Gjest Imsdal Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Som totalt fantasiløs og ekstemt dårlig på å kombinere farger lurer jeg på hva annet enn sort passer sammen med grått eller brunt? Blir det f.eks. rart om jeg går med mørkegrå kjole, sort strømpebukse og brune støvletter? Om jeg skal kjøpe med en god høstkjole, hvilken farge ville vært finest til brune støvletter? Og om denne kjolen er mørkegrå, hvilke farger på resten ville vært fint? Er så utrolig lite kreativ, ender alltid opp med grå eller sort kjole, sort strømpebukse og sorte støvletter.. føler meg så grå
Hoppetaujenta Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 I utgangspunktet kan du kombinere hvilken som helst farge med de du nevner. Mange vil si at DET kan man da ikke, men jeg vil si at man kan; det kommer an på om du våger å gjøre litt anderledes ting, se verden i øynene og smile, mens du kler deg som du vil. Innstillingen din, tilhørende utstråling og sikkerhet på deg selv og dine egne valg, avgjør om det blir vellykket, eller ikke. Om mange nok påstår at visse farger passer sammen, og kaller det mote - så blir det slik...og noen må starte bølgen et sted. Dette kan likegodt bli deg, denne høsten. Lykke til.
Vera Vinge Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 I motsetning til mange andre her på KG, vet jeg, syns jeg svart og brunt kan gå fint sammen (men jeg syns riktignok kaldere bruntoner er finere med svart enn varme). Jeg syns generelt at alle farger kan gå sammen, men at det er nyansen som er viktig. Akkurat når det gjelder svart og grått derimot, syns jeg man kan bruke det aller meste sammen med det. Men jeg er enig i at svart, grått og brunt sammen, kan bli kjedelig. Da syns jeg faktisk det er bedre å bare bruke svart og grått eller ensfarget svart. Men det er jo mange sterke farger som kan være fint sammen med både svart og grått da. F.eks. noen lillatoner jeg har sett i butikkene i høst. Som egentlig også passer sammen med en del bruntoner. Altså, en lilla høstkjole til brune støvletter kan være fint. Eller en mørkeblå kjole, hvis man vil være litt mer diskret.
kitekatt Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Grått og brunt bruker jeg aldri sammen, men svart og brunt eller grått og svart går fint synes jeg. Ellers er hvitt fint til grått, offwhite til brunt synes jeg.
Gjest Imsdal Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Takk for svar Er litt skeptisk til brunt og svart, men det har vel mye med nyansene som det er nevnt her.. Lilla er jo veldig fint da, ser for meg at det blir veldig fint til grått! Takk for tips
Chimamanda Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Lilla, roedt og gult er veldig fint til graatt mener jeg! Offwhite er veldig fint til brunt, som noen over her nevnte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå