Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,jeg vet, jeg drar alle under en kam her siden hittil så er dette min erfaring med menn..Hvordan har det seg at om de ser jenter på tv eller på en uteplass så må de bemerke det om de er fine? Når de ser fine jenter på tv så sier de Ooohh,hu var fin! Mye fine jenter i det programmet der! Imens dama deres sitter ved siden av.. De sier det ikke rett ut til dama si på en uteplass men kan snakke om det i ettertid; Det var mye brae damer der den kvelden!(sier det sånn kompiser seg imellom men vi damene deres sitter der og overhører det..)

Jeg vet de ikke nødvendigivis mener noe mer med det, men jeg tenker jo at jeg ser ikke slik ut; ergo er jeg ikke fin. Ikke sånn fin. Jeg sier ikke slikt om mannfolk foran kjæresten min..sitter ikke å ser tv og sier Oi han var skikkelig fin eller snakker med venninna mi om da vi var ute på byen og vi så mange brae mannfolk foran kjærestene våre..

Litt kronglete innlegg..men hvorfor er det sånn? Jeg vet det er barnslig av meg å reagere på det men det plager meg en smule,er jo så mye fokus på kropp å utseende i forhold til oss jenter og når kjæresten din påpeker at det media på en måte har bestemt er fint så blir det dobbelt opp med bekreftelse pluss at man føler seg dobbelt så fæl.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kinderegg_*
Skrevet
Ja,jeg vet, jeg drar alle under en kam her siden hittil så er dette min erfaring med menn..Hvordan har det seg at om de ser jenter på tv eller på en uteplass så må de bemerke det om de er fine? Når de ser fine jenter på tv så sier de Ooohh,hu var fin! Mye fine jenter i det programmet der! Imens dama deres sitter ved siden av.. De sier det ikke rett ut til dama si på en uteplass men kan snakke om det i ettertid; Det var mye brae damer der den kvelden!(sier det sånn kompiser seg imellom men vi damene deres sitter der og overhører det..)

Jeg vet de ikke nødvendigivis mener noe mer med det, men jeg tenker jo at jeg ser ikke slik ut; ergo er jeg ikke fin. Ikke sånn fin. Jeg sier ikke slikt om mannfolk foran kjæresten min..sitter ikke å ser tv og sier Oi han var skikkelig fin eller snakker med venninna mi om da vi var ute på byen og vi så mange brae mannfolk foran kjærestene våre..

Litt kronglete innlegg..men hvorfor er det sånn? Jeg vet det er barnslig av meg å reagere på det men det plager meg en smule,er jo så mye fokus på kropp å utseende i forhold til oss jenter og når kjæresten din påpeker at det media på en måte har bestemt er fint så blir det dobbelt opp med bekreftelse pluss at man føler seg dobbelt så fæl.

Synspunkter?

Mannfolk i ett nøtteskall vil jeg si. Men som sagt. De er MENN. De kan bare ikke noe for det. Si meg, når du ser noen på tv, byen eller noe tenker aldri DU at den personen er fin? Jeg tror du gjør det, selv om du kanskje ikke sier det høyt. Selv om du har en kjæreste synes du selvfølgelig at andre menn kan være fysisk attrakttive. Samme er det omvent. Tingen er at de sier det høyt. De er iallefall ærlige! Jeg synes i allefall det er bedre at de sier det rett ut istedet for å "holde det hemmelig". Og de sier nok mye mer til kompisene sine enn hva vi kvinnfolk overhører.

Jeg gjør det samme. Ser jeg en bra fyr på tv kan jeg si "kjekk han som har hovedrollen da" selv om typen sitter rett ved siden av. vel, dette kommer an på hele situasjonen. Og hvis jeg velger å si noe slikt så legger jeg alltid til "men du er ikke så vest du heller" eller noe i den dur og såklart mener jeg det!.

Men jeg skjønner meg på deg også. Det er så mange pene jenter som kommer frem i media. Alle legger merke til de peneste jentene. Jeg kan ikke si jeg føler meg like attraktiv selv om jeg får mange komplimang for mitt utseende. Har jeg en dårlig dag så er det lett å bli sjalu på sånne ting. Selvtillit er ikke en lett ting

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg se mannfolk på tv eller ute irl som jeg synes er fine,og er jeg sammen med venninner så kan jeg bemerke det men jeg føler ikke det passer inn å si det når jeg sitter sammen med kjæresten min..heller ikke å diskutere fine mannfolk sammen med venninner når typene våre er der..

Jeg føler dette er mer utbredt blandt mannfolk og for å være litt rødstrømpe så blir jeg litt provosert av det hele..

Gjest Betty89
Skrevet

Min kjære sier aldri slikt forran meg! Og det er jeg kjempe glad for. Han sier bare " Det er bare du som er vakker for meg" :rødme: Selv om helt sikkert syns andre også, er jeg glad han ikke nevner dette for meg :kyss:

Skrevet
...men jeg tenker jo at jeg ser ikke slik ut; ergo er jeg ikke fin. Ikke sånn fin.
Det er mange som er fine, men som ser helt forskjellig ut. Selv om dama på tv ikke ligner på deg, så betyr det ikke at han synes at du er kjempefin også! Mange gutter er vant til å snakke slik seg i mellom. Han tenker nok ikke over at du kanskje blir såret av det. Han vokser det nok av seg. I mellomtiden kan du fortelle han at du synes det er ubehagelig når han sier slikt mens du hører på. Hvis ikke det hjelper, får du ta igjen med samme mynt, og kommentere muskuløse lekre gutter som du vet han misunner i skjul :)
Skrevet
Selvfølgelig kan jeg se mannfolk på tv eller ute irl som jeg synes er fine,og er jeg sammen med venninner så kan jeg bemerke det men jeg føler ikke det passer inn å si det når jeg sitter sammen med kjæresten min..heller ikke å diskutere fine mannfolk sammen med venninner når typene våre er der..

Jeg føler dette er mer utbredt blandt mannfolk og for å være litt rødstrømpe så blir jeg litt provosert av det hele..

Klart det passer for deg å si at andre menn er fine når kjæresten din sitter ved siden av. Han synes jo ikke det gjør noe selv, så da er det nok helt greit. Også det at du og venninnene diskuterer litt om menn på samme måte gutta gjør. De gjør det jo, så da er det sikkert greit.

Prøv, så får du se. Og om han blir sur, så kan du be ham vise samme hensyn til deg.

Og til den første som svarte deg: Ja, menn er menn, men noen av dem har da folkeskikk i tillegg!

Skrevet

Har faktisk ikke opplevd dette med de mennene jeg kjenner, og har snakket med venninner om det som har samme erfaring som meg. Så jeg vet nå ikke hvorfor enkelte er slik

Skrevet
Har faktisk ikke opplevd dette med de mennene jeg kjenner, og har snakket med venninner om det som har samme erfaring som meg. Så jeg vet nå ikke hvorfor enkelte er slik

Samme her, har heller ikke opplevd det.

Skrevet

Og hva er problemet egentlig?

Jeg sier sånn foran kjæreste,eks,samboer,ektemann,bror,kamerat,sønn,nabo etc. Det er bare noe man uttrykker. Samme det vel. No big deal.

Det er snakk om å være behagelig med den man er med, og være helt seg selv. Jeg sikler ikke på den jeg syns er fin, av hensyn til den jeg er med, men jeg kan fint si noe om utseende til vedkommende.

Skrevet

Kameratene til min kjæreste har en tendens til å kommentere alle damer som er innen synsrekkevidde selv om jeg sitter sammen med dem. Kjæresten min pleier vanligvis ikke å stemme med, men det hender han kommer med en og annen kommentar. Jeg synes ikke det er så farlig egentlig, men det er sikkert fordi han pleier å hviske meg i øret at han selvfølgelig synes jeg er mye penere:)

Jeg synes det er verre når kameratene kommer med stygge kommentarer ala "Hun hadde den digre rumpa" eller "Hun med de utstående ørene". Det er bare to-tre stykker av dem som kan komme med slike kommentarer, men liker det ikke likevel. Jeg tenker da automatisk hva de sier om meg bak min rygg.

Skrevet

Jeg og kjæresten min diskuterer ofte sammen om andre jenter er fine eller ikke, da er vi ærlige og jeg liker denne ærligheten. Vi kan diskutere menn også men han er mindre sammarbeidsvillig der haha. Men han tar aldri opp temaet ut av det blå bare for å påpeke at andre er fine. Han demper seg også i samtaler med kammerater når jeg er tilstede.

Som andre sier, jeg har aldri opplevd at menn, kjærester eller kammerater ut av det blå kommenterer andre damer hele tiden og sier "wow hun var fin". Som regel har vi andre ting å snakke om sammen, og disse tingene er egentlig litt uinteressante.

Skrevet

Jeg har heller ikke opplevd dette du beskriver, med unntak av en tenåringskjæreste jeg hadde. Han innrømte dog i ettertid at den oppførselen var et eksempel på umodenhet og at han hadde behandlet meg dårlig blant annet ved å kommentere andre jenter på den måten.

Skrevet
Og hva er problemet egentlig?

Jeg sier sånn foran kjæreste,eks,samboer,ektemann,bror,kamerat,sønn,nabo etc. Det er bare noe man uttrykker. Samme det vel. No big deal.

Det er snakk om å være behagelig med den man er med, og være helt seg selv. Jeg sikler ikke på den jeg syns er fin, av hensyn til den jeg er med, men jeg kan fint si noe om utseende til vedkommende.

Problemet som tidligere sagt er at jeg synes det er ubehagelig. Ikke sånn at jeg begynner å grine når jeg tenker på det, men sånn at jeg revurderer mitt eget utseende (ikke har jeg slike pupper og nesa mi er skeiv osv..) Jeg har det behagelig med typen min men føler at det er et ofte kjent problem at mannfolka lettere kan påpeke det når de ser fine damer enn når vi damer ser fine mannfolk.

Jeg og kjæresten min diskuterer ofte sammen om andre jenter er fine eller ikke, da er vi ærlige og jeg liker denne ærligheten. Vi kan diskutere menn også men han er mindre sammarbeidsvillig der haha. Men han tar aldri opp temaet ut av det blå bare for å påpeke at andre er fine. Han demper seg også i samtaler med kammerater når jeg er tilstede.

Som andre sier, jeg har aldri opplevd at menn, kjærester eller kammerater ut av det blå kommenterer andre damer hele tiden og sier "wow hun var fin". Som regel har vi andre ting å snakke om sammen, og disse tingene er egentlig litt uinteressante.

Om jeg har skrevet at det skjer hele tiden så var det en stor overdrivelse. Det skjer ikke ut av det blå og hele tiden. Man kan sitte å se film, en scene hvor det er stripping så kan denne kommentaren dukke opp; Hun var ganske fin.

Har typen vært ute sammen med kompiser så kan de snakke om byturen i ettertid og nevne at det var mye bra jenter der.

Synes forøvrig det er fint at det tydligvis ikke er så mange som synes dette er ubehagelig for det viser at dere er trygge på deres eget utseende.

De fleste er bevisst på at vi damer ofte blir brukt/sett på som sexobjekter mer enn mannfolk (nå beveger jeg meg på tynn is her med ordlegginga mi..) Det er mye press på at vi damer skal se bra ut med alle disse modellene i reklamer,filmer,i manneblader OG dameblader. Og når attpåtil kjærester med kompiser skal sitte å bekrefte at disse er fine og bra damer så får iallefall jeg en følelse av at jeg ser helt feil ut. At det er helt uskyldig fra min kjærestes side hjelper ikke så mye. Uansett,nå vender jeg diskusjonen litt langt ut mot den ene siden..poenget var at det virker som om dette er mer normalt å bemerke når man er mann.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg tek det som eit teikn på at auge og drifter fungerer som dei skal. Den dagen eg sluttar å leggje merke til pene menn, då er det berre å begynne å grave, altså, og det same gjeld for Tiger.

Skrevet
Eg tek det som eit teikn på at auge og drifter fungerer som dei skal. Den dagen eg sluttar å leggje merke til pene menn, då er det berre å begynne å grave, altså, og det same gjeld for Tiger.

Ut av dette svaret så får jeg følelsene av at du tror jeg synes det er galt å synes at andre mennesker er fine..Det er ikke hva jeg mener. Jeg ser jo selv mannfolk jeg synes er kjekke, men jeg har ikke noen trang for å bemerke det til kjæresten min da jeg selv synes at det er ekkelt.

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet
Klart det passer for deg å si at andre menn er fine når kjæresten din sitter ved siden av. Han synes jo ikke det gjør noe selv, så da er det nok helt greit. Også det at du og venninnene diskuterer litt om menn på samme måte gutta gjør. De gjør det jo, så da er det sikkert greit.

Prøv, så får du se. Og om han blir sur, så kan du be ham vise samme hensyn til deg.

Og til den første som svarte deg: Ja, menn er menn, men noen av dem har da folkeskikk i tillegg!

For første gang er jeg hundre prosent enig med deg.

Av og til blir Menn bare menn, men de jeg som regel snakker med har litt folkeskikk og sosiale ferdigheter nok også, til å skjønne enkelte problemstillinger.

Men de er ikke tankelesere heller, som oss andre. Så derfor kan det hende at de ikke vet at det kan skape sjalusi før de opplever det selv.

Hvis ikke, burde det være ok å si at "Jeg blir ærligtalt litt sjalu", og da vet jeg at min ville respektert det.

Skrevet
Ut av dette svaret så får jeg følelsene av at du tror jeg synes det er galt å synes at andre mennesker er fine..Det er ikke hva jeg mener. Jeg ser jo selv mannfolk jeg synes er kjekke, men jeg har ikke noen trang for å bemerke det til kjæresten min da jeg selv synes at det er ekkelt.

Det skjønner jeg. Jeg synes andre er pene, og det vet han. Men det er litt pinlig å skal måtte trykke det inn hele tiden. Er stortsett ganske unødvendig.

Gjest Tigress
Skrevet

Nett. Eg tek det berre som eit teikn på at han fungerer normalt - og eg kan ikkje sjå noko ekkelt ved det.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er MYE mer irriterende når gutter sier "du er mye finere" når de ser en dødsfin filmstjerne på tv. Det er jo helt naturlig å se på pene ting. Om han tør kommentere det foran deg ser jeg på som et sunnhetstegn.

Forøvrig kommenterer jeg selv (som er helt heterofil) de fine jentene like ofte som mannen..

Men om noen synes det er plagsomt kan de vel bare be mannen sin la være å si noe om det..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...