Kom det som et sjokk på deg at fuglene faktisk laget lyd?

Endret av mrs_bond
Skrevet

Snakk om halshugging av TS her da.

Mulig ting var litt annerledes når hun fikk fuglene :klaske:

Ellers så spurte hun om råd, ikke kritikk, og jeg kan ikke se at spørsmålet hennes er særlig kritikkverdig heller, hun lurer på andre løsninger enn å avlive, så kanskje man kunne spart seg sure kommentarer.

Til TS, kontakt dyrebeskyttelsen, eller sett inn annonse i avis/på nett.

Gjest BLIRGAL
Skrevet

til dere som har så mye negativt og si kan jeg si at de fulene har vært i familien siden jeg var 17år og bodde hjemme. meg og min bror fikk de. jeg er kjempe glad i de og leker med de hver dag osv... men nå bor jeg ikke hjemme mer, og blir stressa og urolig av all skrikingen om natta, og det blir naboen i overetasjen og. så da er jeg ansvarlig nok til og prøve og finne et annet hjem til de som kan ta seg av de og være glad i de og ikke avlive de!

Skrevet

Dyrebeskyttelsen i Bergen tar i mot småfugler dersom de har plass. I tillegg kan du jo legge ut annonse på finn.no. Men anbefaler deg å ta et par hundrelapper for fuglene dersom dette er mulig, legger man ut gratis dyr vet man aldri hva de blir brukt til.

Jeg forstår at livssituasjonen kan endre seg og at man innimellom må gi fra seg kjæledyr. Men jeg mener også man har et meget utvidet ansvar for å sikre at de får et godt liv videre. Så jeg håper du gjør en solid innsats før avliving blir et alternativ.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Syns det er så trist med de som avliver dyra sine når de skal ha barn..

Skrevet

hei!!

du kan gå inn på omplasseringvest.com... hun driver med omplassering på os, holder på å kutte ned litt nå, men prøv å ring henne og hør om hun kan hjelpe... det kan hun helt sikkert. :) nummeret står på siden hennes.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...