Gjest Delfinen Skrevet 10. juni 2003 #1 Skrevet 10. juni 2003 Noen her som har erfaring med å huse au pair? Hvilken erfaring har du gjort deg av det? Hvordan organiserte dere det, hva med betaling fritid osv.. :o Har faktisk tenk å skaffe meg en au pair, men har ingen erfaringer og ingen jeg kjenner som kan fortelle om det heller. Har vært å sett på nettet om forskjellige prosedyrere, men savner mere erfaringer fra folk som har hatt au pair selv
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #2 Skrevet 10. juni 2003 Jeg har vært au pair, hvis det er interessant.
Gjest Mayamor Skrevet 10. juni 2003 #4 Skrevet 10. juni 2003 Jeg også har vært au-pair,men det er vel ikke egenerfaring du er ute etter? En kollega sin sønn har en au-pair fra Polen. De har egen leilighet i kjelleren til au-pairen. Holder kost + losji. Lønn på kr. 3000,- i mnd. Men med 4 barn lønner dette seg framfor barnehage + SFO... Dersom hun skal være barnevakt utenom fast arbeidstid - lønner de henne ekstra. Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #5 Skrevet 10. juni 2003 Jeg var au-pair/praktikant i Oslo for 5 år siden..Jeg kan jo si hvordan det var der ihvertfall. Jeg bodde på et rom i 1.etasje og hadde eget bad. Passet på det yngste barnet demmes på litt over et år. Jeg fikk 3000 kr i mnd og selvfølgelig inkludert kost og losji. Jeg fikk ikke noe ekstra om jeg passet barnet en kveld eller helg. De betalte også et tegnekurs for meg på friundervisninga i sentrum, så jeg kunne ha noe å gjøre på fritiden.. Jeg jobbet ca fra 8- 9 om morgenen, til de kom hjem fra jobb. Da laget jeg middag, også spiste jeg som regel sammen med de, før jeg trakk meg tilbake. Jeg hadde også fri en dag i uka. Betalingen fikk jeg en gang i mnd, men jeg fikk forskudd hvis jeg trengte det. Betalingen var svart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå