MarianneE Skrevet 10. juni 2003 #1 Del Skrevet 10. juni 2003 Har hodeputene og dynene våre ute til lufting idag, og da så jeg at hodeputene trenger en vask. Hvordan gjør man det? Er det bare og hive dem i vaskemaskinene? Blir putene like gode etterpå? Hadde blitt glad om noen vet dette og ville fortelle meg det...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 10. juni 2003 #2 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg vasker hodeputene mine i maskinen ihht vaskelapp som står på de - de blir som før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 10. juni 2003 #3 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg har nå gode, dyre hodeputer som "blir seg selv" etter vask og tørk. Har akkurat tatt en sjau og kastet en hel haug gamle, billige puter som ble en stor klædd etter vask. Puter som kan vaskes er definitivt mest delikat! De må ha kanalsømmer slik at fyllet holder seg på plass.Hvis alt fyllet er en stor myk klump, så vil den flytte ganske betydelig på seg i vask, og ihvertfall ikke ha samme fasong etterpå. Skikkelige puter har vaskeanvisning og tåler tørketrommel (da blir de bedre enn etter flat-tørk!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 10. juni 2003 #4 Del Skrevet 10. juni 2003 Hvor lang tid tar det å tørke puter? (i tørketrommel...) Lurer bare fordi jeg har lyst til å springe og slenge putene til vask med eeen gang, men da må jeg være sikker på at de kan brukes i kveld :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola Skrevet 10. juni 2003 #5 Del Skrevet 10. juni 2003 Dun puter kan vaskes på finvask. Syntetiske puter bør du brette i to og knytte en skosnor rundt. Da holder fyllet seg på plass :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 10. juni 2003 #6 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg vasker på 60 grader og tromler mine puter. De er syntetiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. juni 2003 #7 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg leverer mine dyner/puter til rens- det koster ikke mye uansett og da får du de tilbake i flott stand. Har aldri forsøkt og vaske dette selv. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amica Skrevet 10. juni 2003 #8 Del Skrevet 10. juni 2003 Bare husk at det ikke er alle puter som kan vaskes, selv ikke alle som er merket med at de kan det... Gjett om jeg lærte det på den harde måten... Min elskede hodepute ble aldri seg selv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. juni 2003 #9 Del Skrevet 11. juni 2003 Vi har realt utstyr fra IKEA som vaskes et par-tre ganger i året. Da går dyne, puter og overmadrass rett i maskinen. Vi har vaskeri i blokken med store maskiner, så det passer gimrende. Også soltørker jeg det på verandaen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 11. juni 2003 Takk for hjelpen jenter! For sikkerhetsskyld, så får jeg vel knyte ei lisse rundt hver pute slik at ikke min elskede pute forvandles til noe uigjenkjennelig...... :cry: Men Minnie.......hvor mye betaler du for og få det renset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2003 #11 Del Skrevet 11. juni 2003 Er det ikke et gammelt triks å putte tennisballer e.l. i trøketrommelen når du skal tørke puter? Det skal være med på å "fluffe" opp puten. Har aldri prøvd det for vi har ikke tørketrommel. Har prøvd å vaske ei pute en gang, men det ble ikke spesielt vellykket. Den ble full av småklumper og er nå byttet ut. Var sikkert ingen kvalitetspute! Hilsen Lille meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amica Skrevet 11. juni 2003 #12 Del Skrevet 11. juni 2003 Synes å huske at vi en gang på 80-tallet pleide å vaske dunjakker med en tennisball i maskinen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 12. juni 2003 mulig, men vi har nok ikke tørketrommel...... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 12. juni 2003 #14 Del Skrevet 12. juni 2003 Vi har bare dunputer og -dyner og disse vasker jeg på finvask i maskinen. Har ikke tørketrommel, men kjører dobbel sentrifugering etterpå og henger dem til tørk på badet med varmekablene på "full" guffe. Da tørker de fort (Er redd for at de skal bli "sure" hvis de blir hengende fuktige i for lang tid ) og blir helt seg selv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå