Gå til innhold

Kjøpt ingredienser ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk i butikken i dag, visste ikke helt hva jeg skulle kjøpe inn til middag i dag, så jeg bare tok det jeg hadde lyst på.

Vet ikke helt hvordan jeg skal tilberede alt for at det skal bli en god middag - help me :D

Tenkte kylling og ris, så kjøpte inn en hel kylling som nå er delt i to. Har masse jasmineris i skapet.

Men følte at det ble litt tørt og kjedelig, så kjøpte inn en kyllingsaus også.

Likevel følte jeg at jeg ville ha noe mer, og har av en eller annen grunn vært skikkelig fysen på spinat - men jeg ANER ikke hvordan jeg skal tilbedere den til kylling og ris! (eller tilberede den generellt)

Har også rødløk, vårløk og ruccola i kjøleskapet.

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe idè?

Det meste er jo lett å fikse, men aner ikke hvordan jeg skal tilberede spinaten

Skrevet

Hei Portis.

Du kan feks steke spinaten lett til den faller litt sammen, helst i god olivenolje. Du kan også steke vårløk og rødløk til de er myke, og blande de i til slutt. Nykvernet pepper og salt over er nydelig!

Hvis du synes kyllingen blir veldig tørr kan du strimle den opp og ha den direkte i sausen. Ris og løk/spinat-blanding ved siden av. Lykke til!

-misa

Skrevet

Takk :)

Har ikke olivenolje, men rapsolje her hjemme, men det går vel greit.

Det hørtes veldig godt ut og gleder meg til å prøve det.

Har selv kun lagd spinat i salat, men har smakt hos andre spinat når man tilbereder den og alltid hatt lyst til å prøve det selv.

Gleder meg til å lage middag i dag :D

Skrevet

Rapsolje fungerer fint, men setter ikke samme smaken som en god olivenolje. ;) Si fra hvordan det gikk da!

-misa

Skrevet

Det skal jeg gjøre :)

Bare vente på at klokken blir så mye at jeg kan lage den nå *tvinner tommeltotter*

Skrevet

Det ble DIGG :)

Rev kyllingen og blandet den med sausen, hadde egentlig ikke planer om det, men kyllingen var så tørr.

Spinaten fallt ikke helt i smak hos samboeren min, men han er så sær på mat at jeg sa at han kunne spise det han likte og holde kjeft om resten - gidder ikke ta hensyn til han hele tiden hehe, jeg likte det kjempegodt iallefall, og det skal garantert lages igjen.

Skrevet

Det var bra å høre! Jeg har forresten samme problemet med min samboer, og synes at løsningen din hørtes bra ut. "Hold kjeft og spis det du liker!" :ler:

-misa

Skrevet

Hørtes ut som en ide for min mann også det... takk for ny tankegang Portis ift til problemet jeg også sliter med :P

Skrevet

Hehe, bare hyggelig.

Jeg er en person som sjeldent gidder å krangle, tar selvfølgelig hensyn når jeg lager mat og lager ikke BARE lasagne t.ex når jeg vet han hater det ... da lager jeg det heller når jeg har venninne kveld :)

Men jeg gidder ikke alltid ta 100% hensyn. Jeg legger brokkoli på tallerknen hans når vi t.ex har wok, men jeg vet han plukker det bort og gir det til meg... det får være hans sak :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...