Mina Skrevet 13. april 2002 #1 Skrevet 13. april 2002 Er det vanlig å ha veske. synes jeg at det er greit å ha med noen småting. Hva skal dere andre ha. Jeg tenker på slike som dette: http://www.bryllupsweb.no/images/veske4-s.jpg - og dette er absolutt ikke meg!
Gjest svenskbrud Skrevet 13. april 2002 #2 Skrevet 13. april 2002 Kan du inte ha dina saker i en toalettväska och ha den i bilen, i festlokalen kan den ligga i ett angränsande rum, kanske köket. Alltid tillhands, aldrig ivägen.
Evy Skrevet 13. april 2002 #3 Skrevet 13. april 2002 Hvorfor ikke! Dei bryllupene eg har vært i, har hatt veske. En plass må man jo ha lebestiften i osv.
CecilieB Skrevet 13. april 2002 #4 Skrevet 13. april 2002 Jeg skal ikke ha veske. Forloveren min skal ha veske stor nok for begge har hun sagt. 12
brud080602 Skrevet 13. april 2002 #5 Skrevet 13. april 2002 Jeg har fått en nydelig veske av forloveren min. Den er liten å firkantet med en liten hank og en pærlebrodert blomst på. Hun hadde kjøpt den på brudespesialisten i Drammen, og den er akkurat passe til å ha et lommetørkle og litt leppestift i.12
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2002 #6 Skrevet 13. april 2002 Jeg får kjolen sydd og skal se om det er noe restestoff vi kan sy en enkel veske av. Det blir i tilfelle bare en liten "dings" til å ha leppestift og rouge i.
Cr@sh Skrevet 13. april 2002 #7 Skrevet 13. april 2002 Hei. Jeg har skaffet meg en liten veske som jeg skal bruke i bilen og under middag etc. Det er litt allright å ha noe å ha lebestiften i som også andre har påpekt her... Men, men... smak og behag er jo forskjellig...12
cream Skrevet 13. april 2002 #8 Skrevet 13. april 2002 Jeg skal ikke ha veske med meg den store dagen.... trodde jeg frem til nå! Det var jo ingen dum ide! Vet liksom ikke hva jeg skulle hatt i den, noen som kan komme med tips som er nyttig å ha med?
'Lilly' Skrevet 14. april 2002 #9 Skrevet 14. april 2002 Jeg skal ikke ha veske. Hva med å la forloveren ha det du trenger i sin veske. Jeg var forlover i sommer og hadde veske stor nok for begge. Det fungerte veldig greit!
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #10 Skrevet 14. april 2002 Jeg hadde ikke veske da jeg giftet meg - og savnet det ikke heller. Hadde hansker, sjal og bukett og passe på - og det var mer enn nok! Forloveren hadde lebestift osv i sin veske og resten hadde jeg på rommet (festen var samme sted så da var det veldig greit).
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #11 Skrevet 14. april 2002 Jeg tenker på slike som dette: http://www.bryllupsweb.no/images/veske4-s.jpg - og dette er absolutt ikke meg! Det finnes jo mange andre varianter også, hvis man vil ha veske med seg. B.
Tiger Skrevet 14. april 2002 #12 Skrevet 14. april 2002 Jeg skal ha veske, og ser for meg noe lignende gammeldagse selskapsvesker med perlebroderier på. Kjolen min er helt enkel med perlebrodert korsett, så jeg tror det ville passet. Jeg skal selvsagt ikke ha den i kirken, men tror det kan være smart å slippe å lete etter forloveren min hver gang jeg skal på toalettet. I vesken skal jeg ha pudder, leppestift, lommetørkle og det jeg ellers bruker å ha med på en tur ut på by'n.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #13 Skrevet 14. april 2002 Jeg synest den du viser til på bryllupsweb minner meg mest om utstyr til barbiedukke. Jeg liker best de enkle veskene uten store blonder og sløyfer.
Cr@sh Skrevet 16. april 2002 #14 Skrevet 16. april 2002 Jeg har tidligere skrevet at jeg skal ha veske... Vil bare understreke at det IKKE er en sånn veske som den som er vist ved link ovenfor. Det er derimot en helt enkel liten firkantet en, med dolly-håndtak (dvs ikke til å ha over skulderen). Jeg syntes den er kjempefin jeg... og håper den blir praktisk å ha...
Eivissa Skrevet 16. april 2002 #15 Skrevet 16. april 2002 Jeg får sydd kjole. Mamman min, som syr den, skal sy en liten pompadur som jeg får plass til leppestiften, røyken (er en av de usunne) og lighteren. Trenger vel ikke mer enn det tror jeg. Skal jo ha sånne kurver på toalettene så det er bare å låne derfra hvis jeg skulle trenge noe annet.12
Gjest KristinK Skrevet 16. april 2002 #16 Skrevet 16. april 2002 Jeg skal definitivt ikke ha veske. Jeg at det blir nok styr denne dagen og nok å passe om jeg ikke skal ha veske i tillegg. Dessuten tror jeg ikke jeg har behov for å ha med meg noe spesielt denne dagen. Og skulle jeg ha det ber jeg enten forloveren min å passe på det, eller jeg legger det fra meg et eller annet sted i lokalene.12
Fakse Skrevet 16. april 2002 #17 Skrevet 16. april 2002 Ah...det er den herlige fordelen med å være bunadbrud. Slipper hele problematikken 12
09.08.2002 Skrevet 17. april 2002 #18 Skrevet 17. april 2002 Jeg skal heller ikke ha veske. Det blir mer enn nok å holde styr på uansett - bukett og lang kjole... Tenkte at jeg skulle oppbevare lebestift, pudder og slikt på et litt hemmelig sted nær toalettet. Personlig syns jeg ikke at kombinasjon brudekjole - veske er så heldig. Men det er jo min mening da
HMSP Skrevet 17. april 2002 #19 Skrevet 17. april 2002 Jeg kommer nok til å sy en veske som matcher kjolen, men om jeg kommer til å passe på den er vel heller mindre sannsynlig. Tror jeg overlater det til min forlover ja Det er forøvrig ganske lett å sy en enkel pompadurveske selv. Du trenger bare: 2 runde, 2 rektangulære stoff stykker, 1 bunn til vesken (plast/papp litt mindre enn stoffstykkene) og snor til å tre i toppen. Sy de runde stykkene sammen (med plast biten mellom). Sy sammen de rektangulære bitene og lag så en sylinder av dem (sy sammen kortsidene). Sy bunnen sammen med bunnen av sylinderen. Sy løpegang øverst og vreng. Dette er en veldig enkel forklaring. Anbefaler å teste ut med tråkling først så oppdager du nok mange måter å få den finere på. (Kan sikkert komme med råd hvis noen vil ha mere forklaring). Lykke til! 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå