Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at en del her tar blodprøver for å påvise at eggeløsning har vært, en ukes tid etter forventet eggeløsning. Hvor lenge etter starten av prøving ventet dere før dere gikk til legen for å ta opp dette med syklus og EL?

Hvor lenge har dere prøvd å få barn og prøvd å ha "normale" sykluser før dere går videre med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har faktisk tatt første blodprøve i dag. Etter P-pilleslutt i April har syklusene mine sett slik ut:

31 dg

32 dg (flott tenkte jeg...)

40 dg (arg...)

36 dg (arg...)

... og i denne syklusen tror jeg at jeg fikk EL dag 25....(positiv digital EL-test), så dette blir nok en lang syklus nå også...

Var hos gynekolog (privat praktiserende) dag 18 i denne syklusen, og hun så da et egg på ca 12 mm.

Hun mente det var greit å få tatt to blodprøver for å sjekke om jeg har ordentlig EL eller ikke. Så har tatt blodprøve i dag (dag 30) og skal tilbake dag 2/3 i neste syklus. Selv om vi ikke har prøvd lenge (kun de to siste periodene) syns jeg det var like greit å få sjekket ut ting, og hun var tydelighvis enig.

Skrevet

Okei, så det er din private gynekolog som ordner med blodprøvene? Har tenkt på å kanskje fått testet om jeg har EL eller ikke. Spørs litt hvordan denne syklusen blir.

sluttet på pilla 9 mai, og har siden da hatt:

1: blødde ca. annehver uke hele mai, og starten på JUni.

2: 19 dager

3: 30 dager

4: 31 dager

5: 21 dager.

Tror jeg har funnet El med billigtester 2 dager, men veldig usikker. Trodde jo forrige mnd at jeg hadde funnet EL men fikk jo mensen bare 6 dager etter El, og det skal jo som regel hos de fleste gå 14 dager.

Fler med erfaringer ang blodprøver?

Legen min er gynokolog i tillegg, så hvis jeg skal gjøre noe med dette kan jeg vel høre med henne?

Skrevet
Har lest at en del her tar blodprøver for å påvise at eggeløsning har vært, en ukes tid etter forventet eggeløsning. Hvor lenge etter starten av prøving ventet dere før dere gikk til legen for å ta opp dette med syklus og EL?

Hvor lenge har dere prøvd å få barn og prøvd å ha "normale" sykluser før dere går videre med dette?

Det kommer vel litt an paa hvor lange syklusene dine er med tanke paa naar man tar den blodproeven. Jeg ligger vanligvis paa 28 dager og tok blodproeven paa dag 21.

Hadde vaert veldig aktig proever i mye over ett aar foer jeg omsider gikk til legen...

Skrevet

Jeg gjorde det 4 mnd etter at jeg hadde begynt prøvingen. Syntes det var greit å vite rett og slett, at jeg virkelig hadde EL. Mistenkte før dette at jeg hadde for korte lutealfaser. Fikk med rekvisjon for å teste mannen også bare for sikkerhets skyld. Var nok vel tidlig det altså, følte meg noe desperat...

Skrevet

Vi hadde prøvd ca et år før jeg gikk til legen.

Gjest StoreSky
Skrevet

Sluttet med p-piller i november i fjor. Gynekologen sa at de som har brukt p-piller må regne med ca 6 mnd ekstra prøvetid i forhold til de uten hormonbasert prevansjon. (normal prøve tid er 1 år)

Jeg hadde sykluser opp til 52 dager.... Har bare tatt blodprøve på dag 2 i menstruasjon. Ikke fått svar enda, skal ring imorgen!

Men har tatt ulike prøver for sjekk av sykdommer, sjekker med ultralyd at alt er ok.

Synes det er merkelig å sjekke seg allerede etter 1/2 år... Tar jo ofte 1/2 år før syklus er stabilisert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...