Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona mi (gift i ett år, sammen i fire) hadde i år en kortvarig affære, og gjorde alt galt i ettertid. Hun ville ikke endre noe i livet sitt, selv om jeg sa at det var viktig for meg opp i denne situasjonen. Etter lang tid gikk hun med på å gjøre litt mer av det jeg hadde behov for (ha streng kontroll på alkoholbruken og å kun være sammen med sin eks elsker når det er høyst nødvendig - de møttes noen ganger for lunch da de begge jobbet i samme store organisasjon). Hun sier nå at hun ikke ønsker noen av de tingene jeg måtte "tvingen henne av med".

Hun har tidligere i vårt forhold vært på grensen ift andre menn to, tre ganger. Og, nå har jeg nettopp fått vite av henne (etter å ha spurt henne grundig) at hun har vært utro mot de fleste av sine ekser. Hun sier forholdene aldri var seriøse og at forholdet til meg er det første hun virkelig har satset på.

Jeg tror hun har lært av sine feil. Hun har grått veldig mye, vært mye frustrert og redd når jeg har vært sint og sagt min ærlige mening. Hun sier hun aldri kunne vært utro igjen.

Jeg har latt henne skjønne at jeg ikke lenger er en tøffelhelt og hun tenner mer på meg enn noen gang - sannsynligvis også fordi hun ikke lenger har meg 1000 % slik som før, da jeg oppvartet henne på alle tenkelige vis.

Hvilke tanker har dere?

Tør jeg stole på henne igjen?

Samtidig må jeg si: kona mi er veldig vakker, men jeg har aldri tent så veldig mye på henne mentalt sett... Hun er lite kreativ, og det tenner meg. Bør jeg avslutte alt og gå ut og finne en ny kvinne...............?

Hilsen Stompa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vil ikke satse 100 % på deg, og det sier hun med å ikke være villig til å gi avkall på noe av det du ber henne om.

Om du skal velge å stole på henne igjen eller ikke, må helt og holdent bli din avgjørelse. Jeg ville ikke gjort det, men så ville ikke jeg gitt henne en sjangse i fra begynnelsen heller. Men det er du som skal leve med henne, og da må du bestemme om du kan og vil kunne stole på henne igjen.

Skrevet

Etter en seig kamp sa hun seg villig til å kutte ned på alkoholen og å ikke møte eks-elskeren igjen, og nå sier hun at hun ikke har lyst til noen av delene heller.

Før hun sa dette, sa hun at hun forstod mitt behov for at hun skulle kutte kontakten ol., men at hun ikke ville gi avkall på noe i livet sitt... Og hun har drukket mer enn avtalt den ene gangen hun var ute, selv om hun prøver å bortforklare det. Jeg er litt stright, og ønsker at hun følger reglene fordi det gir meg trygghet nå. Har aldri hatt sånne regler før..................

Skrevet
Hun vil ikke satse 100 % på deg, og det sier hun med å ikke være villig til å gi avkall på noe av det du ber henne om.

En ting til,, er det ikke sånn at noen er mer sta enn andre? Kona mi pleier ikke være sta, men i dette tilfellet overrasket hun meg ,veldig..

Skrevet
Samtidig må jeg si: kona mi er veldig vakker, men jeg har aldri tent så veldig mye på henne mentalt sett... Hun er lite kreativ, og det tenner meg. Bør jeg avslutte alt og gå ut og finne en ny kvinne...............?

Hilsen Stompa

Hvorfor gidder du å være sammen med en som ikke er hele pakka fra før av?

Folk er aldri perfekte, men når noe såpass viktig mangler... ødelegger ikke det veldig mye?

Skrevet
Hvorfor gidder du å være sammen med en som ikke er hele pakka fra før av?

Folk er aldri perfekte, men når noe såpass viktig mangler... ødelegger ikke det veldig mye?

