Gjest AnneShirley Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Vi har tenkt å kjøpe denne fra ikea. Pluss overmadrass (ser for meg at det kan være greit å ha en overmadrass som er enkel å hive i vaskemaskinen?)
Mamma1 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2008 Den såg veldig fin ut, men tror den blir litt i dyreste laget, når man tenker på at det er 5 timer til nærmeste ikea.. Overmadrass var smart.
Gjest AnneShirley Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Jysk? Noen vi kjenner kjøpte både seng og madrass der, og påstod at det ble billigere enn ikea.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Nå kommer jeg med min skrekkhistorie... men jeg føler det er bedre å advare enn at andre går i samme fella. Vi kjøpte madrass til lillegutt på IKEA. Syntes det ble litt rar lukt på soverommet, men det var ok hvis vi luftet ut. Så ble han mer og mer "forkjølet". Det viste seg etter å ha konferert med en bekjent som har peiling på slikt at madrassen hans lakk formaldehyd! Google denne gassen så skjønner dere at jeg ble hysterisk... Madrassen ble fjernet og lillegutt ble frisk. Etter at madrassen hadde ligget på et rom uten lufting i et døgn var det uutholdelig for et voksent menneske å bevege seg inn i rommet. Det stakk og sved i øyne og svelg... Stakkars den lille engelen min som hadde sovet i dette i en mnd... Alle madrasser fra IKEA og også flere andre er satt inn med formaldehyd. Jeg ville derfor kun gått for madrasser som hadde merket "Confidence in textiles" eller liknende. Da er dere advart, jeg vet dere alle vil kun det beste for smårollingene deres, så derfor mener jeg slike historier må deles!
Mamma1 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2008 Hvor får man kjøpt de medrassene som er merket med dette da? (Skal ikke ha noen skumle gasser her nei)
Gjest HB Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Vi kjøpte babymadrass fra Jensen på Skeidar. Tror vi betalte ca. 750,- for 4 år siden. Den består av hvit "sukkerspinn" som kan spyles i dusjen dersom det er nødvendig og et tynt bomullstrekk som kan vaskes i maskin. Den luktet i hvert fall ikke rart. Hilsen Lille meg
hanbto Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 det med merkingen vet jeg ikke om de har, men så nettopp reklame i posten fra både jysk og møbelringen med barnemadrasser
SummerJoy Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Vi har kjøpt en skumgummi madrass fra Jysk, og overmadrass fra Ikea. Håper ikke sistnevnte inneholder noe skummelt?!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Det er meg med den skumle madrassen igjen... Jeg tror at i hvert fall Jensen sine er merket. Det er lett å se en ganske stor merkelapp på produktet, hvit med grønn skrift og gul blomst. Her er logoen http://www.qod.dk/Default.aspx?ID=109 Ellers finnes det andre sikre merker også, og de fleste kjente merkemadrassene tror jeg har ett av disse. Vi kjøpte vår madrass i Sverige, skal sjekke hva den heter og legge ut i morgen når han har våknet. Når det gjelder formaldehyd er dette en informativ side http://www.sykavhuset.no/avgasser.htm Det vi fikk vite av vår bekjente er: lukter det, så få det ut, lukter det ikke, er det trolig ok. Kjenn etter lukten av "fjøs"...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Jeg jobber på en møbelbutikk, og vi har Svane-madrasser. Anbefaler de fleste Svane Baby fordi at man ikke bare kan ta av trekket på madrassen å vaske det, men inni er det 5 lag såkalt "hulfiber" som kan vaskes enkeltvis! Kjempepraktisk.. Nå er det bare møbelringen som fører Ekornes og Svane, men uansett hvor du bor kan butikken sende til deg om du skal ha en! http://www.ekornes.no/no/svane/svane_reg_f...svanebaby/baby/ Den er på kampanje nå til 730,- uansett strl. Det var dagens promotering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå