Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en prøve foundation fra jane iredal..

I løpet av dagen ble jeg helt stiv i maska og jeg begynte å nyse å klø så inmari...

Tror jeg var allergisk mot Bismuth?

Andre mineralsminker som ikke inneholder dette?

Det sies jo at vi skal velge fargen som ligger nærmest opptil hudfargen vår for å få et naturlig resultat.

Jeg brukte en foundation i helga og så bilder av det etterpå. Herregud å bleik jeg så ut... for jeg er veldig blek fra før av, men så nesten sykelig ut på bilde. :tristbla:

Derfor tror jeg det er litt finere med litt farge på foundation... jeg er 33 år nå..

Hva synes dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøpte en prøve foundation fra jane iredal..

I løpet av dagen ble jeg helt stiv i maska og jeg begynte å nyse å klø så inmari...

Tror jeg var allergisk mot Bismuth?

Andre mineralsminker som ikke inneholder dette?

Det sies jo at vi skal velge fargen som ligger nærmest opptil hudfargen vår for å få et naturlig resultat.

Jeg brukte en foundation i helga og så bilder av det etterpå. Herregud å bleik jeg så ut... for jeg er veldig blek fra før av, men så nesten sykelig ut på bilde. :tristbla:

Derfor tror jeg det er litt finere med litt farge på foundation... jeg er 33 år nå..

Hva synes dere andre?

Det er greit å bruke en foundation til hverdags som er lys, men liker to tonere mørkere om kvelden, nettop fordi det du sier de som er veldig lyse blir BLEIKE på bilder :fnise:

de tonene på min hud merker nesten ingen forskjell sier de men sier jeg får en mye friskere farge på huden

bruker egentlig helt lys foundation men medium i i.d når jeg skal ut

Skrevet (endret)

Hejsan där!

Nu ska jag inte säga säkert, men har för mig att Iredale INTE innehåller Bismuth, men väl lite fler ingredienser för att just motverka allergiska reaktioner, liksom Glo gör. Kanske kan du testa Glo?

Annars gillar jag Avanya skarpt. Finns dock inte i så många nyanser men ibland är det en fördel.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Endret av Jean
Skrevet (endret)

Jeg har sjekket hva Jane Iredale inneholder... fikk følgende opp:

Active Ingredients: Titanium Dioxide, Zinc Oxide

Other Ingredients: Bismuth Oxychloride, Iron Oxides

May contain: Manganese Violet, Carmine, Mica

Tror jeg må har reagert på det stoffet der.. siden jeg ble så allergisk..

Hadde tenkt å prøve Avanya... men leste på accesoara at den inneholdt:

Ingredienser:

Bismuth Oxychloride, Mica, Titanium Dioxide, Zinc Oxide, Boron Nitride, Iron Oxides

Så nå har jeg bestilt en gratis prøvepakke fra Everyday Minerals.. foundation pudderet inneholder:

*Sunkissed Fair:

Ingredients: Mica (CI 77019), Titanium Dioxide (CI 77891), Zinc Oxide (CI 77947), Iron Oxides (CI 77489, CI 77491, CI 77492, CI 77499). May contain: Ultramarines (CI 77007).

Så den ser ikke ut til å inneholde Bismuth... og man får tre gratis prøve foundation, en blush og en concealer.. betaler bare frakt på 30 kr ca..

Man kan bestille prøvepakker flere ganger visstnok til man finner riktig farge..

Det eneste nye jeg begynte med den dagen jeg prøvde Jane Iredale, var C-esta serum, Transformation cream og sunblock fra Marini.. men de har jeg brukt hver dag siden.. og ikke reagert på disse.. :-) faktisk så merker jeg at huden er mye mindre tørr...

Endret av Bjørnemor
Gjest *lucky*
Skrevet

Denne er fin! http://meowcosmetics.com/

Finn ut hvilken farge du har i ID, bare gå til en forhandler å få hjelp, spør også hvilken undertone du har i huden, som du ser på denne siden kan du feks være varm, kald, gul nøytral osv.

Her finner du lett en farge så lenge du veit hvilken foundation du har i ID!

Foundationene er også i tre forskjellig formler utifra dekkevne, hva liker du? Lett, middels eller veldig dekkende foundation?

Når du ser bleik ut behøver det egentlig ikke bety at du har en foundation som er for lys, det kan være at du har feil fargetone(varm,kald,gul,osv).

Hos Meow er nyansen Frisky passe til meg som har Fairly light i ID. Naughty passer også visst jeg vil ha litt mere farge/sommerbruk.

Du kan også sende inn et bilde i forumet på siden til meow så får du hjelp til å finne riktig farge.

For å friske opp eller visst du synes du er for bleik kan du bare bruke litt rouge feks en av disse http://meowcosmetics.com/blushlanding.htm. Det er mye bedre enn å ha for mørk foundation som er helt grusomt på oss som har blitt voksne:)

Uansett lykke til:)

Skrevet

uglogorl innerholder ikke bismuth.

kjempegod.du får også billige prøver.

Skrevet

Jane Iredale foundation inneholder ikke Bismuth

(hentet fra hjemmesiden)

Active Ingredients

Titanium Dioxide 14%

Zinc Oxide 6%

Ingredients:

Mica

Boron Nitride

Zinc Stearate

Dimethicone

Stearic Acid

Plankton Extract

(Algae Extract 1,

an Omega 3 acid)

Algae Extract

(Algae Extract 2)

Pomegranate Extract

May contain:

Iron Oxides

Ultramarines

Skrevet

Er mange som ikke inneholder bismuth, f.eks. Everyday Minerals, Siganture Minerals, Lumiere Minerals, Meow Minerals, Lumiere, Alima....

Finshen på foundationen (dekkevne og matt vs skimrende) kan også ha noe å si for hvordan sminken ser ut i ansiktet ditt.

For øvrig har jeg lest et annet sted at mineralsminke gjør at man kan se hvitaktig ut i ansiktet på bilder... hmm...

Gjest Deception
Skrevet

(1) Det er lurere å korrigere en for lys foundation med solpudder over, enn å kjøpe en mørkere foundation. Husk også at de fleste mineralfoundationer blir mørkere på huden enn hva de ser ut når de får tilpasset seg hudvarmen og oljene i huden.

(2) Mineralfoundation og blitz på bilder er visstnok en dårlig kombinasjon, siden de reflekterende partiklene (titandioksid og sinkoksid) gjør at lyset reflekteres, slik at man ser lysere ut på bilder enn i virkeligheten. Jeg vet ikke om et mattende pudder vil hjelpe, eller om man må kutte mineralfoundation hvis man skal bli tatt bilde av.

Gjest *lucky*
Skrevet

Det er ikke noe fasit svar på hvilken mineralsminke man reagerer på.

Jeg fikk en reaksjon på EM, fikk små hvite prikker og det klødde, mens ID sin tåler jeg fint.. Men blir jeg varm/svett så klør jeg egentlig litt uansett hvilket merke jeg bruker.

Er bare å prøve seg frem!

Gjest Deception
Skrevet

Jeg kan til og med reagere i perioder. Jeg tåler ID for det meste, men noen ganger får den meg til å klø og svi så mye at jeg må fjerne den så fort som mulig.

For meg har bismuth eller ikke absolutt ingen effekt, men enkelte foundationer er mer uttørkende enn andre, og det kan irritere huden min, i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...