Gå til innhold

Farlige forbikjøringer


Amalie_85

Anbefalte innlegg

Jada.... i dag kjørte en bil forbi meg, så en bil til. Lenge kom han ikke. Lå en lastebil fremst som lå 10km under fartsgrensa. Men dette forbikjøreren skapte da altså 2 farlige sitasjoner den lille tiden jeg var på den veien. Han satte meg og min sønn i fare, de i bilen forann i fare, seg selv og de bilene som kom imot. Merka jeg ble skikkelig dårlig da han kjørte forbi meg.

Og jeg har sååååå lyst tul å sende en sms til denne mannen for å si at han burde tenke på hvem han setter i fare med å gjøre sånt.

Er det noe dere kunne ha funnet på å gjort?

For jeg tørr egentlig ikke, selv om jeg har såååååå lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mennesker er idioter på veien.

Ingen vits i å bli sint, ikke så mye man får gjort.

Man kan ringe politiet og si ifra, ofte tar de turen ut med en sivilbil og legger seg bak og observerer sjåføren og stopper h*n når det skjer noe.

Om noen setter ditt liv i fare så har du et ansvar... stopp bilen og VENT litt for så å kjøre videre. Da er sjåføren såpass langt foran deg at det ikke er noe fare for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bremsa heldigvis godt ned ja. Så lå laaaangt etter. Ville ikke ligge rett bak en råkjører.

Får kanskje ringe politiet neste gang. For jeg tenker jo at hvis ingen sier ifra til disse så er de kanskje de ikke tenker over kjøringa si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang noe slikt skjer, prøv å få tak i reg.nummeret på bilen, hva slags bil det er og farge.

Da har politiet noe å se etter når de drar ut, også om du slipper ham ut av syne og ikke kan fortelle hvor bilen er akkurat da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har sååååå lyst tul å sende en sms til denne mannen for å si at han burde tenke på hvem han setter i fare med å gjøre sånt.

Ikke gjør det! Du aner ikke hva slags person dette er. I verste fall står h*n plutselig og hamrer på døra di. Ring heller politiet dersom du kommer oppi slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det! Du aner ikke hva slags person dette er. I verste fall står h*n plutselig og hamrer på døra di. Ring heller politiet dersom du kommer oppi slike situasjoner.

Hehe, ja du sier noe. Det tenkte ikke jeg på der og da :ler:

Godt jeg ikke er en person som ikke ville nølt med å sende melding da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Det er lurt å være forsiktig mhp å irritere hissige sjåfører. Jeg vet om folk som har blitt forsøkt presset av veien ol. av hissige sjåfører bare fordi de har blinket litt med lysene til dem eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne_25

Det var en slik idiot som sørget for at jeg havnet på sykehus. Han prøvde å kjøre forbi 5 biler samtdiig, da det tydeligvis gikk for tregt for ham når alle skulle hjem samtdiig fra hytta (en ganske traffikert vei i helgene paga antall hytter her oppe på landet). Ikke bare var det altfor mange biler å prøve å komme forbi, det var også saktegående og trangt, slik at han ikke hadde mulighet til å komme seg tilbake i sin egen fil. Ikke nok med det, selve strekningen han skulle kjøre forbi på var kjempekort, så det er helt utrolig at det går ann å prøve på noe slikt. HAn hadde også hele familien med seg i bilen sin, to barn og kona, likevel valgte han å sette alle i fare, samt andre involverte.

Jeg kom rundt en sving, det var vinter (januar i år), så jeg kjørte i 60 i denne 80 sonen. Jeg rakk knapt å runde svingen før jeg så frontlysene hans foran meg og det sa pang. Han kjørte jo også rimelig fort, da han skulle kjøre forbi, så vi var heldige at det gikk så bra som det gjorde. Hadde jeg kjørt i 80 hadde jeg kanskje ikke vært her nå i dag.

Bilene ble totalvrak, jeg og den ene ungen hans havnet på sykehuset. Han selv og resten av familien var uskadet. De ble kjørt til sykehuset der ungen deres havnet. Der ble han også avhørt av politet og mistet lappen.

Han skal visst ha klaget på at jeg fikk legebehandling, mente jeg ikke trengte det og at det ikke var noe vits å lage noe big deal ut av dette. Han var så frekk å si at at jeg fikk særbehandling, mens han ikke hadde fått noe stell av legene. Legene sa til ham at han var jo ikke skadet, så hvorfor skulle han få behandling? Nei det kunne han ikke svare på..

Han ville vel bare ha litt oppmerksomhet og ikke bli sett på som den store stygge ulven.

Der lå jeg i naborommet og hadde sterke smerter, også klarer han å finne på å si at det ikke er noe å bry seg om?! Jeg klarer ennå ikke å fatte tankegangen til denne mannen.

Han sa aldri unnskyld, eller tok kontakt for å spørre hvordan det gikk. Han gjorde istedet alt han kunne for at jeg ikke skulle "innbille" meg at dette var noe big deal. Jeg kunne bare ti stille.

Han mistet lappen og fikk en kraftig bot. Jeg sliter fortsatt med angst og ettervirkninger av ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så forbanna av folk som er egoister i trafikken! Hvis man ikke klarer å ta hensyn med et potensielt drapsverktøy som en bil er, burde man ikke ha lappen i det hele tatt.

Jeg tuter om jeg ser farlige situasjoner. Synes det er flott om folk gir politiet beskjed om farlige bilister.

Trist å lese historien din, kvinne 25. :klem: Håper du klarer å heve deg over den dusten av en sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner sendte et anonymt kort til en villkjører hun fikk tatt reg.nummeret på.

Haha...kanskje det er det jeg skal gjøre.

"Takk for at du satte deg selv, meg, min sønn og de andre i bilene rundt i fare da du tok 2 farlige forbikjøringer ved xxx litt etter kl 14 onsdag den 1. oktober"

HAHAHAHAHAHAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...