mowgli Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har solgt leiligheten min, i stua har jeg spesialbestilte rullegardiner fra Kirsch, kan jeg ta med meg de eller skal de følge med leiligheten?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 De skal følge med leiligheten. Alt som er spesiallaget, og alt som er fastmontert, skal følge med. Om du ikke ville de skulle følge med, måtte du ha spesifisert dette klart og tydelig før salget, evt tatt dem ned før visning.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg ville ikke regnet gardiner som fastmontert inventar, men der ser du hvor ulike vi er. Ingen gardiner hengende igjen da jeg flyttet inn i min leilighet, og ingen hang igjen der jeg flyttet fra heller. Hør med megler, evt de som kjøper leiligheten. Er jo ikke sikkert dere har samme smak slik at de ønsker å beholde dem heller. Med fastmontert inventar tenker jeg på hattehyller, kjøkkenskap , taklamper o.l.
Nala Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg ville ikke regnet gardiner som fastmontert inventar, men der ser du hvor ulike vi er. Ingen gardiner hengende igjen da jeg flyttet inn i min leilighet, og ingen hang igjen der jeg flyttet fra heller. Hør med megler, evt de som kjøper leiligheten. Er jo ikke sikkert dere har samme smak slik at de ønsker å beholde dem heller. Med fastmontert inventar tenker jeg på hattehyller, kjøkkenskap , taklamper o.l. Gardiner er ikke fastmontert inventar. Men gardinstenger er det. Det samme er rullegardiner, persienner, liftoppheng og lignende. Dette kan man ikke ta med seg.
Grønt blad Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Vanlige gardinger ville jeg ikke regnet som fastmontert, men gardinstangen er vastmontert. Rullegardiner vil jeg regne som fastmontert, men du kan jo spørre om det er greit at du tar dem med deg.
Anan Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg regner heller ikke rullgardiner som fast inv.
Anan Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Gardiner er ikke fastmontert inventar. Men gardinstenger er det. Det samme er rullegardiner, persienner, liftoppheng og lignende. Dette kan man ikke ta med seg. Har aldri hengt igjen gardinstenger og persienner når vi har kjøpt. Ikke har jeg hengt igjen mine heller. Men, det er kanskje feil det da????
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Her er listen over hva som skal følge med, med mindre er skriftlig avtalt på forhånd. Som du ser i punkt 7, skal markiser, persienner og gardinoppheng følge med. Du har altså ikke lov til å ta med deg gardinstengene (men gardinene kan du ta med deg)... Og rullegardiner er fastmonterte, og sådann et slags gardinoppheng. I tillegg sier loven at alt som er spesialtilpasset leiligheten skal følge med. Har du fått rullegardinene spesialtilpasset, skal de følge med. Det hadde vært det samme om det var en bokhylle som var spesiallaget til å passe inn i et karnapp, f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Har aldri hengt igjen gardinstenger og persienner når vi har kjøpt. Ikke har jeg hengt igjen mine heller. Men, det er kanskje feil det da???? Det er feil, ja. Det skal du la henge igjen.
mowgli Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2008 Ok, da lar jeg de henge... vil ikke lage noe bråk
Gjest Regenten Skrevet 2. oktober 2008 #11 Skrevet 2. oktober 2008 (endret) wwt Endret 19. oktober 2008 av Regenten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå