Gå til innhold

Biltur med barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg skal ut på en lengre biltur med barna mine. Alene, gubben har ikke anledning å ta fri fra jobb. Barna er 5, 9 og 11 år. Bilturen vil ta ca 10 timer, og vi overnatter underveis.

Jeg møter så mye negativ kritikk fra nesten alle.. åh... at du orker, og du er gal. Osv osv...

Jeg gleder meg faktisk til å få masse kvalitetstid med barna mine. Og vi har snakket masse om å ikke krangle i bilen og at vi skal kose oss masse på denne turen.

Er jeg gal som tar med barna på så lang biltur alene, eller er jeg "sporty"...

Begynner jo å angre bittelitt på turen, men vil ikke la "alle" ødelegge for meg for vi gleder oss veldig og. Og er kjempespente..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

VI skal selvfølgelig også på en liten ferie, med 3 overnattinger. Skal ikke bare på biltur.

Skrevet

Du er sporty, og det kommer til å gå kjempefint!

Skrevet

Ser ikke problemet med det, så lenge du forbereder deg bra med ting de kan gjøre i bilen, slik at du slipper så masse mas. Du må jo tross alt konsentrere deg om kjøringen.

Skrevet

Dette går bra.

Lån med deg noen lydbøker på biblioteket.

Jeg synes det er greit å ha med en kjølebag som er koblet til lighteren på bilen. Der har vi kald drikke, og litt mat. Er veldig påpasselig med at de jevnlig får i seg mat, og da gjerne brødskive med ost og skinke. Disse enkle knepene gjør at vi slipper både bilsyke og mas.

Skrevet

Det høres koselig ut! :) Jeg er glad i å kjøre bilturer med ungene. Legg inn stopp, sørg for god mat og godt drikke, ikke for mye søtt. Forbered gjerne noen leker og ta med lydbøker. Anbefaler Gummi-Tarzan eller Berts dagbok - de hørte vi på i sommer med barn i omtrent tilsvarende alder.

God tur!

Skrevet

Familien min er veldig glad i slike bilferier, så jeg har vært på slike i forskjellig alder og synes det har vært like gøy hver gang. Jeg har en bror og sammen avtalte vi ting vi skulle ha med oss på turen slik at vi ikke skulle kjede oss. Husker vi spilte kort i baksetet f. eks. Det er faktisk mye man kan finne på selv om man sitter i bilen. Synes du skal glede deg til turen jeg :)

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg prøver å glede meg. Men foreldrene mine klarte å psyke meg ned igår. Heldigvis har jeg en mann som klarte å psyke meg opp igjen sånn noenlunde. Vurderte sterkt å bestille togbilletter i stedet..

Men jeg har gledet meg til denne turen. Og det blir ca 4 timers kjøring første dagen før vi tar inn på hotell. Så ca 4-5 timer neste dag før vi er framme.

Foreldrene mine prøvde å komme med skremselspropaganda, og det er masse tunneller, svingete veier osv osv. Glatt kan det være og. (Vi skal kjøre over fjellet.) Så ble jeg først irritert over at de ikke heller kan backe meg opp og håpe vi får en fin tur. Innerst inne tror jeg nok bare de er bekymret, men de kan vel la være å vise det på en sånn måte som bare ødelegger.. blir helt oppgitt og gidder ikke snakke med de mer før denne turen. For nå har jeg begynt å se fram til turen igjen. Selvfølgelig er jeg veldig spent, har aldri kjørt så langt før, verken med eller uten unger. Har bare vært passasjer selv, og byttet litt i det små med mannen min når vi har kjørt langt.

Men satser på at dette går fint, og jeg kjører rolig og forsiktig og har all verdens med tid. Stopper ofte, og strekker på beina og får frisk luft.

Skrevet

Å kjøre fire timer burde absolutt gå bra. Stol på deg selv, du! :klem:

Du har vel vinterdekk hvis du skal over fjellet?

Skrevet

Å kjøre 4 timer er ingen stor sak, turen blir sikkert kjempefin.

Mitt turtips er å lage en cd til å spille i bilen hvor alle har valgt ut noen sanger hver, da går tiden ganske fort ;)

Skrevet

Vi skal ta toget heller! :-) Kjenner jeg slapper mer av allerede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...