Gå til innhold

Enkel dessert med bær/frukt

Litavesla

Anbefalte innlegg

Vi skal ha middagsgjester på lørdag, og har funnet ut vi skal ha bær/frukt til dessert, men vet ikke helt hvordan vi skal servere det... Noen som har et tips til en enkel måte å servere det på? Da med tanke på at vi allerede har kjøpt dessertvin.. Saracco Moscato D'Asti :sjenert: Ikke så lurt, men var på polet i dag og da kjøpte vi det når vi først var der så slapp vi å tenke på det... :tunge1:

Vi blir 9 stykker.....

Hovedretten er elgsteik, hvis det har noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurydike

Den vinen passer eksepsjonelt godt til jordbær. Jeg har prøvd den til bringebær også, men jordbær er helt klart den beste matchen.

Det er ellers en veldig lett og alkoholsvak vin i forhold til mange dessertviner, så jeg ville holdt meg til en lett og frisk dessert også. Nå er det jo selvsagt helt feil sesong for jordbær, men en jordbærsorbet kunne kanskje være en idé? Feks pyntet med et par importerte friske jordbær (eller andre bær du får tak i).

Elgstek med kraftig tilbehør kan gjerne etterfølges av en lett og frisk/syrlig dessert synes jeg, særlig hvis dere har ting som fløtegratinerte poteter til, eller fløte i sausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fløte i sausen ja ;).. hmm.. skal tenke på den jordbærsorbeen med jorbær som pynt.. hørtes kjempegodt ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...