Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har ventet en stund på hobbyutstyr som jeg har kjøpt gjennom nettet som skulle sendes meg fra USA. Nå har jeg mottat en melding fra posten om en ufortollet sending som ligger i Oslo, der jeg må sende nedover en kvittering på kjøpet. Men hvorfor i all verden må den fortolles når selve varen kostet 5$?
ty_pennington Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Regner med at de i tollen ikke vet om pakken kostet $5 eller $100, så du må bevise den lave verdien.
Nausicaä Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Om du har kvittering på kjøpet og sender den sammen med slippen du skal signere, slipper du sannsynligvis toll og andre gebyrer. Problemet er at senderen ikke har skrevet pakkens verdi utenpå.
Darkannie Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Jepp, eller saa er det bare en stikkproeve hvor de vil sjekke at det er det oppgitte beloepet som faktisk er betalt. Bare faks ned kvitteringen paa kjoepet sammen med toll referansen, saa ordner det seg!
Sol79 Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Antagelig kun en stikkprøve. Jeg har opplevd det mange ganger selv om det står verdi utpå pakken.
Gjest TS Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Ok, tusen takk for svar. Ble litt nervøs for jeg har ikke råd til noe tullgebyr for tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå