Chord Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 I morges våknet jeg ved sterke smerter i venstreleggen min, noe som gikk over etter under 1 min. Kjente at det ble bedre av å stå på foten.. Nå kjenner jeg bare litt når jeg bruker muskelen, og jeg klarer å gå uten problemer. Jeg har trent en del i det siste, men har kanskje ikke vært flink nok til å tøye ut etter trening. Kan det ha noe med saken å gjøre? Hva kan dette være? Og må jeg ta det med ro i dag?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 I verste fall er det blodpropp. Om du røyker og/eller bruker hormonprevensjon ville jeg tatt en tur til lege for å fått utelukket det.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 I verste fall er det blodpropp. Om du røyker og/eller bruker hormonprevensjon ville jeg tatt en tur til lege for å fått utelukket det. Snakk om krisemaksimering da. Det er helt normalt å få leggkramper om natta som går over når man står på foten. Kan sitte litt i også, men ikke på den samme intense måten. Forøvrig er det vel vanlig at benet blir hovent eller skifter farge dersom det er blodpropp.
maura Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Høres ut som leggkrampe ja, jeg pleier å få det av og til selv, og som oftest om natten/morgenen når jeg ligger i senga. Merker at det kommer lettere når jeg strekker ut leggen når jeg ligger på magen, men jeg kan også få det hvis jeg tar i litt for hardt når jeg skal kippe av meg skoen. Kjenner det i hele muskelen bak i leggen. Det er helt for jævlig vondt, og smerten kan godt sitte litt i resten av dagen.
A.P.Katt Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) I morges våknet jeg ved sterke smerter i venstreleggen min, noe som gikk over etter under 1 min. Kjente at det ble bedre av å stå på foten.. Nå kjenner jeg bare litt når jeg bruker muskelen, og jeg klarer å gå uten problemer. Jeg har trent en del i det siste, men har kanskje ikke vært flink nok til å tøye ut etter trening. Kan det ha noe med saken å gjøre? Hva kan dette være? Og må jeg ta det med ro i dag? Dette kalles LEGGKRAMPE Tatt fra linken Behandlingen ved akutte anfall bør man strekke ut leggmuskelen eller massere den, ev. stå på foten så fort som mulig. For å forebygge kramper lønner deg seg å strekke leggmuskulaturen godt ut etter fysiske anstrengelser og for øvrig tre ganger daglig (særlig viktig før man går til sengs) og ha en pute eller en liten kasse ved fotenden i sengen for å hindre bøyning av foten samt unngå tung dyne og ev. heve fotenden av sengen 10–15 cm. Endret 1. oktober 2008 av A.P.Katt
Chord Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2008 Tusen takk for alle svar. Etter noen undersøkelser på nettet har jeg funnet ut at det mest sannsynlig er krampe ja. Gjett hvem som skal bli superflink til å tøye ut etter trening nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå