Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 jeg har nettopp kjøpt DDF sin clarifying enzyme complex.. men det står ingenting om hvor ofte denne kan brukes?? jeg bruker til vanlig brightening cleaner..
Jean Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Hejsan! Såhär gör du: 1. Tvättar först med Brightening Cleanser. Sköljer noga med ljummet vatten. På kvällen tvättar du alltid två ggr efter varandra om du har haft foundation i ansiktet. 2. Då du sköljt huden med varmt/ljummet vatten, tar du direkt en klick på fingret av enzympeelmasken. Masserar in ett tunt lager. Låt sedan verka i ca 15-30 minuter. Detta kan du göra ca 4-5 ggr/ iveckan efter din rengöring. Alltid på kvällen då. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Hejsan! Såhär gör du: 1. Tvättar först med Brightening Cleanser. Sköljer noga med ljummet vatten. På kvällen tvättar du alltid två ggr efter varandra om du har haft foundation i ansiktet. 2. Då du sköljt huden med varmt/ljummet vatten, tar du direkt en klick på fingret av enzympeelmasken. Masserar in ett tunt lager. Låt sedan verka i ca 15-30 minuter. Detta kan du göra ca 4-5 ggr/ iveckan efter din rengöring. Alltid på kvällen då. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Tusen takk for svar jeg har blitt litt flassete rundt munnen og nesen etter jeg begynte med brightening cleanser.. er dette normalt? vil det gi seg etter hvert? jeg bruker ultralight fuktighetskremen.. er denne for lett kanskje?
Jean Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Det är en standardreaktion att man fjällar och blir torr av syror. Dock är det bara i översta lagret där hornlagret finns man blir det. Fukt stimuleras samtidigt att bildas i dermis. Så detta är en övergående fas men som är nödvändig för att frisk vävnad ska komma upp. Dock kan man om det blir för jobbigt just runt munnen och vid näsan, undiva att tvätta med syrarengöringen där i någon dag, kanske kan du varnannan dag ha din gamla så länge för att just läka ut det värsta. Huden vänjer sig efter hand. men får du däremot väldiga problem med eksemliknande utslag som är ilsket röda och svider, då tål du inte BHA. Fortsätt att smöjra med fukt, detta blir just extra viktigt med all typ av eftervård då man brukar syror. Och glöm ej solskyddet. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Det är en standardreaktion att man fjällar och blir torr av syror. Dock är det bara i översta lagret där hornlagret finns man blir det. Fukt stimuleras samtidigt att bildas i dermis. Så detta är en övergående fas men som är nödvändig för att frisk vävnad ska komma upp. Dock kan man om det blir för jobbigt just runt munnen och vid näsan, undiva att tvätta med syrarengöringen där i någon dag, kanske kan du varnannan dag ha din gamla så länge för att just läka ut det värsta. Huden vänjer sig efter hand. men får du däremot väldiga problem med eksemliknande utslag som är ilsket röda och svider, då tål du inte BHA. Fortsätt att smöjra med fukt, detta blir just extra viktigt med all typ av eftervård då man brukar syror. Och glöm ej solskyddet. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Okei takk for at du tok deg tid til å svare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå