Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde ikke barn hadde svettelukt får de kom i puberteten. Det stemmer altså ikke.

Jeg har en seks år gammel gutt som kan ha svettelukt under armene etter f.ek. fotballtrening eller gym på skolen.

For å være sikker på at han ikke lukter, vasker vi under armene hver morgen med såpe og tar på ren undertrøye og genser.

Synes liksom det blir litt feil med deodorant, men har vurdert det.

Det er ikke snakk om at han ikke er ren eller ikke har rene klær. Han kan ha svettelukt etter trening selv når han og klærne var nyvasket før trening.

Noen andre som har opplevd dette? Er det ok å bruke deodorant på barn. Jeg har en sånn mineralstein som brukes som deodorant. Er det ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han behov for deodorant må det vel være greit å bruke det.

Gjest en med adoptivbarn
Skrevet
Jeg trodde ikke barn hadde svettelukt får de kom i puberteten. Det stemmer altså ikke.

Jeg har en seks år gammel gutt som kan ha svettelukt under armene etter f.ek. fotballtrening eller gym på skolen.

For å være sikker på at han ikke lukter, vasker vi under armene hver morgen med såpe og tar på ren undertrøye og genser.

Synes liksom det blir litt feil med deodorant, men har vurdert det.

Det er ikke snakk om at han ikke er ren eller ikke har rene klær. Han kan ha svettelukt etter trening selv når han og klærne var nyvasket før trening.

Noen andre som har opplevd dette? Er det ok å bruke deodorant på barn. Jeg har en sånn mineralstein som brukes som deodorant. Er det ok?

Jeg har vært borti dette på adoptivbarn, ettersom noen av dem kommer veldig tidlig i pubertet. Jeg ville sjekket dette hos legen. De kan eventuelt følge med og utsette for tidlig pubertet. Barn skal normalt ikke lukte før hormoner begynner å "boble".

Det skal også være sagt at svetten er første tegn, men at det kan ta opp til et år før man ser andre tegn på tidlig pubertet.

Råder deg uansett til å sjekke dette med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...