Gå til innhold

England;

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nadia_*
Skrevet

Har vurdert samme tur som en annen som skrev i "London! og Leeds"-tråden her, men for oss er det ikke så viktig å innom London.

Vi vil ha god tid i Leeds for en fotballkamp og se oss litt rundt der og i områdene rundt hvis det er noe å se der da.

Kan noen skrive litt om Leeds og steder i nærheten?

Hva er verdt å få med seg?

Hvor finner vi fine parker, fine bygninger, kirker, markeder og andre shoppingmuligheter (lignende butikker som Topshop, H&M, Gina Tricot, Vero Moda osv. m.a.o ikke dyre butikker).

Jeg vet ingenting om hva Leeds (og andre steder i nærheten) har å by på, så jeg er mest med fordi kjæresten min vil se kamp. Men litt gøy for folk som ikke er så fotballinteresserte kan det vel være der og i nærheten også...

Men til hvor tar man fly da, uten at det blir kjempedyrt? Fordelen med London er at man kan finne billigbilletter dit...

Vil helst fly fra Værnes, men Torp, Rygge og Gardermoen er til nød ok. Det er egentlig andre steder i Norge og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan se om du finner flybillett til Liverpool, det blir vel nærmeste flyplassen (Hvor de flyr til fra Norge) Ellers er det ikke så grusomt langt fra Newcastle heller.

I Leeds er det masse shopping-viss jeg ikke husker feil åpnet verdens største Primark-butikk der-fantastik billig! Ellers kan du ta en titt på denne siden: http://www.leeds.gov.uk/Page.aspx?pageIden...0256E1B00379BF9

CA 15 min med tog fra Leeds finner du York, som kanskje er Englands vakreste by, med mange severdigheter: The Minster, Clifford's tower osv

Nå MÅ jeg se hotel cæsar:)

Skrevet

Nærmeste flyplass er Manchester, og det går tog derifra til Leeds. Ryan air flyr sandefjord-manchester, tror jeg.

Mellom Leeds og Bradford ligger Harrogate, som er en liten by med gamle tradisjonelle hoteller som er vel verdt et besøk hvis du har mulighet. Synes landsbygda er veldig sjarmerende, med postman-pat-gjerder og hyggelige Pub'er. En følelse av litt mere autentisk England.

Ellers er det masse bra shopping i Leeds. Vi har også vært på fotballkamp, og det gikk veldig bra. Det går buss tur-retur sentrum-stadion, veldig praktiske å hoppe på. Går fra undergangen under togstasjonen. Veldig bra indisk mat i leeds (og Nord-England generelt). Vi bodde forresten på superbillig hotell etap hotel (søk på google). det var helt greit, du fikk ei seng og et minimalt bad, men ikke noe mer. men helt kurrant for ei natt eller 2.

God tur!

Skrevet

Harrogate ligger ikke mellom Leeds og Bradford, såvidt jeg kan huske er det ikke stort mellom Leeds og Bradford i det hele tatt.

Skrevet
Harrogate ligger ikke mellom Leeds og Bradford, såvidt jeg kan huske er det ikke stort mellom Leeds og Bradford i det hele tatt.

Det er nok mulig. Hadde ikke så god oversikt over geografien da vi kjørte, fikk bare forklart at det var sånn. Vi kjørte ihvertfall Bradford-Harrogate-Leeds, og det tok ikke så veldig lang tid imellom hver av dem.

Skrevet

Nei, det er ikke store avstanden, men mellom Leeds og Bradford er det ca 5-10min.

Gjest Isidora Mascara
Skrevet

Hei,

Hvis du vil fly fra Værnes er det enkleste/ beste å fly KLM via Amsterdam til Leeds-Bradford Airport (LBA). Hvis du bestiller i god tid trenger det ikke å bli så veldig dyrt heller. Dette er flyplassen som ligger nærmest Leeds. Derfra går det buss til Leeds sentrum. Du kan også leie bil her. LBA er en bitteliten flyplass, ala Værnes.

Ellers kan du fly (som nevnt over) RyanAir fra Torp til Liverpool. Der er det bagasjerestriksjoner. Du må betale for insjekka bagasje. Men du kan få veeldig billige billetter hvis du bestiller i god tid. Liverpool er også en ganske liten flyplass.

Tredje mulighet er å fly SAS direkte fra Gardermoen til Manchester. I ukedagene flyr de et direktefly om dagen. Ellers kan dere fly via København, men da blir det utrolig mange mellomlandinger for dere på en tur som i luftlinje er ekstremt kort!! Manchester er en stor flyplass med flere terminaler.

(Det er feil som noen har svart at det går ann å fly fra Torp til Manchester)

Nord-England er fantastisk. Selv om du ikke er fotballinteressert er kamp fantastisk i England!

Og shopping er bra :) Greieste er kanskje å leie bil (pass i tilfelle på å få hotell med parkering) og kjøre rundt. Det er kort vei fra Leeds til Manchester (ca en time å kjøre), Liverpool (1 og en halv time), York (45 min), Blackburn (en time og et kvarter), Blackpool (en og en halv time). Det går tog til alle disse stedene også, men da må dere regne litt lenger tid.

Hvis dere vil kjøre litt lenger er det heller ikke langt til Birmingham eller Nottingham, eller nordover til Newcastle.

Shopping finner du i alle de overnevnte byene. Butikker som H&M, New Look, Primark (veldig billig), TopShop, Internacionale, Jane Norman finnes overalt. Og det er billig i forhold til Norge.

God tur! :)

Skrevet

Det er ikke mulig at det tar tre kvarter fra Leeds til York, da vil det i tilfelle lønne seg å ta tog, da det bare tar ca et kvarter.

Skrevet
Det er ikke mulig at det tar tre kvarter fra Leeds til York, da vil det i tilfelle lønne seg å ta tog, da det bare tar ca et kvarter.

Det kan nok stemme at det tar kortere tid med tog. I følge National Express sine websider tar det 24 minutter.

Det er ikke dual carrige way til York. Faktisk ganske norske veier, er nok derfor det tar så mye lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...