Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Lurte på en ting, hvordan kan Chess være billigere enn Telenor ? De må jo leie nett derfra til samme pris som Telenor ????

Vurderer å bytte til Chess, men synes det høres for bra ut til å være sant ....

Er det like bra dekning som Telenor ?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har Chess Connect, og siden de bruker Telenors nett, er dekningen akkurat den samme. Månedsprisen er på kun 9 kroner, og så billig får du det ikke fra Telenor. Prisen pr sms er 69 øre (hos de fleste andre operatører også etterhvert), ringeprisen husker jeg ikke i hodet. Det koster 299 å skifte til Chess.

M

Skrevet

Er du fornøyd med Chess ???

Siden det er så billig i forhold til Telenor så innbiller jeg meg at det er noen svake sider der også .....

Har veldig lyst til å bytte skjønner du.

Gjest Anonymous
Skrevet

Prisen på sms er satt ned til 59 øre nå.

Jeg er veldig fornøyd med Chess. Tror nok grunnen til at de er billigere enn Telenor kan ligge i hvordan de driver selskapet sitt. Jeg vet jo ikke så mye om det, men man må i alle fall se på helheten for å finne ut hvorfor de har lave priser.

Det eneste du bør være obs på er at det er dyrere å ringe 8xx nr og femsifret nr.

En ting jeg synes er positivt med Chess er at de har satt bort faktureringen til et faktoringselskap. Har aldri opplevd noe tull med regningene slik jeg gjorde da jeg hadde Tele2.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Chess, fikk mye hjelp og god service i begynnelsen da det ble rot med aktivering av abonnementet mitt (de hadde tastet en feil)

M

Skrevet

Veldig bra og veldig billig! Skiftet på nett og fikk det for hundre kroner billigere da...

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg skal bytte til Chess nå. Sambo skulle ordne det i dag, men han var hjemme for han var syk. Ja, jeg er ikke sånn at jeg er avhengig av at han gjør ting for meg altså, men han jobber for Chess, og får provisjon for å selge meg dette abbonementet, så da gjør vi det sånn (jeg har netopp oppdaget at jeg får utbetalt 700 kroner denne månenden, så vi trenger alle de små kronene vi kan få....)

Det er rimeligere enn Telenor fordi de ikke har så mange andre kostnader som Telenor, kanskje, samt at de ikke beregner seg like høy fortjeneste som Tlenor? Det koster telenor bare noen få øre å sende en sms, men de har inntil nå avkrevd ei krone fra forbrukerene, og dermed tjent ENORMT. De holder høyere priser enn de tekniske kostnadenen gir grunnlag for. Derfor kan andre selskaper, som leier nett av Telenor tilby lavere priser.

Skrevet

Jeg har også bytta nå. Venter spent på nytt sim-kort :)

Skrevet

Jeg meldte flytting fra Telenor OYO kontant til Chess Connect for en uke siden og mottok SIM-kortet mitt i posten på lørdag. Nå venter jeg bare på SMS/e-post om at jeg kan ta det i bruk. Det tar visst 2-3 uker når man vil beholde sitt gamle nummer. Noen som vet hvorfor det tar så lang tid - og tar det like lang tid å beholde nummeret sitt hos andre mobilselskap?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg meldte flytting fra Telenor OYO kontant til Chess Connect for en uke siden og mottok SIM-kortet mitt i posten på lørdag. Nå venter jeg bare på SMS/e-post om at jeg kan ta det i bruk. Det tar visst 2-3 uker når man vil beholde sitt gamle nummer. Noen som vet hvorfor det tar så lang tid - og tar det like lang tid å beholde nummeret sitt hos andre mobilselskap?

Det tar litt tid fordi du skal få nytt Sim-kort, og fordi oppsigelsen av det gamle abonnementet skal ordnes. Selskapene må også avtale seg i mellom når det gamle abonnementet skal stenges, og det nye åpnes. Opplysningene om deg skal registreres. Du skal kredittsjekkes. Vet ikke hvordan det er med andre selskap men hos Chess ringer de deg for å sjekke at du virkelig vil skifte abonnementet.

Det kan ta enda lengre tid å portere dersom du har oppsigelsesfrist hos din gamle leverandør.

Skrevet

2-3 uker er visst en generell tid fikk jeg beskjed om. Så det stod 10-15 dager et sted på websiden også (men dette kan ha vært fra man mottar SIM-kortet). Men det er vel fordi det skal omregistreres og sies opp osv. som du sier. SIM-kortet har jeg allerede fått så nå bare venter jeg (u)tålmodig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...