Takk for svar. Jo, jeg går og lurer på det.... Har tenkt at det kan ha vært jeg som ikke har vært helt åpen for henne på den måten, men etter at hun knuste forholdet er jeg litt mer kritisk til hva jeg trenger hos henne... og ser at hun gir meg lite.... Men jeg får se... Ikke lett å være mann, og svak for en så vakker kvinne..........

Skrevet
En ting til,, er det ikke sånn at noen er mer sta enn andre? Kona mi pleier ikke være sta, men i dette tilfellet overrasket hun meg ,veldig..

Hun vil ha det som hun vil, og bryr seg ikke så mye om hun sårer deg på veien.

Skrevet
Hun vil ha det som hun vil, og bryr seg ikke så mye om hun sårer deg på veien.

Jeg må tenke litt på den. Hun har vist seg å ha utrolig lite empati...... Alltid jeg som må trøste henne når jeg har vært sint. Det er ok, men kanskje hun kunne vist litt mer forståelse for hvorfor jeg blir sint...`.? Er jo sint fordi hun svikter gang på gang og heller beskytter sin eks-elsker.. Jeg ville ta hevn (ikke vold), men hun ville ikke at jeg skulle kødde til noe for han.... så ved ultimatum: enten at jeg tar hevn eller at det er slutt, valgte hun å beskytte han....... Greit at hevn ikke er modent og alt det der, men å velge å beskytte han fremfor å fortsette med meg som hun sier hun elsker (og jeg tror på det).....

Skrevet
Jeg må tenke litt på den. Hun har vist seg å ha utrolig lite empati...... Alltid jeg som må trøste henne når jeg har vært sint. Det er ok, men kanskje hun kunne vist litt mer forståelse for hvorfor jeg blir sint...`.? Er jo sint fordi hun svikter gang på gang og heller beskytter sin eks-elsker.. Jeg ville ta hevn (ikke vold), men hun ville ikke at jeg skulle kødde til noe for han.... så ved ultimatum: enten at jeg tar hevn eller at det er slutt, valgte hun å beskytte han....... Greit at hevn ikke er modent og alt det der, men å velge å beskytte han fremfor å fortsette med meg som hun sier hun elsker (og jeg tror på det).....

Da betyr han mye for henne da. Mer enn du gjør?

Skrevet
Da betyr han mye for henne da. Mer enn du gjør?

Det er nok det jeg føler, jeg også. Men de har kuttet all kontakt og kona mi sier hun har skrudd av følelsene for ham (de hadde bare en kortvarig affære, og det er noen måneder siden nå). Men at hensynet til han betyr mer enn vårt forhold, forstår jeg ikke..... har jo ikke tenkt å bruke vold eller noe...... LANGT ifra

Skrevet

Om du har grunn til å stole på henne, er bare hun som vet. Om du klarer å stole på henne, er det bare du som vet. Tillitt er viktig i et forhold. Da må du klare å tilgi henne og stole på at det kun er dere to. Om du elsker henne høyt nok til å velge å bli, er det bare du som vet :) Vi er bare noen forumskriblere som ikke kjenner kjæresten din. Det er veldig lett for oss å be deg kaste henne på hue og rævva ut pga at hun har vært utro. Vi ser ikke nyansene - alle de positive tingene.

Lykke til! Håper dere klarer å ordne opp i dette, på den ene eller den andre måten.

Jeg har tro på at folk kan forandre seg. At det er ingenting som heter en gang utro, alltid utro. Men har også tro på at man ikke bør få altfor mange sjangser når det gjelder utroskap. Utroskapen i tidligere (ikke-alvorlige) forhold, ville jeg prøvd å overse til en viss grad, med mindre det begynte å danne seg et mønster også i ditt og hennes forhold...

Gjest Tigress
Skrevet

Kan hende merker ho at du berre synest ho er vakker, og dei andre menna gjer ho meir mentalt, då veit du - då er det jo ikkje så rart at ho ikkje vil gjere endringar, for då er jo ikkje du nok for ho.

Eg trur dei fleste er utsette for å vere utru.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...