Fun Light Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Har kjøpt en samleboks med Albert Åberg på, og tenker på å gi den til min tantegutt til jul. Han blir 7 år i mars 2009. Er han for gammel for slikt..? Passer det bedre til hun jeg også er tante til, som er 3,5 år, eller passer det ikke til jenter..? Hun her er veldig "prinsessete" med god hjelp av sin mor og far, så dette kan enten slå helt feil ut og aldri bli brukt eller være den rette motsatsen mot alt som ellers er rosa og glitrer.. Hva tror dere som er vant til barn og vet litt om hva de liker å høre på?
Gjest *Mim* Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg synes Albert Åberg er litt barnslig til en sjuåring. Ta en tur i bokhandelen og be om hjelp! Barn trenger moderne bøker (som Albert Åberg var for oss), det finnes mange gode!
Henkama Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Er nok litt barnslig til en på 7, ja. Passer mye bedre til en på 3,5.
Tiit Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg mener at Albert Åberg kan fungere fint til en 6-7 åring. Kommer litt an på barnet da. Det som handler om vennskap, konflikter, samspill med andre, absolutt fin-fint til de fleste jeg kjenner i den alderen. Også jenter.
Plym Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg ville gitt dem til 3,5 åringen. Tror de fleste 7 åringer er litt store for Albert. Albet er jo førskolegutt selv også, så det er noe med identifikasjonen. Bare fint med litt anti-prinsessestoff til en liten prinsesse
Mamma1 Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Begge mine sluttet å se på Albert Åberg rundt 5-års alderen. Så jeg vil tro en 7-åring er litt for stor.
Gjest *Mim* Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Otto Monster passer fint for gutter i sjuårsalderen.
Gjest Ansjoni Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg synes fremdeles Albert Åberg er helt herlig, men nå har jeg vel kommet over i nostalgiperioden også da For en 7-åring er kanskje AÅ litt barnslig, ja, men til hun på 3,5 tror jeg det kan passe fint
Gjest Gjest_Rotta_* Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Ehh.. Albert Åberg er tragisk. Er vel INGEN unger som liker det i dagens samfunn. Du kommer til og virke som den gamle tanten om du gir en sånn kjedelig nok. Joda.. kjempekoselig vil kanskje noen si.. JA for det er alle dere som selv vokste opp med Albert. Unger i dag vil heller ha kulere, mer moderne bøker.. pfft!
Mamma1 Skrevet 2. oktober 2008 #11 Skrevet 2. oktober 2008 Pfft, unger i dag er akkurat like glad i Albert som vi var. Unger driter vel i om det er moderne eller ikke.
thapara Skrevet 2. oktober 2008 #12 Skrevet 2. oktober 2008 Ehh.. Albert Åberg er tragisk. Er vel INGEN unger som liker det i dagens samfunn. Du kommer til og virke som den gamle tanten om du gir en sånn kjedelig nok. Joda.. kjempekoselig vil kanskje noen si.. JA for det er alle dere som selv vokste opp med Albert. Unger i dag vil heller ha kulere, mer moderne bøker.. pfft! Har ikke møtt et eneste barnehagebarn som IKKE liker Albert Åberg. Generelt er det vel noe av det sikreste man kan kjøpe til førskolebarn. Men til sjuåringen ville jeg kanskje funnet noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #13 Skrevet 2. oktober 2008 Min 5 år gamle gutt elsker Albert Åberg, og hans eldre søsken ser på når det er på tv eller lytter på når jeg leser. Men ville ikke gidd det til en 7 åring nei. Helt enig; fin motvekt til en prinsesse jente på 3,5 år.
Gjest *Mim* Skrevet 2. oktober 2008 #14 Skrevet 2. oktober 2008 Pfft, unger i dag er akkurat like glad i Albert som vi var. Unger driter vel i om det er moderne eller ikke. Nei, vi voksne driter i det. En del av eldre barnelitteratur har holdt seg godt og fenger like godt i dag. Men det er viktig at unger får bøker som handler om barn som lever i dag, akkurat som vi gjorde. Da jeg var liten leste jeg gjerne om Albert Åberg, Guro, Aurora og Sokrates - moderne bøker på den tida. Jeg syntes ikke det var like interessant å lese om barn på 40- og 50-tallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå