Gå til innhold

Mat på tilsammen 1100 kcal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå ned i vekt og lurte derfor på hva kan man spise for å holde seg på 1100 kcal på en dag? Tips til frokost, lunsj, middag og kveldsmat ? Setter stor pris på hvis dere svarer. Dere kan gjerne komme med flere enn ett tips til matretter. (EKS. Frokost: egg, yoghurt, havregryn osv.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det jo bare å begynne å regne over kalorier i diverse mattyper og danne deg en oversikt over hva som er kalorifattig mat og ikke.

Skal du kun spise 1100 kcal i døgnet så bør du spise masse grønnsaker til måltidene, både i salater og kokte/rå. Dette for å få litt "vomfyll". Ellers blir det jo å knaske et par knekkebrød med f.eks fiskepudding/fiskekaker/makrell morgen og kveld, spise frukt og grønt som mellommåltider og middag bestående av magert kjøtt, salat og ris.

Skrevet

Dette er da ALT for lite kcal :nei: Nå vet jeg jo ikke hvor mye du veier osv og om du trener og hvor mye, men uansett er dette for lite. Er det ikke 1200 kcal man trenger om dagen (om jeg husker rett?) bare for å fungere, det vil si INGEN aktivitet, bare fungere.

Skrevet

jeg satt i 0 aktivitet, og for å gå ned måtte jeg spise 800kcal og vitamintilskudd. Da funket det helt fint.

Nå trener jeg mye og trenger minst 1800kcal, så det kommer alt ann på aktivitet og passiv forbrenning.

Jeg anbefaler deg å registrere deg på vektklubben.no, vei al maten din og legg den inn der. De har oversikt på de fleste varer :jepp:

Spis det du vil men begrens kaloriene.

Gjest New Dawn
Skrevet

Det høres helt vanvittig ut. Dersom det er sånn at du ikke trener - men skal sulte deg ned i vekt så vil du miste muskelmasse og du kommer garantert til å legge på deg mye mer enn det som var utgangspunktet etter slankekuren er over.

Skrevet

Under 1200 kalorier er for lite, og 800 er galskap! Kroppen tror den sulter, og forbrenningen settes ned. Videre begynner kroppen begynner å tære på seg selv (musklene), og det er langt i fra sunt. Husk at også hjertet er en muskel som kroppen faktisk vil ta næring av om den må!

Når en så legger om kosten til et mer normalt inntak, begynner kroppen å ta til seg alt for å spare til neste sulteperiode. Forbrenningen økes ikke og en legger på seg alt en har tatt av og mer!

Skrevet

Syns det til tider var vanskelig å spise 800kcal jeg da men.. Spiste for så vidt veldig sunt og proteinrikt (proteinshake), og musklene mine ble ikke mindre. Greit nok, jeg satt ikke i 0 aktivitet, jeg måååå løfte på manulene mine. Men det varierer jo fra menneske til menneske.

Snakk med en som har greie på ernæring og kan finne ut ca hva kroppen din klarer seg fint med, min gode fitnessvenn var faktisk den som tipset meg gjennom "må inn i kjolen" perioden. En personlig trener på treningstudio kan du feks få hjelp med.

For å unngå å miste muskelmasse må du ha så og så mange gram protein pr kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...