Gå til innhold

Hårtap hos hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt min omplasseringshund i litt over tre måneder nå, en glad og livlig gutt på 2,5 år. Blanding av Newfoundlandshund og Flatcoat.

De siste dagene har jeg lagt merke til en flekk på størrelse med en tyvekroning midt oppå ryggen som er blitt nærmest hårløs..

Han har røytet mye i det siste, i likhet med de fleste andre hunder, men blir likevel bekymret siden jeg ser litt av huden hans..

Han er helt sort med ganske lang pels (som Golden retriever).

Han klør seg litt innimellom, men virker ellers frisk og rask og spiser som han pleier..

Tenker å gå til dyrlegen for å ta en sjekk, men er dette noe andre også opplever fra tid til annen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde også dette med min. Hun får nå B vitamin sprøyter hver 3. mnd, og har fått en fantastisk pels.

Skrevet

Det kan bety at hunden er stresset eller nervøs. De kan fort slippe litt pels da.

Det kan altså være pga det nye miljøet rundt seg.Overdreven vasking er også symptomer på dette.

Viktig at det er stille og rolig i starten slik at hunden får omstille seg.:)

Skrevet

Om det er et tydelig avgrenset område kan det være ringorm.

Skrevet
Det kan bety at hunden er stresset eller nervøs. De kan fort slippe litt pels da.

Det kan altså være pga det nye miljøet rundt seg.Overdreven vasking er også symptomer på dette.

Viktig at det er stille og rolig i starten slik at hunden får omstille seg.:)

Signerer denne

-og legger til; Ta en tur til dyrlegen for å utelukke/bekrefte sykdom.

Gjest Flateline
Skrevet

Jeg hadde en flat med noe lignende symptomer. Det viste seg og være alvorlig så hva du enn gjør kom deg til veterinær selv om dette høyst sannsynlig er stressrelatert.

Skrevet

Gå til dyrlegen og sjekk det. Vår flat får nå B-vitamin sprøyter nå pga røyting.

Skrevet

Da er time bestilt, og vi skal til dyrlege i morgen. Blir nervøs kjenner jeg, men vil jo så klart få sjekket det!

Hunden klør seg relativt mye, så selv om han virker pigg og frisk ellers så er det tydelig at ikke alt er som det skal være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...