Gjest Lea Skrevet 10. juni 2003 #1 Skrevet 10. juni 2003 Jeg må trå til med en fredsmiddag i kveld. Har krangla mye med sambo i helga og vil gjerne være litt snill. Det beste jeg kan servere ham er noen skikkelige hamburgere med tilbehør. Men jeg vil gjerne lage burgerene selv. Har masse karbonadedeig i fryseren som bør brukes opp før neste harry-tur. Er det noen som har en oppskrift på gode, saftige burgere? Har laget før, men da blir de liksom mer karbonade-aktige og litt for tørre.
Gjest Jamila Skrevet 10. juni 2003 #2 Skrevet 10. juni 2003 Har ingen oppskrift akkurat, men jeg syns de blir gode dersom du sper karbonadedeigen (ca 400 g) med 1 egg, litt salt og pepper, en spiseskje eller så med fiiiin hakket sylteagurk og 1 ss finhakket løk. Skyll hendene i kaldt vann og form til burgere. Stek de raskt utenpå på sterk varme, og skru ned varmen for å få de gjennomstekt. Mmmm, hjemmelagde burgere er godt! Tror kanskje vi tar det til middag i dag også :-) Så snill du er som byr på fredsmiddag, da!
Gjest gjest1 Skrevet 10. juni 2003 #3 Skrevet 10. juni 2003 Hva liker dere? Jeg bruker å blande karbonadedeigen med hakket hvitløk og hakket chili og masse hakket persille og gjerne en eggeplomme og litt salt og pepper evt annet krydder som jeg føler for den dagen. Lager da fire eller seks burgere. Bruker å servere dem i ciabattabrød med div. tilbehør. Hjemmeblandet rømmedressing. fetaost tomatbønner spritet opp med ekstra chili. stekt ananas selvsagt salat og tomatskiver. Tilbehøret varierer vi litt etter dagsformen.
Rapitap Skrevet 10. juni 2003 #4 Skrevet 10. juni 2003 For ikke å glemme krydder!!!!! Kjør på med chili og cayennepepper! Yummy! Hot N' Nice....
Gjest Lea Skrevet 10. juni 2003 #5 Skrevet 10. juni 2003 Takk begge to! Jeg skal lage helt enkle hamburgere. Alt annet tar vi som tilbehør. Det pleier å gå mest løk og tomat her i huset. Kjøttet ligger til tining nå, så får vi se om det blir fred i hjemmet etterpå :-? .
Gjest Lea Skrevet 10. juni 2003 #8 Skrevet 10. juni 2003 Postet samtidig vettu! Det var ikke meningen i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå