lilje78 Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Hei, jeg er ei jente på 30 år som har prøvd å få barn i lengre tid. I går var jeg på kikkehullundersøkelse, og resultatet var uvirkelig for meg...negativ. Prøvde å holde tårene tilbake og ville ikke tro på fakta at jeg er så og si steril..det var bare minimalt med blå veske som kom seg gjennom egglederen. Så nå er vi henvist til Tromsø for prøverør. Er det noen som har erfart prøverør i Tromsø?
KnockedUp Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Det er forskjell på å være steril og infertil Skjønner at dette ikke var noen grei beskjed å få, men heldigvis har vi som ikke klarer å lage barn på egenhånd muligheter i dag selv om ikke naturen vil spille på lag med oss. Jeg har endometriose og en tett eggleder, har fått IVF-behandling i Haugesund og har i dag en nydelig liten jente på 6 mnd De aller fleste par som vil ha barn blir gravide til slutt på en eller annen måte! Dere går en spennende og emosjonell tid i møte. Det kan være vanskelig til tider, men fantastisk når det lykkes. Håper virkelig det gjør det for dere også! Btw- svigerinnen min har tette eggledere. De fikk en jente for tre år siden på andre IVF-forsøk, og ett år etter det igjen satt jammen spira på naturlig vis for dem også Så det er håp.
lilje78 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Hei Ja jeg vil tro at det er en stor påkjenning på hver av oss, for ikke å snakke om meg som får humørsvingninger pga hormonkur. Men hvis progesteronet er lavt selv om jeg hadde vært på hormonkur, er det ikke da vanskelig selv med prøverør? Hvor mye koster det i dag med IVF behandling? Ikke det at prisen har noe å si, for barn skal jeg ha uansett! Jeg har en sønn på 12 år allerede, men vil ha en eller to til og syns det er på tide. Den biologiske klokken går... Jeg må få gratulere deg med nydelig jente og håper dere har det bra
KnockedUp Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Vet ikke veldig mye om det progesteron, men du får dette i form av vagitorier iallfall frem til positiv test (lenger ved f.eks fryseforsøk). Prisen for fullført forsøk i det offentlige er 1.500. Medisiner kommer utenom og det er de som er dyre. Du må betale egenandel på 15.000 for tre forsøk, det som kommer over blir refundert. Takk for gratulasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå