Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Hva hadde du gjort??? Nabohuset blir solgt og gjort om til en instutisjon for vanskeligstilte ungdom. Det ligger landlig til i ett relativt lite boligstrøk. Men andre ord perfekt for rekrasjon for de der livet ikke har startet så greit. Det er snakk om at 5-8 ungdommer skal bo der, og de har alle forskjellige bakgrunner. Og du bor der med din familie, dine små barn og dine verdier. Hadde du akseptert dette?
pittie Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg ville gitt dem en sjangse. Kommer de ravende full, rølper i gatene, har dårlig innflytelse på barn, så ville jeg nok tenkt mer på saken gitt.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Krysset fingre for at det var ok ungdom, og ok ansatte og satset på at det gikk bra
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 http://www.haldendagblad.no/lokale_nyheter...icle3824174.ece
Gjest *Mim* Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Nei, jeg synes de kan bo i nærheten av en annen barnefamilie.
Gjest Portis Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Tror ikke jeg hadde ofret dette en tanke en gang. Ungdommer som bor på slike steder er som regel flott ungdom, med trøblete psyke og trøblete bakgrunn bare, de fortjener da en sjans de også. Er jo ikke slik at de vil rave rundt fulle eller noe slik, det er jo en institusjon med regler og voksne mennesker
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Huff, jeg hadde nok ikke likt det... Jeg hadde nok snakket med de som jobbet der, og tatt en prat med barna mine. Men det kan hende jeg hadde forsøkt å selge, det er bare det at noe sånt vil vel mest sannsynlig trekke verdien på boligen ned... :-P
mysan Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Før, da jeg visste mindre, ville jeg muligens reagert med skepsis. Nå vet jeg mer om slike institusjoner, og at selv om ungene kan ha en trøblete fortid med rus og adferdsproblemer, så er det regler å forholde seg til og x antall voksne som jobber i huset. Det blir ikke som å slippe x antall ungdommer løs i et hus og overlate dem til seg selv. Som det kanskje kan virke som noen tror, ref det som skjedde i Halden. Jeg vet at naboene i veien der min datter oppholdt seg i et par år også var sterkt i mot det da huset innerst i veien ble solgt til et selskap som skulle drive ungdomskollektiv for rusungdom.
covergrl Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 et hjem for vanskligstilte ungdommer..? nå er det en grunn til at desse ungdommene er på en instutisjon: for at proffesjonelle skal ta seg av dem, og sørge for å gi dem det de trenger, deriblant oppfølging. Ergo så tror jeg ikke dette blir et problem for naboene.. det er det samme dilemmaet i min kommune nå.. Kommunen har vedtatt å bygge et hjem for nykomne innvandrere og psykiatisk bolig i et etablert byggefelt. mange av naboene har gått sterkt ut mot dette, men personlig skjønner jeg ikke det. det er ikke snakk om tungt psykiatrisk syke som egentlig skulle vært på lukket avdeling, men vanlige personer som meg og deg som kanskje har hatt litt motgang i livet og endt opp med depresjoner, kanskje de er suicidale, schizofreni, ol.. altså ikke noen som er en fare for samfunnet.. samme med innvandrere, finnes det noen bedre måte å etablere dem på enn å "plassere" dem i et byggefelt..? til mine nye naboer sier jeg: hjertlig velkommen skal dere være- alle som en.. =)
Gjest 54AB65 Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Må være forberedt på en del leven da. Er jo flere ferske episoder, som Nannestad-drapet, husbranner, voldsepisoder osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå